Kol kas šis oficialiai registruotas traktorius – vienintelis šalyje. Jis varomas ekologiškomis biometano dujomis ir yra analogas dyzelininiam, tačiau nekenksmingas aplinkai ir ne toks triukšmingas.
Visgi, pasak „Lytagros“ komercijos direktoriaus, yra viena problema – Lietuvoje biometano dujos dar negaminamos pramoniniu būdu.
„Vakarų Europoje tai – jau turtingas tinklas, o Lietuvoje kol kas yra tik kelios suslėgtų dujų kolonėlės. Matyt, reikėtų pasibelsti į valdžios duris, kad suaktyvintų, paskatintų infrastruktūrą, kad ji plėstųsi“, – teigė jis.
Traktorius „Agaro“ bendrovėje naudojamas jau daugiau nei 2 mėn. Biodujų jėgainėje gaminamos biometano dujos išgaunamos iš skerdyklos atliekų, mėšlo ir vandenį valant liekančio dumblo.
Traktorius dujų pripildomas iš sumontuotos biometano gamybos įrangos specialiame konteineryje. Įmonė šias pačių pasigamintas dujas naudoja tik savo reikmėms ir džiaugiasi, kad toks veikimas – lyg uždaras ciklas, o ir dujų papildomai pirkti nereikia, tad net sutaupo.
Pasinaudoję europine parama ūkininkai gali statyti nedidelės galios biodujų jėgaines ir pasigaminti degalų. Juolab, kad biometano dujomis jau gali važinėti ne tik traktoriai, bet ir vilkikai.
„Šiuo metu dujų kaina labai panaši į gamtinių dujų kainą. Tikimės, kad plečiantis projektams ir atsiradus didesnei paklausai kaina nukris“, – teigė Energetikos ministerijos atstovas Aurimas Talapeta.
Visgi šio traktoriaus pristatyme nedalyvavo nė vienas ūkininkas. Susirinkusieji tikino, kad ūkininkai imtis naujovių dar nesiryžta, sprendimus jie dažniau priima, kai įvairūs technologiniai sprendimai jau būna išbandyti.
Šis traktorius dar naudojamas tik 2 mėn., tad galbūt todėl ūkininkų tai nesudomino ir jie rizikuoti dar nenori.