Vilniaus valdžia visada teisi. Ir taškas

2014 m. gegužės 16 d. 16:09
Arūnas Dumalakas
"Sostinė"
Daugiau nuotraukų (1)
Pedagogai, moksleivių tėvai, o ir patys moksleiviai rengia tylų protestą. Gerai, pirmąją pamoką pradėsime devintą valandą ryto, kaip nori savivaldybė. Bet prieš tai bus nulinė pamoka, prasidėsianti kaip anksčiau - aštuntą.
Kodėl mokytojai ir moksleiviai garsiai nešaukia, kad jiems nereikia jokių pertvarkų, nemitinguoja prie savivaldybės? Todėl, kad tai būtų beviltiška. Valdininkai nelinkę kalbėtis. Ir tuo ne kartą įsitikino ne tik pedagogai.
Savivaldybė tyliai, su niekuo nesitarusi apačioms nuleidžia nutarimą, apačios taip pat tyliai jam nepritaria. Savivaldybė aiškina, kad už sumanymą pavėlinti pamokas pasisako kone 100 proc. ugdymo įstaigų vadovų, o šie net nesiginčija, nors mano priešingai.
Permainų vis dėlto yra. Prieš mėnesį savivaldybė aiškino, kad valanda vėliau pradėjus pamokas sumažėtų rytinės spūstys, bet pati susizgribo, jog tai nelogiška.
Juk moksleivių tėvai prieš aštuonias vis tiek važiuotų į darbą, o vairuojančių moksleivių nėra tiek daug. Dauguma naudojasi miesto transportu. Valanda anksčiau ar vėliau jie važiuos autobusu, troleibusu į mokyklą - tas pat.
Tad prieš kelias dienas savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktorius G.A.Petronis išplatino pranešimą, kuriame aiškino, kad vėlesnis pamokų pradžios laikas neva padės moksleiviams geriau mokytis.
Kad atrodytų solidžiau, valdininkas pranešimą papildė užsienio tyrimų rezultatais, esą įrodančiais, jog pavėlinus pamokų pradžios laiką pagerėja mokinių susikaupimas, rečiau pasitaiko vėlavimų ir netgi šokteli mokymosi rezultatai.
G.A.Petronis stengėsi nepastebėti mokslininkų išvadų, netinkančių jo propagandiniam pranešimui. O šie tvirtina, kad vienas svarbiausių veiksnių, turinčių įtakos mokymosi rezultatams, yra miegamų valandų skaičius. Vaikai, miegantys mažiau nei aštuonias valandas, yra labiau pavargę, mokosi prasčiau. Pamokų pradžios laikas tam neturi jokios įtakos.
Jeigu jau valdžia taip nori gero moksleiviams, gal reikėjo pasirinkti vieną eksperimentinę mokyklą ar klasę ir bent metus patyrinėti, ar iš tiesų vėliau pradedamos pamokos daro įtaką mokymosi rezultatams?
Ne, nei Vilniuje, nei Lietuvoje panašių tyrimų nebuvo atlikta, o G.A.Petronis filosofavo, kad neparagavus pyrago negali pasakyti, ar skanus jis, ar ne.
Savivaldybė po gabalą pyrago kiša visoms mokykloms. O pasivaišinus negi sakysi, kad buvo neskanu?
"Sostinė"

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.