Labiausiai vertinama šventės idėja ir rožiniai akcentai mieste
„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa parodė, jog absoliučiai daugumai dalyvių renginys paliko geriausius įspūdžius: pozityviausiai vertinami ryškiaspalviai rožiniai akcentai mieste bei gastronominės šventės idėja. Taip pat nemaža dalis apklaustųjų pažymėjo, jog festivalyje labiausiai patiko maisto erdvė (įvairūs šaltibarščių receptai, rožinės spalvos maistas), čiuožykla suaugusiems nuo Bastėjos kalno bei šaltibarščių dubuo ir čiuožykla vaikams.
„Džiugu matyti, kad ir šiemet Vilniaus šaltibarščių festivalio atmosfera paliko gerą įspūdį susirinkusiems šventės dalyviams. Daugumai patikusiais rožiniais šventės akcentais siekėme sukurti gyvą, įtraukiančią aplinką, kurioje dalyviai galėtų išties pasinerti į lietuviškos šaltsriubės šventę. Matyti, kad ir pats festivalio gastronominis pagrindas padeda suburti žmones universalia maisto kalba – tai ypač buvo matyti iš vieningo ir rekordinio, 362 m ir 1 200 žmonių bendro šaltibarščių stalo“, – sako D. Aleksandravičienė.
Didelis užsieniečių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesys
Susidomėjimas Vilniaus šaltibarščių festivaliu užsienio žiniasklaidoje buvo tikrai didelis. TV reportažai apie festivalį parodyti Vokietijos, Italijos ir kitų šalių TV kanaluose. Renginio nuotraukos pateko į įspūdingiausių savaitės nuotraukų albumus tokiuose kanaluose kaip britų „The Guardian“ bei „Reuters“ naujienų agentūra. Reportažus apie festivalio metu pasiektus rekordus ir spontanišką muzikinę Vilniaus ir Rygos dvikovą dėl šaltibarščių transliavo daugelis JAV ir Kanados radijo stočių. Skaičiuojama, kad žinia apie festivalį buvo paminėta 245 užsienio publikacijose ir reportažuose, kurie pasiekė didesnę nei 425 milijonų auditoriją.
Vilniaus šaltibarščių festivalyje apsilankė daugiau nei dešimt užsienio žurnalistų, tarp kurių – ir didieji Europos naujienų portalų darbuotojai: Jungtinės Karalystės „Daily Express“, Latvijos „Delfi“ ir Lenkijos „Wirtualna Polska“. Taip pat renginio metu buvo filmuojamas reportažas pastarosios kaimyninės šalies populiariam TV kanalo „TVN“ laidai „Dzen Dobry“ bei tarptautiniam naujienų kanalui „Reuters“.
„Šiemet susilaukėme ne tik didelio užsienio žurnalistų dėmesio, bet ir užsieniečių dalyvių. Didžiausią dalį – 20 proc. – sudarė kaimynai lenkai, tačiau taip pat lankėsi ir svečiai iš Latvijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Olandijos, Ispanijos ir kitų. Tad matyti, jog toks Vilniaus gastronominis renginys geba pritraukti pasaulinę auditoriją, o tai neša ir ekonominę naudą miestui – gauti duomenys rodo, jog nakvoti liko 83 proc. dalyvių iš užsienio“, – pažymi „Go Vilnius“ vadovė.
75 proc. apklaustųjų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitąmet
„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa rodo aukštą pasitenkinimo festivaliu rodiklį: 75 proc. respondentų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitais metais, nors šiemet 72 proc. dalyvavo pirmą kartą. Tai – geras ženklas renginio ateičiai: siekiama, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis įgytų tokį pat tarptautinį žinomumą kaip Ispanijos mieste Buñol pomidorų kovų festivalis, Vokietijos Bavarijoje Oktoberfestas ar Italijos Neapolyje – picos festivalis.
„Pozityvus grįžtamasis ryšys gastronominės Vilniaus šventės atžvilgiu yra didelė motyvacija jau dabar pradėti ruoštis kitų metų festivaliui ir toliau dirbti su jo, kaip prekės ženklo, stiprinimu ir plėtra. Neturime abejonių, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis taps ryškia miesto vizitine kortele – vien per metus festivalis lankytojų skaičiumi išaugo kone trigubai: pernai sulaukta 15 tūkst., šiemet – 42 tūkst. lankytojų. Tai – tikrai ne riba, todėl jau dabar galime sakyti, kad kitąmet festivalis lauks dar didesnis ir įspūdingesnis. Ačiū partneriams, miestiečiams ir miesto svečiams už sukurtą nepamirštamą atmosferą, į kurią norisi grįžti kitais metais“, – teigia D. Aleksandravičienė.