Atskleidė, kas įvyko tragiškame skrydyje iš Londono: keleiviai galvomis trankėsi į lubas Paaiškėjo detalės apie žuvusįjį

Skrydžio iš Londono į Singapūrą metu žuvo 73 metų keleivis iš Jungtinės Karalystės, 53 žmonės ir vienas įgulos narys buvo sužeisti lėktuvą paveikus stipriai turbulencijai, pranešė britų transliuotojas BBC. Įvykio detalėmis pasidalino ir reisu skridę keleiviai.

Tragedija lėktuve.<br> socialinių tinklų nuotr., stopkadrai, lrytas.lt koliažas.
Tragedija lėktuve.<br> socialinių tinklų nuotr., stopkadrai, lrytas.lt koliažas.
Lėktuvas kylantis iš Londono „Heathrow“ oro uosto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Lėktuvas kylantis iš Londono „Heathrow“ oro uosto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 21, 2024, 1:22 PM, atnaujinta May 21, 2024, 4:59 PM

Tailando institucijos pranešė, kad incidento metu žuvo 73 metų keleivis iš Jungtinės Karalystės – tikėtina, kad jis patyrė širdies smūgį.

Įvykio metu buvo sužeisti 53 žmonės ir vienas įgulos narys. Septyni keleiviai yra kritinės būklės, tuo tarpu keturiolika žmonių pateko į ligoninę su nedideliais sužeidimais, rašo BBC.

Į Singapūrą skridęs lėktuvas „Boeing 777–300ER“ buvo nukreiptas į Bankoką ir nusileido 15.45 val. vietos (10 val. Lietuvos) laiku. Lėktuvu skrido 211 keleivių ir 18 įgulos narių, sakoma oro linijų bendrovės pranešime.

„Singapore Airlines“ reiškia gilią užuojautą žuvusiojo šeimai“, – sakoma pranešime.

Aviakompanija pridūrė, kad bendradarbiauja su Tailando valdžios institucijomis, siekdama suteikti medicininę pagalbą keleiviams, ir siunčia į Bankoką komandą, kuri suteiks papildomą reikalingą pagalbą.

Tailando valdžios institucijos į Suvarnabhumi oro uostą išsiuntė greitosios pagalbos automobilius ir skubios pagalbos komandas.

Žmonės galvomis trankėsi į lubas

Vienas keleivis naujienų agentūrai „Reuters“ pasakojo, kad lėktuvas staiga pradėjo „svirti aukštyn ir drebėti“.

„Pradėjau ruoštis tam, kas vyko. Staiga įvyko labai staigus kritimas, todėl visi sėdintys ir neprisisegę saugos diržų iš karto trenkėsi į lubas“, – „Reuters“ sakė 28 metų studentas Dzafranas Azmiras.

„Kai kurie žmonės galva trenkėsi į bagažo kabinos lubas ir jas įlenkė, pataikė į tas vietas, kur yra žibintai ir kaukės ir tiesiai pro jas prasiskverbė“, – pridūrė jis.

„Buvau apsipylęs kava, – BBC žurnalistams laidoje „5 Live“ pasakoja lėktuvo keleivis Andrew. – Per kelias lėktuvo kritimo sekundes pasigirdo baisus riksmas ir kažkas panašaus į trenksmą.“

„Viena iš „Singapore Airlines“ įgulos narių sakė, kad tai buvo pats blogiausias skrydis per 30 jos skraidymo metų“, – BBC sakė Andrew.

Jis pasakoja matęs, kaip kai kurie keleiviai teikė pirmąją pagalbą, taip pat šaukė, kad reikia defibriliatoriaus.

„Tiek daug sužeistų žmonių – žaizdos galvoje, kraujuojančios ausys, – tragišką sceną prisiminė keleivis. – Viena moteris šaukė iš skausmo. Negalėjau jai padėti – tik atnešiau vandens.“

„Daugybė sužeistų žmonių, įskaitant ir stiuardeses, kurie buvo stoiški ir darė viską, ką galėjo. Gaila, kad negalėjau padėti daugiau“, – pasakojo Andrew.

Andrew pasakojo, kad žmonių daiktai buvo „išmėtyti“, o „kava ir vanduo aptaškė lubas“. 

Anot brito, keleiviai laikomi specialioje Bankoko oro uosto dalyje.Tuo tarpu skrydžio stebėjimo svetainė „Flightradar24“ paskelbė, kad ties vakarine Mianmaro pakrante lėktuvo skrydžio aukštis vos per kelias minutes pasikeitė nuo 11 km iki 9,4 km aukščio.

„Gryno oro“ turbulencija

Turbulenciją dažniausiai sukelia lėktuvai, skrendantys pro debesis, tačiau kartais ją sukelia reiškinys, vadinamas „gryno oro“ turbulencija, kurios nemato lėktuvo meteorologinis radaras ir kurios neįmanoma prognozuoti.

„Sužalojimai dėl stiprios turbulencijos yra palyginti reti, atsižvelgiant į milijonus įvykdytų skrydžių. Tačiau smarki turbulencija gali būti dramatiška ir sukelti sunkius sužalojimus arba, deja, šiuo atveju – mirtį“, – BBC sakė aviacijos ekspertas Johnas Stricklandas.

Jis pridūrė, kad skrydžių įgulos taip pat yra apmokytos, kaip reaguoti į turbulenciją.

„Ne veltui oro linijų bendrovės rekomenduoja saugos diržus laikyti laisvai prisegtus viso ilgo ar trumpo skrydžio metu“, – pridūrė J. Stricklandas.

Tyrimai parodė, kad dėl klimato kaitos ateityje smarkios turbulencijos tikimybė didės, rašo BBC.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.