Andrius pasakojo savaitgalį sulaukęs laiško į savo darbo paštą iš neva DHL siuntų įmonės. Jis buvo paragintas susimokėti už siuntimą.
„Informuojame, kad Jūsų siunta atkeliavo į mūsų patalpas pristatymui. Dar reikia sumokėti 1,95 EUR sumą, kad pristatymas būtų įvykdytas! Suma: EUR 1,95. Data: 25.09.22“, – tokį tekstą Andrius perskaitė laiške.
Laiške buvo ir interneto nuoroda bei įsakmus perspėjimas: „Nesiimant jokių veiksmų, jūsų pakuotė bus grąžinta siuntėjui. Turite sumokėti per 48 valandas.“
Kad gavo laišką iš siuntų įmonės, Andrius nenustebo, nes dažnai įvairias prekes sakosi internetu. Vyras pripažino, kad laiškas išties parašytas įtaigiai, tačiau jam užkliuvo keli aspektai.
Pirmiausia, įtarimų sukėlė sakinys apie patalpas. Anot jo, taip įprastai niekas nerašo, todėl viskas „kvepia“ automatiniu vertimu. Antra, vargu ar įmonės, bendraudamos su klientais, naudotų grasinantį toną ir ar laiškus rašytų pats vadovas iš savo el. pašto.
„Apskritai, ar atrodo normalu, kad laišką asmeniškai rašo DHL vadovas – Mindaugas Pivoriūnas – ir reikalauja susimokėti 1,95 euro už siuntinį?“ – juokdamasis kėlė klausimą jis.
Jis turėjo įtarimą, kad šis laiškas visgi yra sukčių reikalas. Po kelių dienų tai pasitvirtino.
Trečiadienį Andrius sulaukė dar vieno laiško, tiesa, jau į asmeninį el. paštą iš Lithuania@dhl-news.com. Jame įspėta apie klientus pasiekiančius kenkėjiškus pranešimus, kuriuose prašoma sumokėti už siuntą. Paraginta šiuos laiškus ištrinti ir jokiu būdu neatlikti mokėjimų.
„Atkreipiame dėmesį, kad DHL nereikalauja atlikti mokėjimo elektroniniais laiškais, todėl neprisiima atsakomybės už bet kokias išlaidas, mokesčius ar mokėjimus, kurie buvo patirti dėl apgaulingos veiklos“, – rašoma laiške.
Rimantas Kildišius, „DHL Lietuva“ IT skyriaus vadovas, portalui lrytas.lt patvirtino, kad Lietuvos gyventojai, ir net nebūtinai „DHL Lietuva“ klientai, iš tiesų sulaukia sukčių laiškų M.Pivoriūno vardu.
„Mes, kaip įmonė, turime ribotas galimybes užkirsti kelią tokiai veiklai. Mūsų regioninė IT saugumo komanda proaktyviai blokuoja domenus, kurie imituoja DHL svetaines, bet apriboti el. laiškų siuntimo negalime“, – komentavo R.Kildišius.
Po kelių dienų panašaus laiško Andrius sulaukė ir neva iš Lietuvos pašto atstovų, prašančių patvirtinti mokėjimą ir papausti nuorodą.
Lietuvos paštas jau anksčiau yra įspėjęs apie jų vardu siunčiamus sukčių laiškus. Jokių nuorodų raginta nespausti ir priminta, kad Lietuvos pašto laiškai siunčiami iš adreso, kuris baigiasi post.lt.
2021 m. ketvirtąjį ketvirtį DHL net buvo labiausiai sukčių imituojamas prekės ženklas. Šis sukčiavimas vadinamas „fišingu“ (angl. phishing). Tokiais atvejais sukčiai suklastoja elektroninius pranešimus, laiškus bei žinutes, kad išgautų asmeninius aukų duomenis bei įtikintų patvirtinti pervedimus.