Svarsto, kas atsitiko: ar gali būti, kad „Lidl“ iš tiesų nusiviliojo „Maxima“ klientus?

Tyrimas parodė, kad pernai metais pirkėjų srautai tarp prekybos tinklų Lietuvoje kito. Dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“. Visgi kai kurie ekspertai į tokius duomenis žiūri skeptiškai, esą tyrimas galėjo būti ir ne visai tikslus, o jei „Lidl“ ir sulaukė daugiau pirkėjų, tai tikrai ne „Maxima“ sąskaita.

Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrimo duomenimis, dalį pirkėjų prarado „Maxima“, o srautai padidėjo „Lidl“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Bartkus.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
A.Bartkus.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
A.Vizickas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
A.Vizickas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 17, 2023, 5:54 PM, atnaujinta Apr 18, 2023, 5:46 AM

Mano, kad „Lidl“ pigiausia

Rinkos tyrimų bendrovė „NielsenIQ“ tyrimą atliko apklausos būdu – gyventojų buvo klausiama, kokioje prekybos vietoje paskutinį kartą pirko būtinąsias prekes.

„Tuo remiantis padarytos išvados, kaip keičiasi pirkėjų srautai. Tyrimas buvo didelės imties, reprezentatyvus ir atitinkantis nacionalinį pasiskirstymą tiek amžiumi, tiek gyvenamąja vieta. Galime teigti, kad „Maximoje“ pirkėjų sumažėjo, o „Lidl“ padaugėjo“, – portalui lrytas.lt komentavo „NielsenIQ“ vartotojų įžvalgų vadovė Baltijos šalyse Edita Asakavičienė.

Tokią statistiką galėjo lemti ne viena priežastis.

„Daugiausia pirkėjų mano, kad „Lidl“ siūlo žemiausias kainas. Šio veiksnio svarba augo. Taip pat reikia įsivertinti, kad „Lidl“ atsidarė nemažai naujų parduotuvių, tad įgavo ir konkurencinį pranašumą“, – pabrėžė E.Asakavičienė.

Daugiausia pirkėjų sumažėjo „Maxima XX“ tipo parduotuvėse, kurių formatas ir yra panašiausias į „Lidl“, pridūrė ji.

Pirkėjų padaugėjo ir „Iki“ parduotuvėse.

„Žmonėms renkantis prekybos vietą tapo svarbiau, ar prekybos tinklas turi gerus akcijų pasiūlymus. Tarp vartotojų „Iki“ čia turi gana aukštą vertinimą“, – kalbėjo E.Asakavičienė.

„Norfos“ srautai nelabai keitėsi, o „Rimi“ šiek tiek padidėjo dėl „hyper“ formato parduotuvių. „Rimi“ pastaruoju metu jų atidarė kelias.

Abejoja tyrimo duomenimis

Visgi tokių tyrimo duomenų atitikimu realybei suabejojo ne vienas ekspertas. Kritikuota, kad „NielsenIQ“ tyrimą atliko vien remdamiesi vartotojų apklausa, o konkrečiais apyvartos ir srautų duomenimis prekybos tinkluose nesidomėjo.

„Tikrai abejoju, kad srautas iš „Maxima“ perėjo į „Lidl“. Sunku komentuoti, kodėl ištirta, kad „Maxima“ praranda klientus. „Lidl“ gal ir gavo daugiau klientų, bet tikrai ne „Maxima“ sąskaita. Galbūt klientų apmažėjo „Rimi“ ir „Iki“, sakyčiau, gal ir „Norfoje“, nors „Norfa“ turbūt sakys, kad ne“, – portalui lrytas.lt sakė mažmeninės prekybos kainas lyginančio portalo pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas.

Jo duomenimis, mažiausiai klientų sulaukė „Rimi“, kiek daugiau – „Iki“, o tuomet „Norfa“.

Panašiai svarstė ir ekonomistas Algirdas Bartkus.

„Čia duomenys, gauti apklausos būdu. Deja, kartais taip atsitinka, kad net ir reprezentatyvios apklausos rezultatus pateikia nemenkomis paklaidomis. Kyla klausimas, ar iš tiesų „Maxima“ klientai nukeliavę į „Lidl“. Tą geriausiai galėtų pasakyti patys prekybos tinklai, bet jie dažniausiai tokios informacijos neatskleidžia“, – manė A.Bartkus.

