Visame pasaulyje populiarų delikatesą 29-erių ūkininkas nusprendė paversti dar originalesniu. Ir nors vietiniai nuo šios idėjos riečia nosį, J.Dubaultas, įvairių skonių austrėmis pradėjęs prekiauti vos prieš porą mėnesių, jau turi klientų net Honkonge.
Nauja idėja
„Pagalvojau, kad jeigu nereikės prie austrių papildomai ieškoti citrinų, galbūt austrėmis susidomės ir jaunimas. Idėja pasiteisino – mano austrėmis susidomėjo restoranai Kinijoje, Dubajuje, Ispanijoje, Belgijoje ir Italijoje“, - pasakojo J.Dubaultas.
Švenčių sezonui įsibėgėjus, kasdien iš fermos išvyksta 1-2 tonos citrinomis, žemuogėmis ar imbieriu paskanintų austrių. Nors ūkininkas jau turi sutartį su vietiniu Prancūzijos prekybos tinklu, 60 proc. produkcijos jis eksportuoja.
„Prancūzija su šia idėja dar tik susipažįsta. Bet Azijoje tokiam produktui yra didelė paklausa, todėl galima ten austres parduoti kur kas brangiau“, - pasakojo J.Dubaultas.
Paskanintas vanduo
J.Dubaulto tėvas taip pat augino austrės, o vaikinas augo teritorijoje, kur austrių auginimas buvo viena populiariausių specialybių. Dėl to nenuostabu, kad ir J.Dubaultas, baigęs mokyklą, ėmė žvalgytis į jūrą.
Pirmiausia vaikinas jūroje gaudė austres, paskui pradėjo pats jas auginti. Nors mintis auginti įvairių skonių austres jį aplankė seniai, sugalvoti, kaip šią idėją paversti realybe, prireikė laiko.
Dabar J.Dubaultas žino slaptą receptą – austres reikia 2-12 valandų mirkyti paskanintame jūros vandenyje.
Savo sėkmę vaikinas suprato kai nuvežė paskanintas austres į didžiausią Europoje jūros gėrybių mugę Briuselyje ir prie jo stendo sustojo restorano Kinijoje savininkas.
Įdomus eksperimentas
Prancūzijoje yra 7 austrių produkcijos regionai, kuriuose auginamos skirtingos austrės – skiriasi jų dydžiai, forma ir skonis, priklausomai nuo tokių dalykų kaip aplinka ir vanduo, kur jos auginamos.
Kiti austrių augintojai į J.Dubaulto eksperimentą žiūri su susidomėjimu. Alexendre Prod’homme’as pasakojo, kad nors jo ferma jau daugybe metų užsiima aukštos kokybės austrių auginimu, auditorija, kurią jos domintų, sensta ir mažėja.
„Daug žmonių, ypač iki 45 metų, valgo midijas, bet austrių nepripažįsta. Atsiranda vis mažiau ir mažiau žmonių, kurie įvertina austres ir yra pasiruošę daugiau mokėti už tikrai mėsingą austrę kietame kiaute“, - pasakojo ūkininkas. Jis teigė manantis, kad paskanintų austrių eksperimentas gali rinkai įpūsti gyvybės.
Patenkinti ne visi
Tiesa, išskirtinė idėja sužavėjo ne visus. Austrių baro savininkas Ericas Mayeris teigė, kad tai – tiesiog kraupu.
„Tai beprasmiškas dalykas. O austrėms tai nepatiks ir užmuš jų natūralų skonį – juk tai gyvas dalykas“, - kalbėjo verslininkas.
Dėl panašių pasakymų J.Dubaultuoi ir nesiseka užvaldyti namų rinkos. Ir nors užsienyje plėstis sekasi puikiai, anksčiau ar vėliau jam reikės suvilioti ir Prancūzijos pirkėjus. Juk būtent jie suvartoja daugiausiai šio maisto produkto.