Palemonas sunerimo: „Rail Baltica“ gadins jiems kraują

Geležinkelio linijos „Rail Baltica“ tiesėjai atsisakė planų ties Neveronimis (Kauno r.) įrengti 10–12 geležinkelio linijų kelyną bei lokomotyvų ir vagonų priežiūros centrą. Projektuotojų akys nukrypo į Palemoną, todėl sunerimo šios vietovės gyventojai.

Pakaunės gyventojai įdėmiai tyrinėjo būsimos geležinkelio linijos trasą.<br>A.Karaliūno nuotr.
Pakaunės gyventojai įdėmiai tyrinėjo būsimos geležinkelio linijos trasą.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

2016-05-23 07:40, atnaujinta 2017-05-24 15:13

Bendrovės „Aecom“ specialistai surengė baigiamąjį Europos standarto geležinkelio linijos nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos specialiojo plano susirinkimą, kuriame dalyvavo kelios dešimtys žmonių. Dauguma jų – Kauno rajono gyventojai.

Didžiausia projekto naujovė – nebeprojektuojamas lokomotyvų ir vagonų priežiūros centras greta Neveronių. Šio miestelio gyventojai aršiai pasipriešino tokiam sumanymui, jiems pritarė ir Kauno rajono valdžia.

Europinio standarto geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ilgis nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos sieks 240 kilometrų, o jos tiesimo darbai užtruks maždaug dešimtmetį.

Žinią sutiko plojimais

„Lokomotyvų ir vagonų priežiūros centro, taip pat kelyno Neveronių gyvenvietėje ir ties Pabiržės kaimu nebeliko“, – patvirtino projektą rengusios bendrovės „Aecom“ specialistas Mantas Kaušyla.

Kauno savivaldybės didžiojoje salėje susirinkę neveroniškiai šią žinią sutiko plojimais. Žmonės sakė iš pradžių netikėję, kad galima pasiekti pergalę, nors tai buvo pažadėjęs net susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak M.Kaušylos, svarbiam objektui ieškoma naujos vietos, numatyti trys galimi variantai. Vienas jų – Palemono kelynas.

Tokios perspektyvos visiškai nedžiugina Palemono gyventojų, kurie jau dabar kenčia nuo didelio triukšmo. Senieji gyventojai įpratę naktimis girdėti per garsiakalbius skelbiamus pranešimus bei formuojamų sąstatų žlegesį, tačiau naujakurius tokie garsai varo iš proto.

Noras keisti trasą – didelis

„Aecom“ atstovas M.Kaušyla pranešė, kad rengiant projektą gauta maždaug 100 įvairių pasiūlymų. Itin aktyvūs buvo Kauno rajono gyventojai, pateikę per 40 pasiūlymų.

Dažnai siūlyta pakeisti geležinkelio linijos „Rail Baltica“ trasą, tačiau visais atvejais atsakymas buvo neigiamas.

„Parinkti tinkamiausią trasą geležinkelio linijai yra labai sudėtinga užduotis, o įvykdyti prašymus dėl jos pakeitimo tiesiog neįmanoma“, – tikino specialistas.

Geležinkelio linija nuo Rokų eis per Palemoną ir Neveronis, o toliau drieksis iki Jonavos. Maždaug 120 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ trasa nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos sienos jau nutiesta, birželį pradės kursuoti keleiviniai traukiniai iki Balstogės.

Pasieks įspūdingą greitį

Tuo tarpu Latvijos pasienį europinė geležinkelio vėžė pasieks ne anksčiau kaip po dešimtmečio, šiam projektui reikės milžiniškų investicijų.

Pasak M.Kaušylos, krovininiai traukiniai šiame ruože galės pasiekti 100–120 kilometrų per valandą greitį, o keleiviniai skries net 200–250 kilometrų per valandą greičiu. Sąstato ilgis sieks 740–1050 metrų.

Ties 6-uoju kilometru numatyta įrengti Kauno oro uosto keleivių stotį, kurioje į traukinį galės įsėsti oro keliu Kauną pasiekę keleiviai. Taip pat suprojektuotos dvi privažiavimo linijos į oro uosto pašonėje įsikūrusią Kauno laisvąją ekonominę zoną (LEZ).

Esama veikla geležinkelio apsaugos zonoje ir toliau bus leidžiama, tačiau keisti ją galimybių nebebus.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.