Dviaukščiai autobusai Londone naudojami jau labai seniai. Juos eksploatuoja ne viena kompanija, siūlo ne vienas gamintojas, tačiau visi atrodo labai panašiai.
Taip yra todėl, kad įmonė „London Buses“ nustatė konkrečius reikalavimus, kurie taikomi jų eksploatacjos laikotarpiui, išorės dizainus ir įrangai.
Tarp šių reikalavimų yra ir gana keistų punktų. Pavyzdžiui, autobusai Londone turi turėti tiesius laiptus, nors spiraliniai užimtų mažiau vietos.
Juose taip pat naudojama analoginė informacinė sistema – autobuso priekyje kryptis nurodoma ne LED ekrane, kaip dabar jau tapo įprasta.
Dviaukščiai autobusai turi savų privalumų. Gatvėse jie užima nedaug vietos, keletas jų lengvai sutelpa stotelėje, o ir vežėjų garažuose užimamas mažesnis plotas.
Dviaukšis autobusas gali būti trumpesnis nei tiek pat keleivių susodinantis vienaukštis, o tai padeda pasiekti geresnį manevringumą.
Tačiau juos vis tiek naudoja palyginti nedaug pasaulio miestų. Kodėl taip yra?
Kitose šalyse dažniau sutiksite dvigubus autobusus – su priekabomis ar sujungtus iš dviejų dalių. Jie yra gerokai ilgesni, tačiau juose telpa daugiau keleivių (150 prieš maždaug 90).
Dviaukščiai autobusai miestui gali netikti ir dėl savo aukščio – miestuose pasitaiko žemų tiltų, laidų ir medžių. Londone to nėra, todėl dviaukščiai autobusai nekliūva.
Kitas dviaukščių autobusų trūkumas yra keleivių išlaipinimo laikas – jiems juk reikia nulipti iš antro aukšto. Dvigubuose autobusuose yra daugiau durų, keleiviams nereikia toli eiti.
Visgi nereikėtų manyti, kad Londonas yra vienintelis miestas su dviaukščiais autobusais.
Dviaukščiai autobusai naudojami ir kituose Jungtinės Karalystės miestuose, o taip pat Dubline, Honkonge, Berlyne, Sidnėjuje ir kitur.
Londonas savuosius autobusus pavertė miesto simboliu, todėl turistai juos geriau prisimena.