Neįprasta naikintuvo avarija Ukrainoje – taip pat ir skaudus smūgis šalies gynybos pajėgoms

Lėktuvų avarijos ant žemės skamba keistai, tačiau tokių įvykių būna. Oro uostuose nuolat zuja įvairios paskirties aptarnavimo mašinos, lėktuvai perstumdomi į jiems skirtas vietas. Tinkamai neįvertinus atstumo, kartais įvyksta nemalonūs kontaktai – tačiau tokių keistų avarijų kaip šį trečiadienį Ukrainoje pasitaiko itin retai.

  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
  Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 15, 2021, 9:00 AM, atnaujinta Mar 15, 2021, 9:01 AM

Ukrainoje vėlų trečiadienio vakarą netoli Kijevo dislokuotoje 40 taktinės aviacijos brigadoje įvyko avarija – ją patyrė į savo stovėjimo vietą pertempiamas naikintuvas „Mig-29“. Į naikintuvą įsirėžė „VW Touran“, galimai neteisėtai važiavęs oro uosto takais.

Naikintuvui tekęs stiprus smūgis į galinę dalį, kurioje sumontuoti varikliai, sukėlė gaisrą. Ugnies suvaldymui teko pasitelkti gaisrininkus. Tikėtina, kad stipriai apgadintą naikintuvą teks nurašyti. Į avariją patekęs lėktuvas 2017 metais buvo iš pagrindų atnaujintas.

Karinė prokuratūra pradėjo tyrimą, siekiantį išsiaiškinti avarijos priežastis. Nuosavą automobilį vairavo kapitono rangą turintis inžinierius, kuriam įvykio vietoje buvo nustatytas 0,2 promilės girtumas. Avarijos metu jis patyrė lengvus veido, krūtinės sumušimus. Įtariamasis šio tyrimo pradžioje paliktas laisvėje.

Kiekvienas prarastas lėktuvas labai skaudus smūgis valstybei. Po 2014 metais kilusio konflikto Ukrainos rytuose šalies oro pajėgos susitraukė kelis kartus. Turimą aviaparką sudaro daugiausiai Rusijoje gaminami seni sovietiniai naikintuvai. Įtempti santykiai tampa principiniu trukdžiu tinkamai prižiūrėti naikintuvus. Armijos užsakymu atlikta studija optimizmo taip pat neteikia. Joje rašoma, kad jau 2030 metais beveik visų turimų orlaivių skraidymo valandos pasibaigs.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.