Vasariškiausio patiekalo pozicijų neužleidžia šaltibarščiai
Nenuostabu, kad šaltibarščiai – vienas populiariausių pasirinkimų net tada, kai už lango apniukusi vasaros diena. Kylančius šaltibarščių pardavimus įsisiūbavus šilumai pastebi ir dienos pietų restoranų tinklo „iLunch“ projektų vadovas Andrius Antanaitis:
„Šiltuoju metų periodu, šaltibarščių pardavimai kyla tikrai stipriai į viršų. Tarkime, 40 proc. mūsų klientų valgo karštą patiekalą kartu su sriuba, o tarp tų besirenkančių sriubą net 60 proc. renkasi būtent šaltibarščius.“
Vis dėlto, ši rožinė sriuba – sezoninis patiekalas, savo aktualumą prarandantis ir lyderio poziciją karštiesiems patiekalams užleidžiantis kartu su pirmaisiais krentančiais rudens lapais. O štai Kijevo kotletas yra daugelio mėgstamas pasirinkimas bet kokiu oru. Maisto pristatymo į namus programėlės duomenimis – tai trečias dažniausiai užsakomas patiekalas Lietuvoje.
A. Antanaitis skaičiuoja – Kijevo kotletas vis dar yra TOP3 patiekalas dienos pietų metu, net ir karštomis vasaros dienomis. Taip pat populiaru užsisakyti salotų – jų pardavimai šiltuoju sezonu ūgteli 30 proc.
Užsakymuose karaliauja mėsainis su sūriu
Mėsainis su sūriu ir kebabas lavaše – vieni populiariausių pasirinkimų ne tik vasarą, bet ir visus metus. Tiesa, šiltomis dienomis jų užsakoma kiek mažiau, tačiau tai gali būti susiję ir su tuo, kad tuomet žmonės linkę eiti į kavines ar restoranus.
Tai pastebi ir šį pavasarį Vilniuje duris atvėrusio mėsainių restorano „Ponas Mėsainis“ bendrasavininkas Jonas Petraitis Petrauskas. Pasak jo, saulėtomis dienomis žmonės dažniau apsilanko ir valgo vietoje.
„Vasarą žmonės dažniau keliauja, todėl užsakymų skaičius vis kinta. Būna daugiau gyvai ateinančių lyginant su vėsesniais orais. Žinoma, jei lauke itin karšta ar lietinga, tuomet klientai yra linkę užsakinėti maistą per pristatymo programėles“ – įžvalgomis dalijasi J. Petraitis Petrauskas.
Taip pat jis atkreipia dėmesį, kad nors įprasta prie mėsainių užsisakyti keptų bulvyčių, vasaros sezonu jos dažniau keičiamos „Coleslaw“ kopūstų salotomis.
Svarbiausia prekė pirkinių krepšelyje – ledai
Užsakymai internetinėje maisto prekių parduotuvėje „Wolt Market“ taip pat atspindi besikeičiančius klientų skonio pasirinkimus.
Vasaros mėnesiais paprastai mažiau vartojama spurgų ir kiaušinių, o į pirkėjų krepšelius patenka daugiau užkandžių ir traškučių, taip pat šviežių vaisių ir daržovių. Lietuvoje itin populiarios mėlynės, ledai ir pieno produktai.
Ledų užsakymai ypač išauga sekmadieniais.
„Atidžiai stebime kiekvienos šalies užsakymo ir vartojimo įpročius – į juos atsižvelgiame kurdami produktų asortimentą, nes norime pasiūlyti prekių, kurių iš tikrųjų reikia mūsų klientams“, – komentuoja „Wolt Baltics“ generalinis direktorius Mantas Lomsargis.