Paviešinti prie Maskvos sudužusio lėktuvo pilotų pokalbiai

2018 m. kovo 6 d. 13:57
Lrytas.lt
Sankt Peterburgo televizijos kanalas „78“ paviešino „Saratov Airlines“ lėktuvo An-148, sudužusio vasario 11-ąją Pamaskvyje, paskutinį pilotų pokalbį. Įraše girdimi lėktuvo vado Valerijaus Gubanovo ir antrojo piloto Sergejaus Gambariano balsai.
Daugiau nuotraukų (12)
Iš šifruotės aiškėja, kad lėktuvo vadas ir antrasis pilotas ginčijosi, ar jiems pavyko normalizuoti lėktuvo greitį.
Po to, kai abu lakūnai nutarė, kad tai pavyko, pasak kanalo „78“, antrasis pilotas padarė klaidą, kainavusią 71 žmogaus gyvybę. 
Lėktuvo vadas (LV): „Aukštyn! Taip.“
Antrasis pilotas (AP): „Tuoj, tuoj.“
LV: „O tu žemyn.“
AP: „Kažkokia nesąmonė!“
LV: „Ne, aš taip supratau, tu norėjai tai… O tu atvirkščiai, žemyn.“
AP: „Paskui pakalbėsim. Taip, kontroliuojam viską!“
LV: „Viskas, viskas gerai.“
AP: „Viskas, greitis normalizavosi.“ 
Signalizacija: „Greitį sulyginti, greitį sulyginti.“
AP: „Op op op! 390!“
LV: „Kur žemyn?! Kur tu žemyn? Kodėl žemyn?! Kur?!“
Signalizacija: „Greitį sulyginti, greitį sulyginti.“
AP: „Todėl kad, kad užteks aiškinti (šį žodį sako rusiškai žargonu „p...t“. – Red.).  200 greitis, b...t (rusiškas keiksmažodis – Red.).“
LV: „Aukštis! Aukštis! Aukštis!“
Signalizacija: „Terrain ahead! Terrain ahead! PULL UP! Terrain ahead! (Priešaky žemė! Priešaky žemė! Aukštyn! Priešaky žemė!)“
LV: „Aukštyn!“
Signalizacija: „Terrain ahead! Terrain ahead! PULL UP! Terrain ahead!“
LV: „Viskas, p...c (rusiškas keiksmažodis. – Red.).“
Netrukus po pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uostą katastrofą patyrusiame lėktuve į Orsko miestą skrido 65 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Visi žmonės žuvo.
Paskutinio pokalbio šifruotė patvirtina, kad greičio davikliai lėktuvo vadui ir antrajam pilotui rodė skirtingus duomenis, nes pastarasis neįjungė agregato pašildymo ir šis apledėjo.
Supanikavęs antrasis pilotas, norėdamas padidinti greitį, nukreipė orlaivį žemyn užuot kilęs.
Davikliai galėjo apledėti
Vasario 11–osios popietę įvykusi katastrofa vertė Rusijos tyrėjus ieškoti atsakymo, kodėl vos pakilęs keleivinis lėktuvas rėžėsi į žemę. 
Pareigūnai svarstė tris pagrindines versijas, kodėl įvyko nelaimė: prastos oro sąlygos, žmogiškoji klaida ir techninis gedimas. Galimybė, kad surengtas teroro išpuolis, buvo atmesta.
Tarpvalstybinis aviacijos komitetas iššifravo sudužusio lėktuvo An-148 juodąsias dėžes. Paviešinti pokalbiai patvirtino pirmines išvadas, kad 1300 metrų aukštyje, kai lėktuvo greitis siekė maždaug 465–470 km/h, prasidėjo „ypatingoji padėtis“ ir prietaisai ėmė rodyti skirtingą orlaivio greitį. 
Tai atsitiko praėjus maždaug 2,5 minutės nuo lėktuvo pakilimo. „Atlikta analizė leidžia daryti prielaidą, kad ypatingoji padėtis galėjo prasidėti dėl neteisingų duomenų apie lėktuvo greitį. 
Pastaroji situacija galėjo susiklostyti dėl lėktuvo daviklių apledėjimo“, – pranešė Tarpvalstybinis aviacijos komitetas. Teigiama, kad neteisinga informacija apie orlaivio greitį galėjo tapti katastrofos priežastimi.
RusijaLėktuvaskatastrofa
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.