Iš karto reikia pažymėti, kad „PbV 302“ perdavimas grėsmės Švedijos gynybiniams pajėgumams nekelia – nes šios transporto priemonės buvo iškomplektuotos dar 2014 m. ir pakeistos „CV90“, kuriais Švedija taip pat nuolat remia Ukrainą tiek iš atsargų, tiek užsakydama naujas iš gamintojo. Šarvuotasis transporteris „PbV 302“ yra tikrai svarbus pastiprinimas Ukrainai, nes kalbame apie klasikinį vikšrinį šarvuotąjį transporterį, panašų į amerikietiškąjį „M113“, kuris, nepaisant savo amžiaus, sulaukė itin teigiamų Ukrainos kovotojų atsiliepimų.
„PbV 302“ septyniasdešimtųjų pradžioje sukūrė kompanija „Hägglund“ (dabar „BAE Systems“). Nuo 1966 m. ši transporto priemonė tapo pagrindiniu Švedijos ginkluotųjų pajėgų šarvuotuoju transporteriu: buvo pagaminti ir Švedijos kariuomenei pristatyti 647 tokie šarvuočiai.
Švedijoje ši transporto priemonė klasifikuojama kaip didelio judrumo pėstininkų kovos mašina (šved. pansarskyttefordon). Taip yra dėl to, kad ši mašina ginkluota 20 mm automatiniu pabūklu „Hispano-Suiza HS 804“, kuris sumontuotas dešinėje mašinos pusėje esančiame bokštelyje. Reikėtų pažymėti, kad pabūklas maitinamas iš būgninių dėtuvių, kuriose telpa 30 šovinių – ir tai lėmė mažas juostinio tiekimo patikimumas.
Vikšrinės mašinos versijos svoris – 12,3 tonos. Tai leido sumontuoti gana galingus šio tipo mašinos šarvus, galinčius apsaugoti nuo 20 mm pabūklų ugnies. 1993 m. naudojant šiuos šarvuočius Bosnijoje, daliai mašinų buvo papildomai sustiprinti šarvai – nes šarvų viduje buvo įrengtas nuo nuolaužų apsaugančios medžiagos sluoksnis. Iš išorės ant šarvuočio taip pat buvo sumontuoti keraminiai elementai, kurių bendras svoris siekė 800 kg. Ši mašinos versija buvo pavadinta „Pbv 302C“.
Transporteris varomas 270 AG dyzeliniu „Volvo PENTA THD 100B“ varikliu, kuris sujungtas su 4 pavarų mechanine greičių dėže. Tiek pavarų pasirinkta dėl to, kad bandymuose su 6 pavarų dėže mašinos vairuotojai tiesiog ignoravo ir praleisdavo kai kurias pavaras.
Transporto priemonės įgulą sudaro trys žmonės. Vairuotojas mechanikas dirba mašinos centre. Išlaipinimo skyriuje telpa 8 žmonės. Dėl variklio išdėstymo karių išėjimas numatytas per galines duris.
Populiariausia šio transporterio versija yra „Pbv 302B“. Ši modifikacija atsirado modernizavus šarvuotį, kuris buvo modernizuojamas nuo 1984 iki 1997 m. Būtent tada nuspręsta naudoti pabūklo šovinių dėtuvę, integruotas naujas taikiklis, įdiegta centrinio vikšrų įtempimo reguliavimo ir tepimo sistema, o kulkosvaidininko ir vairuotojo sėdynės pakeistos patogesnėmis.
Bendras šarvuočių, kurios gali būti Švedijos sandėliuose, skaičius jau yra gerokai mažesnis už bendrą pagamintų mašinų skaičių. Jie pradėti iškomplektuoti 2005 m., kai iš tarnybos buvo atleista pirmoji 160 vienetų partija, o po dvejų metų nurašyta dar 210 šių transporterių. Pagal tuometinius planus iki 2018 m. turėjo likti tik „taikos palaikymo“ „Pbv 302C“, kurie buvo naudojami ir Kosove.
Žinoma, kad 2018 m. įvairiomis techninėmis sąlygomis buvo saugoma apie 180 vienetų „Pbv 302“. Šios mašinos potencialiai gali būti perduotos Ukrainos kariuomenei. Didelė tikimybė, kad prieš perdavimą šios transporto priemonės gali būti suremontuotos ir minimaliai modernizuotos.
Kaip primena „Defense Express“, Švedija yra ir pirmoji šalis, leidusi Ukrainai panaudoti savo ginklus Rusijos teritorijoje.