„Noriu pasidžiaugti, kad prieš Naujuosius jų pardavimas buvo ne mažesnis negu 2015-aisiais“, – sakė fejerverkais prekiaujančios įmonės „Blikas“ rinkodaros vadovas Ovidijus Barkauskas.
Lietuviai – vis išrankesni
„Bliko“ atstovas pasakojo, kad pirkėjų per šiuos Naujuosius sulaukė maždaug tiek pat, kaip ir 2015-aisiais, tačiau lietuviai tapo vis išrankesni.
„Pirkėjų nebuvo daugiau, bet jie daugiau išlaidavo, tad ir bendras pardavimo rezultatas teigiamas“, – sakė jis.
Jei ankščiau lietuviai dažniausiai pirkdavo nedideles baterijas, paleidžiančias mažai šūvių, pastaruoju metu vieno pokštelėjimo jiems nebeužtenka – reikia tikro reginio.
„Šiemet dominavo didelės baterijos, į kurias jau buvo „sukrauta“ po 25 šūvius. Tai nėra labai įspūdinga, bet efektas danguje tikrai didesnis“, – pasakojo O.Barkauskas.
Statistinis lietuvis fejerverkams šiemet išleido 20 eurų – toks buvo vidutinis „Bliko“ pirkėjo krepšelis. Ar tai daug?
„Už 20 eurų fejerverko kalibras nėra toks didelis, kaip norėtųsi, bet jis vis auga, lietuviai perka vis įspūdingesnius fejerverkus. Tikrai didelį įspūdį darančių fejerverkų galima būtų nusipirkti už 40 eurų“, – sakė O.Barkauskas.
Panašiai kalbėjo ir fejerverkais prekiaujančios interneto parduotuvės “bombike.lt“ atstovė Oksana Juškienė. Nors atsirado tokių, kurie 2016-aisiais fejerverkams išlaidavo tikrai daug, gruodžio pabaigoje dominavo pirkiniai, kurių kaina nesiekė 20 eurų.
„Viskas priklauso nuo požiūrio. Aš esu mačiusi labai daug fejerverkų, pati organizavau šou, tai man toks fejerverkas didelio įspūdžio nepadarytų. Bet kai žmogus neturi patirties, tai pokštelėjimą vertina kitaip“, – kalbėjo O.Juškienė paklausta, ar tikrai galima sukurti įspūdingą reginį už 20 eurų.
Auga konkurencija
„Bombike.lt“ atstovė pripažino, kad jų įmonės prekių pardavimas per šiuos Naujuosius – mažesnis nei pernai.
„Dar sunku pasakyti, nediskutavome, bet pajutome, kad šiemet žmonės pirko mažiau“, – sakė O.Juškienė.
Ji svarstė, kad dėl mažėjančio pardavimo kalta galėtų būti emigracija arba konkurencija: „Konkurencija Lietuvoje vis didėja, galbūt žmonės tiesiog labiau pasiskirstė po pardavimo vietas“.
Fejerverkais prekiaujančios įmonės „Vilniaus saliutas“ direktorius Jurijus Kozičius taip pat pripažino, kad sugaudyti užsakymus tampa vis sunkiau.
„Per Naujuosius nebuvo daug užsakymų, iš esmės visur dabar šaudo „Blikas“. Jis - lyderis, o mes po jų surenkame trupinėlius“, – kalbėjo įmonės vadovas.
Tiesa, vis dažniau įspūdingu reginiu pasidžiaugti nori ir mažesnių miestelių gyventojai. „Vilniaus saliutas“ fejerverkų šou per šiuos Naujuosius rengė Švenčionyse bei Švenčionėliuose. „Paskui gavome laišką iš seniūnijos, kad yra labai patenkinti – dėkojo už reginį“, – džiaugėsi jis.
Yra ir naujų tendencijų
Nauja tendencija prekybos fejerverkais rinkoje – prekyba internetu. Daugelis įmonių jau siūlo fejerverkus užsisakyti internetu ir pristato į namus, o lietuviai šia paslauga mielai naudojasi.
„Ankščiau to nebuvo, bet dabar žmonės vis dažniau atsiskaito kortelėmis ir perka internetu. Žmonės to jau tikrai nebebijo“, – pasakojo „Blikas“ rinkodaros vadovas O.Barkauskas.
Jo teigimu, įmonės prekių internetinis pardavimas per gruodį išaugo net du kartus.