Strategijos klientams vilioti

Visgi, jei „Maxima“ klientai tikrai perėjo į „Lidl“, tą galėjo lemti būtent kaina.

„Mes neturime patikimos statistikos, kuriame prekybos tinkle yra brangiau, kuriame pigiau, nes kiekvieną dieną kainos skiriasi – vieną dieną būna viena akcija, kitą diena – kita“, – aiškino A.Bartkus.

Bet „Maxima“ prekių asortimentas platesnis nei „Lidl“ – ji turi didelius aprangos, knygų skyrius, dėl to žmonės čia linkę prisipirkti neplanuotų prekių.

„Kai kurie žmonės linkę spontaniškai apsipirkti – jie ateina į parduotuvę ir nusiperka šiek tiek daugiau, nei planavo. „Maxima“ gerai įvaldę techniką tuo pasinaudoti – jie klientams siūlo didžiulį papildomų prekių asortimentą, tad žmonės grįžta daugiau nusipirkę.

O „Lidl“ šis dalykas išnaudojamas mažiau. Šis prekybos tinklas orientuojasi į maisto produktus, gėrimus ir turi tik keletą papildomų prekių. Vadinasi, „Lidl“ spontaniškų apsipirkimų bus gerokai mažiau“, – sakė ekonomistas.

A.Vizickas sutiko: per didelis prekių pasirinkimas „Maximoje“ gali trukdyti pirkėjams taupyti, tad kai kurie ir susidaro įvaizdį, kad šiame prekybos tinkle – brangiau, nors iš tiesų taip nėra.

„Prekybos tinklo „Lidl“ kainos šokinėjo. Lyginant kainas, „Lidl“ būna tai antroje, tai ketvirtoje vietoje, po to – vėl antroje. Mažas kainas daugiau demonstruoja „Maxima“, jei kalbėtume apie pigiausią krepšelį.

Bet čia yra toks niuansas: „Maximoje“ yra ir pigių prekių, ir vardinių. Nepatyrę žmonės ima lyginti, pavyzdžiui, „Dvaro“ pieną su pigiausiu „Lidl“ pienu – tuomet atrodo, kad kainų skirtumas yra didžiulis“, – tvirtino ekspertas.

Kad „Lidl“ nėra pigiausias Lietuvoje, įrodo ir šio prekybos tinklo pasirinkta strategija.

„2023 metais „Lidl“ peržiūrėjo savo vertybes ir bando kelti kokybės, aptarnavimo lygį, bando diegti lojalumo sistemą. Be to, komunikuojama apie gėrį: planetą, tvarumą. „Lidl“ Europoje pradeda užimti nebe pigaus prekybos tinklo pozicijas: kainos tampa šiek tiek didesnės, bet yra daugiau asortimento, šviežio maisto, prekinių ženklų“, – pabrėžė A.Vizickas.

Lemia akcijos, o ne ištikimybė

Daugiau priežasčių, kodėl „Lidl“ galėjo nusivilioti „Maxima“ klientus, ekspertai neįžvelgia. Esą reputacijos požiūriu abu prekybos tinklai panašūs. Jei pirkėjai pajustų, kad „Maximoje“ ar kuriame nors kitame prekybos tinkle išleidžia mažiau, ten ir eitų apsipirkti – ištikimybės čia mažai.

„Lietuvoje prekybos tinklai išsidėstę visur. Žmonės gali lengvai migruoti, o prekybos tinklai kovoja dėl vartotojų dėmesio. Kainos – tas instrumentas, kuriuo jie ir operuoja. Dabar žmonės pamatė, kad platesnė pigesnių prekių paletė yra „Lidl“, tad ten jie ir patraukė.

Koks bus „Maxima“ atsakas? Esu užtikrintas, kad jie išsiaiškins, kurios prekės „Lidl“ atitraukė klientūrą, ir pasiūlys tas prekes patys – dar ir su kokia nors didele akcija. Ir pirkėjai sugrįš atgal“, – įsitikinęs A.Bartkus.

„Pirkėjai linkę keisti savo prekybos vietą. Vartotojai, prieš eidami į parduotuvę, įsivertina, kuri parduotuvė turi geriausių pasiūlymų. Daugiau nei pusė vartotojų eina ten, kur yra akcijos. Tai turi labai didelę įtaką srautams“, – antrino jam E.Asakavičienė.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.