Ultimatumas svečius šiurpinančiai Vilniaus autobusų stočiai: liko dvi savaitės

„Maniau, kad atvykau ne į tą miestą, – sakė turistė iš Austrijos Rosvita, išlipusi Vilniaus autobusų stotyje. – Nešvaru, seni pastatai. Tikrai bjauru.“ Savivaldybė paskelbė ultimatumą – per 2 savaites stoties šeimininkai privalo apsispręsti, ar imsis darbų.

Pirmas kvapas, kurį pajunta autobusų stotyje išlipęs turistas, – kebabai. Po to išvysta konteineriuose besirausiančius ir stotelėse miegančius valkatas. <br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pirmas kvapas, kurį pajunta autobusų stotyje išlipęs turistas, – kebabai. Po to išvysta konteineriuose besirausiančius ir stotelėse miegančius valkatas. <br>R.Danisevičiaus nuotr.
Austrė Rosvita (viduryje) autobusų stotyje negalėjo patikėti, kad tai – Vilnius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Austrė Rosvita (viduryje) autobusų stotyje negalėjo patikėti, kad tai – Vilnius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Tiek pačioje autobusų stotyje, tiek jos prieigose pasijunti kaip turguje.
Tiek pačioje autobusų stotyje, tiek jos prieigose pasijunti kaip turguje.
M.Pakalnis: „Didžiausia bėda – kad stoties savininkas yra ne vienas ir tarpusavyje jie niekaip nesusitaria.“
M.Pakalnis: „Didžiausia bėda – kad stoties savininkas yra ne vienas ir tarpusavyje jie niekaip nesusitaria.“
Daugiau nuotraukų (5)

Arūnas Dumalakas („Lietuvos rytas“)

Jul 17, 2017, 9:04 AM, atnaujinta Jul 17, 2017, 9:06 AM

Autobusų stoties prieigos šiurpina ir vilniečius, ir užsieniečius, o jos šeimininkai pertvarkas žada vien popieriuje. Savivaldybei trūko kantrybė: arba stoties šeimininkai per 2 savaites apsisprendžia, arba ji bus iškelta į Fabijoniškes.

Autobusų stotį valdančios bendrovės Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) ir „Baltisches Haus“ jau porą metų nenusprendžia, kaip tvarkyti autobusų stotį, kuri atsilieka ne tik nuo Kauno, Klaipėdos, bet ir mažesnių miestų stočių.

Dėl to miestas negali pradėti viso stoties rajono pertvarkos.

Tuo metu autobusų stoties savininkai atšauna, kad jiems trūksta detaliojo plano, kurio parengti savivaldybė neskuba.

Kiek dar truks šis stumdymasis?

Austrei kėlė siaubą

Prieš atvykdama į Vilnių Rosvita iš Austrijos aplankė Rygą, Taliną.

Viešnagės pradžia Vilniaus autobusų stotyje moteriai paliko labai slogų įspūdį.

„Prisiskaičiau lankstinukuose, kad Vilnius – nuostabus miestas. Tačiau vakare, kai išlipome iš autobuso, buvau persigandusi. Maniau: ne, čia tikrai negali būti Vilnius“, – pasakojo ji.

Rosvitai labai nepatiko stoties rajonas ir aštrių žodžių ji negailėjo: „Nešvaru, seni pastatai. Tikrai buvo bjauru, netgi pasibaisėtina.“

Viešnios nuomonė kiek pasikeitė tik nupėdinus kelis šimtus metrų ir palikus stoties rajoną užnugaryje. „Ačiū Dievui, tada pasijutau lyg atsidūrusi kitame mieste“, – dalijosi įspūdžiais turistė iš Austrijos.

Pasak jos, Vilniaus senamiestyje vaizdas visiškai kitoks.

Vaizdas – kaip turguje

Iš tiesų – aikštės prieš autobusų ir geležinkelio stotis švara ir tvarka pasigirti negali.

Tiesa, laukiamosios salės sienos pabaltintos, bet ar to užtenka? Vakarais šviesiau ir peronuose, bet informacinės švieslentės Vilniaus dar nepasiekė.

Šalia aptriušusios stoties – dar baisesnis buvęs policijos pastatas. Vėjas gainioja šiukšles, benamiai rausiasi konteineriuose. Nieko nuostabaus, kad nuo tokių vaizdų šiurpsta turistai.

