Pedagogai, moksleivių tėvai, o ir patys moksleiviai rengia tylų
protestą. Gerai, pirmąją pamoką pradėsime devintą valandą ryto, kaip
nori savivaldybė. Bet prieš tai bus nulinė pamoka, prasidėsianti kaip
anksčiau - aštuntą.
Kodėl mokytojai ir moksleiviai garsiai nešaukia, kad jiems nereikia
jokių pertvarkų, nemitinguoja prie savivaldybės? Todėl, kad tai būtų
beviltiška. Valdininkai nelinkę kalbėtis. Ir tuo ne kartą įsitikino ne
tik pedagogai.
Savivaldybė tyliai, su niekuo nesitarusi apačioms nuleidžia nutarimą,
apačios taip pat tyliai jam nepritaria. Savivaldybė aiškina, kad už
sumanymą pavėlinti pamokas pasisako kone 100 proc. ugdymo įstaigų
vadovų, o šie net nesiginčija, nors mano priešingai.
Permainų vis dėlto yra. Prieš mėnesį savivaldybė aiškino, kad valanda
vėliau pradėjus pamokas sumažėtų rytinės spūstys, bet pati susizgribo,
jog tai nelogiška.
Juk moksleivių tėvai prieš aštuonias vis tiek važiuotų į darbą, o
vairuojančių moksleivių nėra tiek daug. Dauguma naudojasi miesto
transportu. Valanda anksčiau ar vėliau jie važiuos autobusu, troleibusu
į mokyklą - tas pat.
Tad prieš kelias dienas savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto
departamento direktorius G.A.Petronis išplatino pranešimą, kuriame
aiškino, kad vėlesnis pamokų pradžios laikas neva padės moksleiviams
geriau mokytis.
Kad atrodytų solidžiau, valdininkas pranešimą papildė užsienio tyrimų
rezultatais, esą įrodančiais, jog pavėlinus pamokų pradžios laiką
pagerėja mokinių susikaupimas, rečiau pasitaiko vėlavimų ir netgi
šokteli mokymosi rezultatai.
G.A.Petronis stengėsi nepastebėti mokslininkų išvadų, netinkančių jo
propagandiniam pranešimui. O šie tvirtina, kad vienas svarbiausių
veiksnių, turinčių įtakos mokymosi rezultatams, yra miegamų valandų
skaičius. Vaikai, miegantys mažiau nei aštuonias valandas, yra labiau
pavargę, mokosi prasčiau. Pamokų pradžios laikas tam neturi jokios
įtakos.
Jeigu jau valdžia taip nori gero moksleiviams, gal reikėjo pasirinkti
vieną eksperimentinę mokyklą ar klasę ir bent metus patyrinėti, ar iš
tiesų vėliau pradedamos pamokos daro įtaką mokymosi rezultatams?
Ne, nei Vilniuje, nei Lietuvoje panašių tyrimų nebuvo atlikta, o
G.A.Petronis filosofavo, kad neparagavus pyrago negali pasakyti,
ar skanus jis, ar ne.
Savivaldybė po gabalą pyrago kiša visoms mokykloms. O pasivaišinus negi
sakysi, kad buvo neskanu?
"Sostinė"