Naktis – kaip už dyką
Su portalu lrytas.lt susisiekęs Aleksandras pasakojo, kad Naujuosius metus su savo mylimąja buvo nutarę sutikti Lenkijoje, Liubline. Ten buvo užsisakę viešbutį iki sausio 1 d.
„Tačiau kadangi sausio 2 d. nereikėjo į darbą, su antrąja puse nutarėme kažkur pakeliui apsižiūrėti viešbutį, kad grįžtant į Lietuvą nereikėtų važiuoti 600 km. Lenkijoje yra miestas Lomža – jis yra pusiaukelėje tarp Liublino ir Lietuvos. Atsiverčiau internetą, suvedžiau miesto pavadinimą, ir man rodo viešbutį „Labyrint“, – prisiminė vyras.
Tačiau kaina Tarptautinėje viešojo apgyvendinimo įstaigų užsakymo internetu platformoje „Booking.com“ privertė porą išsižioti. Nakvynė šiame viešbutyje su pusryčiais kainavo vos 0,43 euro (2 zlotus).
„Mano antroji pusė sako: ar čia juokelis, ar naujametinė akcija? Juk Naujieji metai – stebuklų metas. Aš užsirezervavau ir man iškart atėjo patvirtinimas, kad užsakytas kambarys sausio 1–2 d. su pusryčiais. Kaina – 0,43 euro“, – pasakojo Aleksandras.
Sausio 1 d. lietuviai iš Liublino pajudėjo link Lomžos ir joje esančio minėto viešbučio.
„Kai atėjome, telefone atsiverčiau patvirtinimą, padaviau savo tapatybės kortelę. Viešbučio administratorius sako: „Jums reikės mokėti 43 eurus“. Pasakiau, kad tiek nemokėsiu, nes turiu patvirtinimą, tad privalau mokėti tiek, kiek patvirtinta“, – šnekėjo Aleksandras.
Vėliau tarp Aleksando ir viešbučio administratoriaus kilo konfliktas. Iš pradžių pastarasis bandė derėtis ir pasiūlytą naująją kainą – 43 eurus – mažinti ketvirtadaliu, tačiau lietuviai buvo užsispyrę – sutiko mokėti arba pirminę kainą, arba čia neapsistoti išvis.
„Siūliau jiems oficialiai atšaukti rezervaciją. Tada administratorius ant stalo numetė kambario raktą, pasakė, kad kambarį dovanoja. Bet mes visgi sumokėjome 2 zlotus ir pareikalavome čekio“, – pasakojo pašnekovas.
Taip lietuviai kambarį gavo – žinoma, patį prasčiausią, jame nebuvo nė rankšluosčių.
„Bet dovanotam arkliui į naktis nežiūrima“, – juokėsi Aleksandras.
Įtaria klastą
Visgi lietuviams kilo klausimas, kodėl viešbutis taip nenorėjo atšaukti rezervacijos, kad mieliau siūlė naktį kambaryje dovanoti nemokamai.
„Man atrodo, mes iš savo pusės padarėme tą, ką turėjome. Visgi yra ir principo reikalas. Sakome, kad gal tokia klaida buvo padaryta specialiai. Ten daug kas atvažiuoja ir naktį, jie būna pavargę ir jiems pasako: „Čia buvo klaida, mokėkite 200 zlotų“. Jie sumoka 200 zlotų, o jokio čekio negauna. Tuomet viešbutis gal tuos pinigus praplauna. Toks įspūdis, kad čia – gryna afera, bandant pasinaudoti tuo, kad žmonės pavargę“, – įtarinėjo Aleksandras.
Į „Booking.com“ jis kreiptis tikino nebandęs, bet internete parašė viešą atsiliepimą, kuriame nupasakojo situaciją.
Grįžęs namo, Aleksandras liko dar labiau priblokštas – įtaria, jog viešbutis per internetinę platformą galėjo jį užblokuoti.
„Jei aš bandau užsisakinėti viešbutį pagal miestą per „Booking.com“, man nerodo, kad Lomžoje yra toks viešbutis. Jeigu pradedu jo ieškoti konkrečiai, įvedęs pavadinimą „Labyrint“, man rodo, kad viskas išparduota. Jeigu iš draugės telefono ieškau, rodo, kad yra laisvų numerių. Išeina, kad jie mane įtraukė į „juoduosius sąrašus“, – svarstė vyras.
Portalui lrytas.lt su Lenkijoje esančiu viešbučiu „Labyrint“ susisiekti nepavyko, tačiau situaciją pakomentuoti sutiko Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas Arūnas Vainora. Jo nuomone, analogiškų situacijų Lietuvoje nėra įvykę, o Lomžoje esantis viešbutis greičiausiai nieko apgauti nenorėjo – tik padarė klaidą.
„Nesusidūriau su tokia situacija, bet čia – gyvenimiška klaida. Jei suklydo, tai jau viešbučio problema. Bet tuo pačiu ir visiems suprantama, kad ta kaina – neteisinga“, – svarstė A.Vainora.
Jo manymu, mažai tikėtina, kad viešbutis taip bandė nuslėpti mokesčius.
„Mokesčių slėpti jokiais būdais neišeitų. Neteko girdėti, kad taip darytų viešbučiai. Nebent viešbutis yra pilnas, bet yra įsipareigojimai su „Booking.com“ parduoti, tai gali kaina būti labai aukšta, kad klientas neužsisakinėtų. Bet kad nurodytų tokią mažą kainą, man neteko matyti“, – kalbėjo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas.
Tačiau, pasak pašnekovo, akivaizdu, kodėl Lenkijoje esančio viešbučio administratorius nusileido ir siūlėsi naktį kambaryje padovanosiantis, kad tik nereikėtų atšaukti rezervacijos – už kiekvieną atšaukimą iš „Booking.com“ apgyvendinimo įstaigos gauna tam tikrų nuobaudų.
„Dabar didžiausias internetinis pardavėjas viešbučiams yra „Booking.com“, tai nė vienas viešbutis nenori pyktis. Platformoje yra daug duomenų, kurie analizuojami, ir nuo to priklauso, kokioje vietoje yra tavo viešbutis jų sistemoje. Jeigu bus tokios klaidos, tavo viešbutis atsiras paskutiniame puslapyje ir klientai tavęs neužsisakinės“, – aiškino A.Vainora.