O keliaujant link Senamiesčio kairėje akys užkliūva už prišnerkšto skvero, kuriame žolė šiemet turbūt nė karto nepjauta. Nors savivaldybė teisinasi, kad nemaža teritorija priklauso stoties šeimininkams ir jie privalėtų susitvarkyti, tačiau čia – jau miesto valdos.

Neblizga ir prekybos paviljonai aplink stotį, kuriuose – vien nekokios reputacijos barai, gėlių parduotuvės ir čia pat įsikūrę naudotų telefonų prekeiviai, kurie siūlo užsieniečiams nesuvokiamą paslaugą – telefonų „atrišimą“.

Tą patį kalbėjo prieš pusmetį

Birželio pabaigoje Remigijus Šimašius susitiko su autobusų stoties valdytojais ir kalbėjo ne tik apie ateitį. Meras jiems pateikė ultimatumą.

Panašus ultimatumas nuskambėjo jau antrą kartą.

Pirmą – kai Kaunas metų pradžioje atidarė naują stotį ir iš sostinės į ją susmigo pavydūs žvilgsniai.

Nors pats meras abejoja, ar nesusitarus su šeimininkais perkelti stotį į Fabijoniškes geriausia išeitis, Miesto plėtros departamento vadovas Mindaugas Pakalnis pritaria kraustynėms.

Jo pastebėjimu, dabar dauguma keleivių iš autobusų išlipa pakeliui, nevažiuoja į stotį. Tad jeigu ji iškiltų Fabijoniškėse, vilniečiai nepajustų nepatogumų. Svarbu, kad susisiekimas miesto transportu iš centro į naująją stotį būtų geras.

„Mūsų žinia labai paprasta: arba mes laukiame greito savininko sprendimo, kad jis atnaujina, ir normaliai atnaujina, autobusų stotį, kad ji būtų civilizuota ir priimtina, arba kitas logiškas variantas – skelbti naujos autobusų stoties konkursą, kas galėtų papildyti esamą autobusų stotį toje kryptyje, kur yra iš tiesų daug gyventojų ir daug keleivių“, – beveik prieš pusę metų kalbėjo R.Šimašius.

Užmojai – didingi

Ar daug kas per pusmetį pasikeitė? M.Pakalnis pasakojo, kad savivaldybė jau yra parengusi viso stoties rajono pertvarkos viziją.

Joje numatyta stogu uždengti dalį geležinkelio stoties, perėja pėstiesiems, kad bėgiai Naujininkus ir Senamiestį ne skirtų, o sujungtų.

Taip pat planuojama visas miesto transporto stoteles aplink stoties aikštę perkelti į vieną terminalą, pertvarkyti žiedinę sankryžą – ji turėtų tapti T formos.

Mat dabartinė nesaugi pėstiesiems, nepatogi ir transportui, kuris dažnai užkemša žiedinę sankryžą.

Anot M.Pakalnio, stotį su naujuoju miesto transporto terminalu ketinama sujungti ir požemine perėja.

Tačiau vizijų įgyvendinti neįmanoma, kol nežinomi autobusų stoties ketinimai.

M.Pakalnio nuomone, didžiausia bėda – kad savininkas yra ne vienas ir jie tarpusavyje niekaip nesusitaria.

Sugebėjo parengti tik viziją

Vis dėlto autobusų stoties šeimininkai sugebėjo parengti architektūrinę viziją, kuri savivaldybei pasirodė visai priimtina. Specialistams įtiko ir nauja gatvė šalia stoties, kuri suformuotų kelis nedidelius kvartalus.

„Gerai būtų, kad autobusų stoties savininkai pagaliau išsiaiškintų tarpusavio santykius. Tada susirinktume savivaldybėje ir kartu galvotume apie galutinius sprendimus“, – teigė M.Pakalnis.

Tuo metu R.Šimašius neslėpė, kad jam nepatinka autobusų stoties šeimininkų elgesys: jie vis atidėlioja sprendimus, o dėl neatliktų darbų kaltina kitus.

Trūksta detaliojo plano?

TOKS savininkas Andriejus Paleičikas tikino, kad apie stoties rekonstrukciją pradėta galvoti dar prieš dvejus metus, tačiau savivaldybė iki šiol neparengia teritorijos detaliojo plano.

Jo manymu, daugiausia trukdžių – dėl besikeičiančios miesto valdžios.

Keitėsi tvarka, keitėsi merai ir jų požiūriai. Ir miesto vyriausiasis architektas pasikeitė.

Tačiau A.Paleičikas sakė tikįs, kad su savivaldybe pavyks bendradarbiauti, nes ji rodo daug dėmesio stoties rajonui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.