Prieš pusmetį į Lietuvą įžengė Baltarusijos žaidimų kūrėjai. Ką tai reiškia Lietuvos žaidimų industrijai?

2021 m. rugsėjo 25 d. 21:13
Rugilė Augustaitytė
Per pastarąjį dvidešimtmetį pasaulinė skaitmeninių vaizdo žaidimų pramonė išlaikė perspektyvų rinkos augimą. Didėjant skaitmeninių žaidimų poreikiui ir vartotojų skaičiui, žaidimų industrijos įmonės nuolat plečia savo veiklą visame pasaulyje. Nuo tendencijų neatsilieka ir Lietuva: šių metų balandžio mėnesį buvo atidarytas žaidimų industrijos giganto „Wargaming“ padalinys Vilniuje. Tai – jau aštuonioliktas Baltarusijos vaizdo žaidimų kompanijos biuras pasaulyje, kurio pagrindinis tikslas Lietuvoje sustiprinti paskirstytą bendrovės plėtros modelį, kuris šiuo metu matomas visoje Centrinėje ir Rytų Europoje.
Daugiau nuotraukų (3)
Šiuo metu „Wargaming“ dirba 5500 darbuotojų ir įmonė nuolat plečia savo veiklą visoje Europoje. Padalinys „Wargaming MS-1“, vystantis žaidimą „World of Tanks Blitz“ išmaniesiems įrenginiams, po oficialaus biuro atidarymo pradėjo aktyvią naujų specialistų paiešką, siekiant sutvirtinti naujos studijos darbuotojų gretas. „MS-1“ komandos tikslas yra suvienyti daugiau nei 100 skirtingų socialinių ir kultūrinių grupių darbuotojų, siekiant sukurti žaidimus, aktualius kuo didesnei ir įvairesnei auditorijai.
Taigi, ką „Wargaming“ atėjimas į Lietuvą reiškia šalies žaidimų industrijai? Apie tai šiandien kalbamės su „Wargaming Vilnius“ generaliniu direktoriumi Mantu Katinu.
– Nuo „Wargaming“ biuro atidarymo Lietuvoje praėjo vos keli mėnesiai. Kas įvyko per šį laikotarpį?
– Kompanija oficialiai įkūrė atstovybę, išsirinko ir išnuomavo pagrindinį biurą „Quadrum“ verslo centre, suformavo esminę projekto valdymo komandą ir sparčiai didina darbuotojų skaičių Vilniuje.
– Per ateinančius 3-4 metus planuojama įdarbinti ir iš užsienio perkelti kelis šimtus darbuotojų. Kas sudarys „Wargaming“ komandą? Kiek šiuo metu jau yra įdarbintų specialistų?
– Šiuo metu yra įdarbinta daugiau nei 200 specialistų. Nemaža dalis jų relokuojami iš keliolikos šalių, siekiant suburti pilną žaidimų kūrimui reikiamą kompetenciją. Be Baltarusijos turime kolegų iš JAV, Ukrainos, Tailando, Jungtinės Karalystės. Po truputį samdome ir Lietuvos specialistus, kurie papildo tarptautinę komandą.
Kompanijos struktūra stipriai remiasi į produktų komandų poreikius. Vilniuje veiks bent kelios žaidimų studijos, atsakingos už skirtingus žaidimus. Pagrindinė ir daugiausiai plėtros Lietuvoje planuojanti studija yra „MS-1“, kuri šiuo metu kuria du dar neanonsuotus žaidimus. Tai tikrai yra labai unikali galimybė sudalyvauti globalaus žaidimų lygio siekiančiose komandose su „Wargaming“ patirties „užnugariu“.
– Įsikūrėte pačiame pandemijos viduryje. Kaip tai pakeitė Jūsų planus? Kuriuos sektorius labiausiai paveikė susiklosčiusi situacija?
– Žaidimų industrijai pandemija, kaip ir daugumai kitų technologijų įmonių, verslo prasme buvo sėkminga . Daugelis žmonių per šį dramatišką laikotarpį pradėjo pirkti, užsakinėti paslaugas ir pramogauti skaitmeninėje erdvėje.
Kita vertus, natūraliai tai buvo didelis iššūkis bandant užtikrinti darbuotojų saugumą. Keliolika skirtingų šalių su skirtingais ir nuolat besikeičiančiais reikalavimais bei pandemijos lygiais kainavo labai daug pastangų, siekiant užtikrinti kasdienę veiklą.
– Tai jau 18 biuras pasaulyje. Kokios aplinkybės lėmė, kad būtent dabar į Lietuvą atkeliavo šis žaidimų industrijos gigantas? Ar Lietuvos žaidimų industrija buvo tam pasiruošusi?
– Vilnius per paskutinius 10 metų labai įspūdingai vysto savo technologijų bendruomenę: gausu tarptautinių žaidėjų, ryškiai vystosi vietos startuolių ekosistema. Lietuvos teisinė sistema pagal tarptautinius indeksus lygiuojasi į 15 geriausių valstybių pasaulyje. Nors žaidimų industrija šalyje ir nėra itin didelė, bet galimybę tapti vienu ryškiausių miestų technologijų industrijoje Vilnius tikrai turi.
– Kaip manote, ar „Wargaming“ atsiradimas prisidės prie dar spartesnio šalies technologijų sektoriaus vystymosi?
– Žaidimų industrija reikalauja tikrai nemažai specifinių žinių, tad „Wargaming“ sprendimas Vilniuje įkurti didžiulį tarptautinį kompetencijų centrą tikrai turės didelę įtaką šios industrijos vystymuisi. Tuo labiau, kad ir pati kompanija planuoja aktyviai dalintis savo žiniomis, siekdama pritraukti vietos talentų bei užmegzti naujų partnerysčių.
– Kaip šis įvykis pakeitė Lietuvos žaidimų industrijos įvaizdį pasauliniu lygmeniu? Ar galime tikėtis, kad tai pritrauks daugiau tarptautinių investuotojų?
– Šiuo metu sunku pasakyti. Užsienio pavyzdžiai rodo, kad tokio dydžio kompanijų atsiradimas paskatina tiek vietos įmonių plėtrą, tiek naujų gigantų domėjimąsi regionu. Čia geras pavyzdys būtų Kanada, kurios žaidimų industrija išaugo panašiu scenarijumi. Kaip bus Lietuvoje – pamatysime.
– Kiekvienais metais žaidimų kultūros mėgėjų ir entuziastų skaičius auga. Ar galite apibūdinti žaidimų tendencijas Lietuvoje?
Žaidimų bendruomenė šalyje yra maža, tačiau įtraukta, nes tendencijos yra susijusios su pasaulinės žaidimų rinkos tendencijomis. Kalbant apie platformas, mobilieji žaidimai yra pirmoje vietoje, kompiuteriniai žaidimai yra antri, o konsolės – trečioje vietoje.
– Ar galite atskleisti, koks yra tolimesnis „Wargaming“ planas?
– Suformuoti pilnai veikiančią kelių šimtų ir skirtingų žaidimų studijų padalinį su pilnai paruošta talentų pritraukimo, rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių strategija tam, kad kompanija galėtų organiškai augti į vieną didžiausių žaidimų kompetencijos centrų mūsų regione.
Žaidimų kūrimas^InstantIT verslas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.