Alytaus miesto savivaldybei vis dar nepavyksta nupirkti elektrinių autobusų

2021 m. balandžio 7 d. 17:00
Alma Mosteikaitė, www.alytausnaujienos.lt
Alytaus miesto savivaldybės administracija jau du kartus vykdė dviejų elektrinių autobusų viešuosius pirkimus. Tačiau jų nupirkti vis dar nepavyksta. Pirmąkart pirkime dalyvavę tiekėjai pasiūlė per dideles kainas, antrąkart pirkimas nutrauktas siekiant patikslinti elektrinių autobusų techninę specifikaciją. Didžioji dalis lėšų šioms keleivių pervežimo miesto maršrutais priemonėms įsigyti skirta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, dalį pinigų prisideda minėtus maršrutus aptarnaujanti Kauno bendrovė „Kautra“.
Daugiau nuotraukų (5)
Elektriniams autobusams įsigyti turima beveik 493 tūkst. eurų
Miesto savivaldybės administracija siekia įsigyti du elektrinius autobusus, ekologiško transporto priemones aptarnaujant vietinius maršrutus. Tam gautos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, taip pat prisideda nuo 2018-ųjų gruodžio pabaigos miesto maršrutus aptarnaujanti Kauno bendrovė „Kautra“, kuri yra laimėjusi savivaldybės skelbtą konkursą šiai paslaugai teikti.
Pirmas viešasis elektrinių autobusų pirkimas vyko praėjusių metų rudenį, jame buvo keturi tiekėjai iš Kauno ir Vilniaus, tačiau elektriniai autobusai pasiūlyti už tokią pinigų sumą, kurios savivaldybė neturėjo.
Kaip netrukus paaiškėjo, viešasis pirkimas vykdytas neįtraukus pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Kodėl taip atsitiko ir kas dėl to kaltas, turi aiškintis savivaldybės administracijos vadovai.
Akivaizdu, kad prireikė organizuoti antrą viešąjį pirkimą ir jo nenaudingi rezultatai savivaldybei tapo aiškūs kovą. Savivaldybės Viešųjų pirkimų komisija dviejų elektrinių autobusų pirkimą nutraukė dėl šių keleivių pervežimo priemonių tikslintinos techninės specifikacijos, kuri susijusi su korozijai atspariomis medžiagomis. O viešajame pirkime buvo du tiekėjai iš Vilniaus.
Dviem elektriniams autobusams įsigyti savivaldybės administracija turi 345 tūkst. eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimą, „Kautra“ skiria 15 proc. tinkamų išlaidų bei pagal susitarimą su savivaldybe dengia visas netinkamas, tarp pastarųjų – per 85 tūkst. eurų PVM. Tad iš viso „Kautra“ prie elektrinių autobusų pirkimo prisideda beveik 148 tūkst. eurų. O viso pirkimo suma – beveik 493 tūkst. eurų.
Kaip sakė miesto savivaldybės administracijos Finansų ir investicijų skyriaus vedėja Neringa Rinkevičiūtė, su Centrine projektų valdymo agentūra, per kurią skirtas finansavimas elektriniams autobusams įsigyti, finansavimo sutartis galioja iki šiemečio rugpjūčio pabaigos: „Kai bus turima sutartis su tiekėju, ko gero, reikės prašyti agentūros sutarties pratęsimo. Pakoregavus techninę specifikaciją, viešąjį pirkimą galima skelbti nedelsiant, bet pirkimo procedūros gali užtrukti apie tris mėnesius.“
Autobusai bus perduoti „Kautrai“
Miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio skyriaus specialistės Dianos Klimenkienės, prižiūrinčios viešojo transporto sistemos veikimą, teigimu, planuojama įsigyti du žemagrindžius elektrinius autobusus, kurie turėtų ne mažiau kaip po 16 sėdimų vietų keleiviams, iš jų bent po vieną vietą, pritaikytą neįgaliesiems, specialiųjų poreikių turintiems asmenims, o bendras įrengtų sėdimų ir stovimų vietų skaičius kiekviename elektriniame autobuse turi būti ne mažesnis kaip 20.
Šie autobusai bus perduoti naudoti „Kautrai“. Tokiu būdu bendrovė pakeis du dabar naudojamus įprastinius autobusus.
