Mokslininkai ištyrė 625 žmonių per pusę metų įsigytus 76 tūkst. pirkinių ir pabandė susieti juos su asmenų savybėmis. Pavyzdžiui, ėjimas į restoranus asocijuojasi su ekstravertiškumu, o išlaidos naminiams gyvūnams ir labdarai – su geranoriškumu.
Vėliau eksperimento dalyviai užpildė testus apie savo charakterio savybes bei tai, ar jie patenkinti savo gyvenimu. Mokslininkai palygino pirkinius su testų rezultatais. Paaiškėjo, kad žmonės leidžia pinigus pagal savo psichologines savybes. Pavyzdžiui, ekstravertai baruose vidutiniškai leido 52 svarais daugiau negu intravertai, šie savo ruožtu daugiau pinigų leido sveikatos ir priežiūros reikmėms.
Be to, asmenys, kurių išlaidos atitiko jų charakterius, buvo labiau patenkinti gyvenimu. Tai patvirtino ir antras eksperimentas. Savanoriams padovanojo kuponus, kuriuos jie galėjo panaudoti bare arba knygyne. Intravertai, išleidę kuponus knygyne, laimingesni už nuėjusius į barą, o su ekstravertais viskas atvirkščiai.
Mokslininkai pažymi, kad antrasis eksperimentas parodė pinigų galią, didinančią laimės pojūtį. Taip pat mokslininkai siūlo įdėmiai analizuoti išlaidų ir psichologinių būsenų sąsajas.
Parengė Kristina Rancaitė