Klaipėdos uostas laukia naujo vadovo

2012 m. lapkričio 26 d. 09:31
Eglė Petkutė
Besikeičianti politinė valdžia verčia spėlioti, kaip keisis valstybinių įmonių valdymas. Nelaukęs, kol bus nustumtas, pirmasis iš posto praėjusią savaitę pasitraukė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas. Susisiekimo ministeriją į savo rankas iš Liberalų sąjūdžio ketinantys perimti socialdemokratai įgis teisę pakeisti ir Uosto direkcijos vadovybę. Neabejojama, jog vienai pelningiausių valstybės įmonių, kurios praėjusių metų grynasis pelnas sudarė 68 mln. litų, po beveik ketverių metų pertraukos vėl diriguos Socialdemokratų partijos narys arba jai palankus asmuo.
Daugiau nuotraukų (1)
Jau daugiau kaip savaitę Uosto direkcijos vairą savo rankose laiko laikinoji vadovė – Infrastruktūros ir plėtros direktorė Roma Mušeckienė. Jai valdžios vadžias palikdamas postą perdavė E. Gentvilas. Priešpaskutinę savo darbo šioje įmonėje dieną jis viešai atskleidė savo nuogąstavimus. E Gentvilo manymu, šiai patyrusiai specialistei, taip pat ir Šventosios uosto direktorei Airidai Čėsnienei bei kitiems ranka rankon su juo dirbusiems padalinių vadovams gali tekti atsisveikinti su darboviete. Naujieji uosto šeimininkai greičiausiai į šias gerai apmokamas vietas deleguos sau lojalius darbuotojus.
Diskusijos - tik už kulisų
Realiausiu pretendentu į susisiekimo ministrus įvardijamas Seimo socialdemokratų frakcijos narys Rimantas Sinkevičius. Tačiau kol jo kandidatūros nepalaimino prezidentė, vengiama viešai kalbėti ir apie tai, kas galėtų pakeisti buvusį Uosto direkcijos vadovą. R. Sinkevičius ketverius metus ėjo koncerno “Achemos grupė” Plėtros direktoriaus pareigas. Šis koncernas valdo vieną didžiausių uosto krovos kompaniją “KLASCO“, jam taip pat priklauso bendrovės “Krovinių terminalas”, “Klaipėdos laivų remontas” ir dar kelios su uosto veikla susijusios įmonės.
Kas taps naujojo susisiekimo ministro patikėtiniu Uosto direkcijoje? Atsakymo į šį klausimą laukia ir keli šimtai Uosto direkcijos darbuotojų, ir Klaipėdos valdžia. Nors galimų pretendentų viešai įvardyti kol kas nenorima, neoficialiai minimos kelios pavardės – visos jos gerai žinomos ir eiliniams uostamiesčio gyventojams.
Kuris parankesnis?
Realiausiu kandidatu, Lrytas.lt šaltinių teigimu, laikomas buvęs Klaipėdos apskrities viršininkas, socialdemokratas Vytautas Rinkevičius, kuris esą šio darbo labai norėtų. Jis tvirtino, jog pasiūlymo užimti Uosto direkcijos vadovo postą kol kas neišgirdo. “Dirbu Rygoje, naftos terminale ir apie tai, kas būtų, jeigu būtų, nenorėčiau kalbėti”, - nedaugžodžiavo jis. V. Rinkevičius sakė esąs patenkintas dabartiniu darbu, nors tolimos kelionės į kaimyninę šalį varginančios.
Tarp galimų kandidatų yra ir kito socialdemokrato, pirmojo Uosto direkcijos vadovo, šiame poste išsilaikiusio net aštuonerius metus, Valentino Greičiūno pavardė. Buvęs Seimo ir ilgametis Klaipėdos miesto savivaldybės narys šia tema atvirauti nebuvo linkęs, teigė dideliu noru grįžti į buvusias pareigas netrykštantis. “Šia tema nediskutuoju. Esu apsisprendęs jau seniai, dabar tik stebiu, kas vyksta ir man to pakanka”, - patikino 73 metų patyręs politikas. Nors didžiąją jo laiko dalį šiuo metu užima visuomeninė veikla, V. Greičiūnas vis dėl to tvirtino neužvėręs visų durų į aktyvią profesinę veiklą.
Buvusio vadovo nekeikia
Uosto krovos kompanijų vadovai buvo linkę susilaikyti nuo komentarų apie buvusį Uosto direkcijos vadovą E. Gentvilą.  Bendrovės „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis E. Gentvilui didesnių pretenzijų teigė neturįs, esą priešpriešos ir trinties per pastaruosius kelerius metus pavyko išvengti.
"Trukdymo iš Uosto direkcijos pusės nebuvo, bet norėtųsi, kad objektai būtų statomi greičiau. Mes neseniai pastatėme žemės ūkio produktų krovos terminalą, pirmuosius krovinius jau krovėme kovo mėnesį, tačiau naujai pastatyta prieplauka iki šiol nėra pripažinta tinkama naudoti. Uosto direkcijos užduotis – įrengti infrastruktūrą, išgilinti laivybos kanalą, pastatyti krantines, užtikrinti gerą kapitono tarnybos darbą, o kiek perkraunama krovinių, jų uoste daugėja ar mažėja, įmonės plečiasi ar nyksta - tai jau krovos kompanijų uždaviniai. Joms nevadovauja niekas, išskyrus jų savininkus“, - dėstė A. Kuzmarskis.
Paklaustas, kokios Uosto direkcijos vadovybės tikisi, atsakė: „Žmonės, o ypač vadovai, pirmiausiai turi vadovautis kompetencija ir žiniomis“.
Svarbiausia - nestabdyti darbų
Apie konkrečias asmenybes, kurios tinkamos arba ne vadovauti Klaipėdos uostui, nebuvo linkęs kalbėti ir krovos kompanijos „KLASCO“ generalinis direktorius Audrius Pauža.
„Mes nelendame į politiką, mūsų reikalas dirbti ir krauti. Šios kadencijos Uosto vadovybei priekaištų neturiu teisės reikšti, nes pajudėjo mums svarbūs investiciniai projektai, kurie iki šiol stovėjo vietoje. Turiu omenyje baigiamą 8 ir 9 krantinių rekonstrukciją, geležinkelio pauosčio kelyno projektavimo darbus, nuo kurių priklausys šiaurinės uosto dalies tolimesnis vystymasis. Iš naujojo vadovo tikimės, kad pradėti darbai bus tęsiami toliau, nes kuo daugiau bus krovinių, tuo daugiau uždirbsime mes, o tuo pačiu ir valstybė“, - kalbėjo A. Pauža.
Klaipėdos uostas naują vadovą greičiausiai turės dar šiemet, kai darbą pradės naujoji Vyriausybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.