Šios miesto maršrutus aptarnaujančios Kauno bendrovės iniciatyva sausio pabaigoje beveik savaitę Alytaus gatvėmis testuotas vienas žemagrindis elektrinis autobusas, galintis vežti per 80 keleivių, siekiant nustatyti, kaip jo baterija reaguoja į oro temperatūros pokyčius, koks atstumas įveikiamas spaudžiant šalčiams.
Pastebėta, kad vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 400 kilometrų. Tada važiavimą elektriniu autobusu išbandė ir miesto meras Nerijus Cesiulis, kuris pasidžiaugė tylia ir ramia kelione tokiu autobusu bei pabrėžė, jog norima būti ne tik žaliu miestu dėl gamtos, bet kad ir autobusai, važinėjantys miesto gatvėmis, būtų žali.
Bet, kaip šiandien matyti, žalių, arba ekologiškų, autobusų savivaldybei vis dar nepavyksta įsigyti.
Specialistų tvirtinimu, pradėję važinėti elektriniai autobusai galėtų naudotis mieste praėjusių metų pradžioje įrengtomis pakrovimo elektra stotelėmis, jeigu jiems tiktų pakrovimo lizdai, nors praktiškai jungtys yra standartinės.
Alytuje dabar yra trys tokios stotelės, kurių įrengimas kainavo per 83 tūkst. eurų. Tam gauta 70 tūkst. 700 eurų europinė parama, likusią dalį prisidėjo savivaldybė.
Naujo dizaino paviljonai miesto maršrutų autobusų stotelėse turi atsirasti iki gegužės
„Kautra“ keleivių pervežimo paslaugą miesto maršrutais Alytuje teikia nuo 2018-ųjų gruodžio pabaigos. Su ja po laimėto konkurso savivaldybė pasirašiusi septynerius metus truksiančią sutartį su galimybe ją pratęsti dar trejiems metams.
Tiksliau – pasirašytos dvi sutartys: dėl keleivių pervežimo reguliaraus susisiekimo maršrutais ir diegiamų elektroninių paslaugų keleivių pervežimo srityje. Pirmosios kaina dešimčiai metų – per 18 mln. eurų su PVM, antrosios – 1,4 mln. eurų su PVM.
Kauno bendrovė nuo paslaugos teikimo pradžios iki šiol, išskyrus karantino dėl koronaviruso laikotarpį, dvylikai miesto maršrutų aptarnauti naudoja 4 didelius autobusus, kuriuose kartu su stovinčiais keleiviais yra iki 60 vietų, ir 25 mažus iki 22 vietų kartu su stovinčiais keleiviais autobusus.
„Kautra“ savo darbo miesto maršrutuose pradžioje septyniose pagrindinėse ir didžiausių keleivių srautų sulaukiančiose stotelėse įrengė švieslentes, rodančias autobusų atvykimo laiką. Pernai tokių švieslenčių, bet jau savivaldybės iniciatyva, gavus europinių fondų paramą, įrengta trylika. Tad dabar švieslentės veikia dvidešimtyje daugiausia keleivių sulaukiančių miesto maršrutų autobusų stotelių.
Iš viso Alytuje yra 195 viešojo transporto stotelės. Iki praėjusių metų pabaigos paviljonai su suoliukais savivaldybės iniciatyva buvo įrengti 35-iose stotelėse.
Praėjusių metų pabaigoje Kauno bendrovė „Prismalitus“, laimėjusi savivaldybės skelbtą konkursą, pradėjo įrenginėti funkcionalesnio dizaino – su mediniais suoliukais, pažemintomis pakilomis paviljonus miesto maršrutinių autobusų stotelėse. Iš viso tokių paviljonų iki gegužės turi atsirasti 40, šiuo metu ne visiškai įrengti 23. Šie darbai kainuos 121 tūkst. eurų su PVM, didžioji lėšų dalis – iš europinių fondų, 15 proc. iš minėtos sumos prisideda savivaldybė.
D.Klimenkienės pastebėjimu, iš kai kurių stotelių, dažniausiai iš tų, kuriose renkasi daug žmonių, ankstesni paviljonai perkeliami į atokesnes vietas, taip siekiama patogumo maršrutinių autobusų keleiviams.
elektrinis autobusas^InstantAlytus
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.