Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2022 metų lapkričio 18–29 dienomis, naujienų portalo Delfi užsakymu, atliko visuomenės nuomonės apklausą, kurioje dalyvavo gyventojai nuo 18 iki 75 metų.
17,4 proc. apklaustųjų savo balsą prezidento rinkimuose atiduotų už pirmoje reitingų lentelės vietoje įsitvirtinusį G. Nausėdą. Lyginant su praėjusiu mėnesiu, šalies vadovo reitingas išaugo lygiai 2 proc. Antrojoje vietoje Vyriausybės vadovė I. Šimonytė – už ją lapkritį būtų balsavę 11,7 proc.
Trečioji reitingų lentelėje – I. Vėgėlė, dar spalio mėnesį užėmęs antrąją vietą. Už jį lapkričio mėnesį savo balsą atiduotų 10,4 proc. tyrimo dalyvių.
Toliau sąraše rikiuojasi Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis (5 proc.), Lietuvos socialdemokratų partijos vadovė Vilija Blinkevičiūtė (4 proc.), visuomenininkas Andrius Tapinas (3,4 proc.).
Tarp galimų kandidatų prezidento rinkimuose minimas ir krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas (3,1 proc.), Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen (2,6 proc.)., Laisvės ir teisingumo partijos pirmininkas Remigijus Žemaitaitis (2 proc.).
Į sąrašą įtraukti Aurelijus Veryga, Remigijus Šimašius, Aušra Maldeikienė, Valdemaras Tomaševskis, Petras Gražulis , Gabrielius Landsbergi, Rokas Masiulis ir Ramūnas Karbauskis surinko mažiau nei 2 proc. simpatikų balsų.
Be to, jei prezidento rinkimai vyktų artimiausią sekmadienį, lapkričio duomenimis, 16,7 proc. apklaustųjų tikino nežiną, už ką balsuotų, o 11,3 proc. savo balso neatiduotų jokiam kandidatui.
Tyrimo metu buvo apklausta 1011 respondentų. Tyrimo dalyvių pasiskirstymas pagal lytį, amžių ir gyvenamąją vietą yra proporcingas gyventojų pasiskirstymui Lietuvoje. Tyrimo rezultatų paklaida 3,1 proc.
Atliekant tyrimą taikytas kombinuotas apklausos metodas: 50 proc. telefoninės apklausos būdu, 50 proc. internetu. Telefoninio interviu atveju apklausą atlieka profesionalus apklausėjas. Jis veda pokalbį su respondentu pagal parengtus klausimus, atsakymus fiksuodamas klausimyne. Internetinėje apklausoje respondentui siunčiama nuoroda į apklausą, kurią respondentas užpildo savarankiškai jam/jai patogiu metu. Nuoroda yra unikali t. y. klausimyno negalima užpildyti kelis kartus.