„Nuolat tas klausimas aptarinėjamas, startavome su Ryga, tikslas apjungti Taliną. Dabar tie klausimai sprendžiami ne ministrų, žemesniu lygiu. Bet mes tarp Baltijos šalių, trys ministrai, turime pakankamai reguliarius susitikimus, nepriklausomai nuo to kur iškeliaujame“, – trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį kalbėjo M.Skuodis.
„Galutinis tikslas (maršrutas iki Talino be persėdimų – ELTA) dar iki „Rail Baltica“. Viskas priklausys nuo latvių, estų susitarimo ir pajėgumų pačių geležinkelių skirti tokį traukinį, reikėtų ne vieno. Natūralu, galutinis tikslas – vientisas maršrutas ir ne vienu traukiniu per dieną“, – akcentavo jis.
Ministras kalbėjo, kad trečiadienį vyksiančiame nuotoliniame susitikime su Estijos klimato ministru Kristenu Michalu ir Latvijos susisiekimo ministru Kasparu Briškensu bus aptartas ir rusiškų grūdų gabenimas tranzitu per Baltijos šalis.
„Turime daug klausimų, nuo sankcijų įgyvendinimo, iki bendrų projektų. Susitikimas organizuojamas Latvijos ministro iniciatyva, dėl konkrečių dalykų nenorėčiau komunikuoti, kol nesame susitarę“, – teigė politikas.
„Yra labai konkretus klausimas, rusiškų grūdų gabenimas tranzitu per Baltijos šalis. Lietuvoje tai nėra reikšmingas klausimas, apimtys labai nežymios, bet Latvijoje tai didelė problema“, – aiškino jis.
Praėjusių metų pabaigoje startavo pirmasis traukinių maršruto Vilnius–Ryga reisas. Tiesioginiai traukiniai kursuoja kasdien – LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš Vilniaus kviečia išvykti rytais, o iš Rygos – kiekvienos dienos popietėmis. Kelionė traukiniu tarp dviejų sostinių trunka apie 4 val. 15 min.
M.Skuodis Eltai yra tikinęs, kad šiais metais yra galimybė, jog latviai ir estai susitars dėl traukinių maršruto tarp Talino ir Rygos, tačiau dar nėra iki galo aišku, kada šiuo būdu bus galima pasiekti Estijos sostinę iš Vilniaus.