Bloomberg praneša, kad vienas iš aukščiausių gyvenamųjų pastatų už Manhatano ribų, pastatytas prieš maždaug septynerius metus Long Ailende, padėjo stabilizuoti nuomos kainas ir padidino įperkamų būstų pasiūlą sparčiai brangstančiame rajone.
Tačiau dabar trys 58 aukštų „Tower 28“ pastato nuomininkai pateikė kolektyvinį ieškinį prieš nuomotoją, kaltindami jį neteisėtu manipuliavimu pradiniais nuomos mokesčio dydžiais, siekiant apeiti nuomos mokesčio stabilizavimo įstatymus ir pakelti nuomos mokestį virš leistinų ribų. Long Ailando daugiaaukščio nuomininkai teigia, kad nuomotojas manipuliavo pirminiais duomenimis apie nuomos mokestį, siekdamas apeiti taisykles ir vėliau padidinti nuomos mokestį.
Teisiniai kaltinimai – rimti
Ieškinyje teigiama, kad nekilnojamojo turto savininkas, atstovaujamas ribotos atsakomybės bendrovės, Niujorko valstijos Būsto ir bendruomenių atnaujinimo skyriuje (DHCR) užregistravo pradines nuomos kainas, kurios buvo didesnės, nei nuomininkai iš tikrųjų mokėjo. Šis neatitikimas leido nuomotojui ateityje padidinti nuomos mokestį, remiantis neteisėtai išpūstais dydžiais.
Viena nuomininkė pasakojo, kad jai buvo pasiūlyta du mėnesius nemokėti nuomos mokesčio pagal dvejų metų nuomos sutartį, todėl jos faktinis mėnesinis nuomos mokestis sumažėjo iki 2525,42 JAV dolerių (apie 2300 eurų). Tačiau nuomotojas valstijoje užregistravo pradinį nuomos mokestį kaip 2 755 dolerius (apie 2510 Eur), todėl vėlesnius nuomos mokesčio pakėlimus galėjo skaičiuoti nuo didesnės sumos, o ne nuo faktiškai sumokėto nuomos mokesčio.
Nukentėjo nuomininkai
Ieškinyje teigiama, kad manipuliuodamas šiais nuomos mokesčio įrašais nuomotojas apėjo nuomos mokesčio stabilizavimo įstatymuose numatytą apsaugą. Pagal 421 mokesčių skatinimo programą, kuri buvo naudojama statant „Tower 28“, buvo numatytos mokesčių lengvatos mainais už įperkamo būsto sukūrimą.
Tačiau dėl neteisingai pateiktų duomenų netinkamai padidėjus nuomos mokesčiams, nuomininkai susidūrė su nuomos mokesčio padidėjimu, kuris neatitiko nuomos mokesčio stabilizavimo gairių, o tai sumažino numatytą 421-a programos naudą.
Plačiai paplitusi praktika
Ieškovams atstovaujanti advokatų kontora „Newman Ferrara“ taip pat nagrinėja kitas panašias bylas, susijusias su kitais Long Ailando mieste esančiais pastatais, o tai rodo, kad tai gali būti plačiai paplitusi praktika.
421-a programa, kurios galiojimas jau baigėsi, buvo plačiai naudojama prieinamam būstui statyti. Daugelis pastatų šiame rajone, įskaitant Tishman Speyer's Jackson Park ir Lightstone's Gantry Park Landing, pasinaudojo šia mokestine paskata, kol ji baigėsi 2022 m.
Didėjančios pragyvenimo išlaidos
Pastaraisiais metais Long Ailando mieste sparčiai vystėsi ir augo gyventojų skaičius, todėl atitinkamai didėjo ir pragyvenimo išlaidos.
„StreetEasy“ duomenimis, per pastarąjį dešimtmetį rajono vidutinė prašoma nuomos kaina šoktelėjo beveik 60 proc. ir rugpjūčio mėn. siekė beveik 4000 eurų. Daugelis šių būstų buvo pastatyti naudojantis 421-a mokesčių lengvatomis, ir nors programa baigėsi 2022 m., jau vykdomiems projektams buvo suteiktas pratęsimas.
Pasekmės gali būti reikšmingos nuomininkams
Ieškinio rezultatas gali turėti reikšmingų pasekmių nuomininkams, gyvenantiems būstuose, kuriems taikoma 421-a programa, ypač Long Ailande, kur augančios nuomos kainos ir toliau išstumia ilgamečius gyventojus.
Kadangi panašių bylų bus daugiau, gali būti atidžiau tikrinama, kaip nuomotojai laikosi nuomos mokesčio stabilizavimo įstatymų ir valdo įperkamo būsto vienetus.
Parengta pagal „CRE Daily“