Vokiečiai pagerino Gineso rekordą – elektromobiliu su viena įkrova nuvažiavo daugiau nei 2500 kilometrų

Miuncheno technikos universiteto studentai, susijungę į grupę, pavadintą „TUfast Eco“, net keturias dienas suko ratus vieno Miuncheno oro uosto angare. Jie vairavo mažą vienvietį elektra varomą automobilį „Muc022“ ir pasiekė naują Gineso rekordą – komanda nuvažiavo toliausiai pasaulyje su vienu akumuliatorių įkrovimu, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Miuncheno technikos universiteto studentai, susijungę į grupę, pavadintą „TUfast Eco“, net keturias dienas suko ratus vieno Miuncheno oro uosto angare.<br>„TUfast Eco“ nuotr.
Miuncheno technikos universiteto studentai, susijungę į grupę, pavadintą „TUfast Eco“, net keturias dienas suko ratus vieno Miuncheno oro uosto angare.<br>„TUfast Eco“ nuotr.
Miuncheno technikos universiteto studentai, susijungę į grupę, pavadintą „TUfast Eco“, net keturias dienas suko ratus vieno Miuncheno oro uosto angare.<br>„TUfast Eco“ nuotr.
Miuncheno technikos universiteto studentai, susijungę į grupę, pavadintą „TUfast Eco“, net keturias dienas suko ratus vieno Miuncheno oro uosto angare.<br>„TUfast Eco“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 25, 2023, 3:13 PM, atnaujinta Sep 29, 2023, 10:57 AM

Kompanija „TUfast Eco“ užsiima ypač efektyvių elektromobilių konstravimu ir dalyvauja įvairiuose tokio tipo varžybose bei rekordiniuose važiavimuose.

Šį kartą jie nutarė pagerinti elektromobilio, neturinčio saulės baterijų, vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. Šis rekordas buvo siekiamas Miuncheno automobilių parodos metu.

Eksperimentinis automobilis „Muc022“ turi vos 15,5 kWh talpos bateriją, tačiau per 99 val. vienu įkrovimu jis nuvažiavo net 2573 km ir 790 m bei pasiekė naują nuvažiuoto atstumo rekordą.

Ankstesnis rekordas išsilaikė net šešerius metus. Tada amerikiečių komanda „IT Asset Partners“ vienu įkrovimu nuvažiavo vos 1608,5 km. Vokiečiai amerikiečių rekordą pagerino beveik 1000 km.

Važiavimas vyko viename iš tuščių Miuncheno oro uosto angarų. Toks angaras pasižymi itin slidžia ir mažą pasipriešinimą riedėjimui turinčia danga, be to, jame nebaisios orų negandos.

Komandos nariai, mechanikai, vairuotojai ir rekordo stebėtojai miegojo tame pačiame angare ant sulankstomų lovelių, nes rekordas tęsėsi daugiau kaip 4 paras.

Eksperimentinis automobiliukas be vairuotojo sveria vos 170 kg, o jo vidutinės energijos sąnaudos važiavimo metu buvo vos kiek daugiau nei 0,5 kWh/100 km. Įprasto elektromobilio energijos sąnaudos yra maždaug 30 kartų didesnės.

Automobilis pagamintas iš anglies pluošto sutvirtinto aliuminio lakštais. Visos kėbulas be važiuoklės ir variklio sveria mažiau negu 20 kg, o oro pasipriešinimo koeficientas – vos 0,159.

Net ratai pagaminti iš anglies pluošto ir turi itin plonas, panašias į dviračio, padangas, bet visų ratų stabdžiai – diskiniai. Vienintelio elektros variklio galia – mažiau negu 0,5 kW, tai yra, apie 0,5 AG. Rekordo siekimo metu automobiliukas vidutiniškai važiavo vos 26 km/h greičiu.

Rekordininkai jau baigia gaminti dar lengvesnį ir efektyvesnį elektromobiliuką pavadintą „Muc023“. Taigi rekordų artimiausiu metu gali būti ir daugiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.