JAV profesorius: „Šių dienų švietimas negali būti lokalus“

 Kol Lietuvoje diskutuojama apie aukštojo mokslo kokybę ir būtinybę šalies universitetams patekti į pasaulio geriausiųjų sąrašus, Lietuvoje veikiantys paslaugų centrai tai jau padarė. Čia gilinti žinių įvairiomis temomis – nuo robotikos iki talentų pritraukimo – atvyksta aukštas pareigas tokiose kompanijose, kaip „Apple“, „General Motors“, „Pfizer“, „Exxon Mobil“ ar „Southwest Airlines“, einantys specialistai. Juos atlydėjęs Teksaso universiteto profesorius Luisas D. L. Martinsas įsitikinęs: norint išmanyti versle vykstančius procesus, būtina susipažinti su jo specifika skirtingose šalyse.

 Teksaso universiteto profesorius Luisas D. L. Martinsas įsitikinęs: norint išmanyti versle vykstančius procesus, būtina susipažinti su jo specifika skirtingose šalyse.
 Teksaso universiteto profesorius Luisas D. L. Martinsas įsitikinęs: norint išmanyti versle vykstančius procesus, būtina susipažinti su jo specifika skirtingose šalyse.
 Teksaso universiteto profesorius Luisas D. L. Martinsas įsitikinęs: norint išmanyti versle vykstančius procesus, būtina susipažinti su jo specifika skirtingose šalyse.
 Teksaso universiteto profesorius Luisas D. L. Martinsas įsitikinęs: norint išmanyti versle vykstančius procesus, būtina susipažinti su jo specifika skirtingose šalyse.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 8, 2017, 5:23 PM, atnaujinta Jun 8, 2017, 5:28 PM

Mokslas, pagrįstas realia situacija

„Pasaulis tampa vis mažesnis, bet tuo pačiu – ir vis didesnis. Mažesnis, nes viską, ko reikia, gali pasiekti greičiau, informacija sklinda operatyviau. Didesnis – dėl nuolat atsiveriančių naujų galimybių. Visa tai reiškia, kad anksčiau išmoktus dalykus tereikėdavo pritaikyti vietiniame kontekste, o dabar tenka galvoti apie globalius dalykus. Turime reikalų su išties dideliu pasauliu, todėl mokydamiesi privalome pamatyti, kaip jis atrodo“, – sako L. D. L. Martinsas.

Visai neseniai jis lydėjo daugiau kaip 30 Lietuvoje viešėjusių specialistų, einančių aukštas pareigas didžiosiose tarptautinėse kompanijose, grupę. Čia jie gilino žinias apie verslo valdymo sistemą „Lean“, robotiką ir paslaugų centruose vykstančių procesų automatizavimą, globalių komandų formavimo ir valdymo principus, talentų pritraukimą.

„Anksčiau dažnai galėdavote sutikti dėstytoją, stovintį auditorijos priekyje ir besidalinantį žiniomis. Tačiau dabar JAV ypač orientuojamės į metodiką, pagrįstą patirtimi, tyrimais, įrodymais, realiomis situacijomis, skatinančiomis mokytis ir įtraukiančiomis studentus į naujų žinių paiešką. Tai – labai svarbus posūkis“, – po apsilankymo Vilniuje įsikūrusiame „Danske Bank“ Globalių paslaugų centre (GSL) įžvalgomis apie švietimo sistemos pokyčius dalijosi Teksaso universiteto profesorius.

Anot jo, ruošiantis karjerai versle būtina suprasti jį ne tik iš vienos šalies perspektyvos, bet ir aplankyti kitas, suvokti jose vyraujantį požiūrį.

Lietuvą pasirinko dėl šalies įmonių pasiekimų

„Su studentais anksčiau niekuomet nesilankėme Baltijos šalyse. Tačiau žinome, kad būtent jos yra rytinė Europos Sąjungos siena, kryžkelė tarp Rytų ir Vakarų, todėl – labai svarbios tiek ekonomine, verslo, tiek ir politikos prasme. Žinojome, kad apsilankymas šiose šalyse, taip pat – ir Lietuvoje, padės geriau suprasti tam tikrus dalykus, suvokti per pastarąjį dvidešimtmetį čia įvykusius pokyčius“, – sako L. D. L. Martinsas.

Jam antrina žinias Lietuvoje gilinusi naftos kompanijos BP asocijuota komunikacijos direktorė Alexandra Franceshi: „Pasirinkau vykti į Baltijos šalis, nes domiuosi verslo augimo procesais skirtingose ekonomikose. Kartu su mokslo kolegomis dirbame didelėse tarptautinėse organizacijose, todėl apsilankymo metu mums buvo įdomu ir naudinga gilintis į čia vykstančius nuolatinio tobulėjimo procesus, į tai, kaip vertybės iš pagrindinių kompanijų perduodamos antrinėms, kaip tai padeda užtikrinti sėkmingą jų veiklą.“

Teksaso universiteto komanda apie „Danske Bank“ GSL sužinojo tuomet, kai inovacijų ir pokyčių varikliu tapęs paslaugų centras šiemet vykusiuose Centrinės ir Rytų Europos regiono paslaugų centrų apdovanojimuose buvo pripažintas geriausiu paslaugų centru regione. Žinias Vilniuje gilinusių JAV specialistų teigimu, darbuotojai Lietuvoje – labai išsilavinę. Be to,  čia labai juntamas geranoriškas nuolatinis bendradarbiavimas tarp vadovaujančias ir žemesnes pareigas einančių darbuotojų.

„Žiūrėdama pristatymus taip pat atkreipiau dėmesį į tai, kad tiek „Danske Bank“, tiek ir kitose Lietuvos įmonėse dirba labai daug jaunų žmonių. Kuomet mes dar kalbame apie darbo su Y karta ypatumus, GSL komanda jau suka galvą, kaip sėkmingai dirbti su Z kartos atstovais. Lietuvoje jūs visur esate keliais žingsniais priekyje, todėl buvo įdomu ir naudinga suprasti tai, kaip tokie jauni specialistai veda kompanijas ir visą šalį į priekį“, – sako A. Franceshi.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.