Įdiegę naujoves bankai tikisi proveržio

2017 m. sausio 24 d. 12:19
Tomas Kavaliauskas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
Bankai vis daugiau paslaugų perkelia į elektroninę erdvę, jas paprastina, o kai kurias teikia vos kelių prisilietimų prie mobiliojo atstumu. Nors dažniausiai žmonės tikrinasi sąskaitos likutį ar atlieka pavedimus, vartotojai bankų programėlėse gali pasiimti paskolas, pasirašyti dokumentus. Kartu pripažįstama, kad elektroninių paslaugų proveržį stabdo paprastų identifikavimo priemonių nebuvimas.
Daugiau nuotraukų (1)
Banku internete Lietuvoje naudojasi kiek daugiau nei pusė šalies gyventojų, rodo „Eurostat“ duomenys, tačiau tik maždaug penktadalis tą daro telefonu, per bankų programėles. Panašiai tiek jungiasi prie banko telefone naudodami elektroninį ar mobilųjį parašą. Dažniausia paslauga bankų programėlėse – likučio tikrinimas ir pavedimai.
„Vartotojų, kurie jungiasi iš mobiliųjų įrenginių, daugėja, per paskutinius trejus metus daugiau nei 3 kartus išaugo klientų, kurie naudojasi banko paslaugomis būtent per mobilųjį įrenginį, tai rodo, kad klientams –patogu“, – sakė SEB prezidento pavaduotojas Vaidas Žagūnis.
Matydami augantį klientų poreikį daugiau paslaugų gauti per mobiliuosius įrenginius, vieni bankai jau prieš kelerius metus pristatė galimybę telefone matyti sąskaitos likutį ar pervesti sumą iki 30 eurų net neprisijungiant prie banko. Kiti – tokias paslaugas pradėjo teikti tik dabar. Netrukus keliais telefono ekrano palietimais galima bus pervesti nedideles sumas adresatams esantiems telefonų knygelėse. Vienas bankų skaičiuoja, kad per mobiliąją programėlę daugiau nei pusę pavedimų sudaro pavedimai iki 30 eurų, likutis telefone tikrinamas pustrečio milijono kartų.
„Pirmas tikslas – užtikrinti pagrindines funkcijas. Verslui taip pat: patvirtinti pavedimą, pažiūrėti, kokie likučiai yra sąskaitoje – tai dažniausiai naudojamos funkcijos. Vėlgi, sąskaitą verslas atsidaro kartą gyvenime ir, manau, kad galimybės nuotoliniu būdu atsidaryti sąskaitą atsiras Lietuvoje, tam sudaryta įstatyminė bazė“, – sakė „Swedbanko“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Loreta Lapinskaitė.
Bankai pripažįsta, kad didesnis proveržis būtų, jei klientų identifikavimas per mobiliuosius įrenginius būtų dar paprastesnis. Šiuo metu, nors gyventojai jau naudojasi internetu telefone, jungiantis prie bankų programėlių naudojamasi generatoriais ar kodų kortelėmis, bet elektroniniu ar mobiliuoju parašu tai būtų galima padaryti paprasčiau ir greičiau.
Pasak bankų asociacijos, jau kitą savaitę bus pristatyta nauja, paprasta ir nemokama klientų tapatybės nustatymo priemonė, galinti apjungti visus Lietuvoje veikiančius bankus. Nustatydami klientų tapatybę, naujovę žada naudoti du didieji bankai, o netrukus prisijungti ir kiti. Įdiegus mobiliąją bankų programėlę tikimasi elektroninės prekybos proveržio.
BankaiAsociacijapavedimai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.