Nors priimta automobilius kildinti pagal jų sukūrimo šalį, Čekijoje veikiančios „Hyundai“ gamyklos komunikacijos vadovas įsitikinęs, kad tai nėra visiškai tikslu: net 70 procentų automobilio surinkimui reikalingų detalių pagaminama čia pat, vietoje. Iš Pietų Korėjos atkeliauja varikliai, technologijos ir žinios („know how“).
Todėl japonišką visureigį „Honda CR-V“ su visiškai nauju 1,6 litro dyzeliniu varikliu galima vadinti dar labiau europiniu: tiek pats automobilis, tiek visiškai naujas i-DTEC motoras, pristatytas tik šių metų Ženevos automobilių parodoje, gaminami vienoje vietoje – Svindono mieste (Didžioji Britanija) esančioje gamykloje.
„Vinis“ – naujas variklis
Būtent naujas variklis buvo pagrindine priežastimi išmėginti šiaip jau gerai pažįstamą „Honda CR-V“.
Galima tik spėti, ar turėdami kokią istorinę potekstę, ar šiaip radę neįprastą vietą, organizatoriai visureigio bandymus surengė Alandų salyne, esančiame Baltijos jūroje tarp Suomijos ir Švedijos.
Nors daugiau kaip 90 procentų šių salų gyventojų yra švedai, čia kalbama ir kelio ženklai rašomi tik švediškai, pačios salos geografiškai priklauso Suomijai.
Taigi japonai tarsi parodė, kas yra tikrieji „Honda CR-V“ šeimininkai ir pritaikė šiam automobiliui tikrą japonišką dietą – su nauju 1,6 litro varikliu automobilis tapo net 116 kilogramų lengvesnis už analogą su 2,2 litro varikliu.
Varomas tik priekiniais ratais
Tiesa, šis modelis galimas tik su priekinių ratų pavara ir mechanine pavarų dėže. Tai irgi leido sumažinti svorį ir dabar šis gana didelių gabaritų automobilis sveria visai padorius 1540 kilogramų.
Be to, gamintojai teigė pritaikę visureigiui standesnes spyruokles ir amortizatorių nustatymus – tad jo valdymas labiau primena lengvąjį automobilį.
Kaip yra iš tikrųjų? Žinia, Suomija ar Švedija nėra greičio mėgėjų rojus, todėl sėdę prie vairo nepuolėme iš karto „draskytis“ ir bandyti svilinti padangų į asfaltą.
Džiugina tikslios pavaros
Tačiau įveikus keliasdešimt kilometrų, susidarė įspūdis, jog kalbos apie mažesnį svorį ir tikslesnį valdymą nėra iš piršto laužtos.
Variklis, pasižymintis tikrai geru 300 Nm sukimo momentu, be didesnių pastangų versdavo judėti į priekį visureigį.
Iki 100 kilometrų per valandą jis įsibėgėja per 11,6 sekundės. Ne stebuklas.
Bet geras sukimo momentas ir labai tiksliai jungiamos pavaros leidžia maksimaliai išnaudoti šio nedidelio variklio pajėgumus. Tad realus pojūtis toks, kad dinamika yra net geresnė nei popieriuje.
Labiausiai tinka mieste
Tikėtina, kad Vokietijos greitkeliuose ar mėgėjams visureigiu tampyti priekabą su kateriu, toks variklis bus pernelyg silpnas (jo pajėgumas – 120 AG).
Tačiau tiems, kurie daugiausiai važinėja mieste ir nori ne visureigio teikiamo pravažumo, bet universalumo ir įvaizdžio, tokia kombinacija turėtų sudominti.
Kaip žinia, tokių pirkėjų tiek Europoje, tiek Lietuvoje yra dauguma.
Su 1,6 litro i-DTEC varikliu bazinės komplektacijos „Honda CR-V“ Lietuvoje kainuoja nuo 83 tūkstančių litų.
Daug tai, ar mažai – priklauso nuo kiekvieno poreikių, tačiau akivaizdu, kad retas pirkėjas pasitenkina bazine komplektacija. Tad kaina priklausys nuo užsakytos papildomos įrangos.
Viduje esminių pokyčių nėra, salonas toks, kaip buvęs, tik atsirado taupaus vairavimo pagalbininkas „ECO Assist“. Jis sufleruoja vairuotojui, kada pasirinkti reikiamą pavarą, stovint optimizuoja kondicionieriaus darbą ir kitas funkcijas.
Į degalinę – kartą per mėnesį?
Bene smagiausiai pristatymo metu nuskambėjo teiginys, kad šio visureigio savininkams degalų baką tereikės užpildyti kas 32 dienas.
Mat skaičiuojama, kad vakarų europiečiai per dieną vidutiniškai nuvažiuoja 40 kilometrų.
Kadangi bakas yra 58 litrų talpos, o vidutinės degalų sąnaudos 4,5 litro – štai jums ir puikios aritmetikos pavyzdys. Smagu degalinėje lankytis tik kartą per mėnesį.
Iš tiesų, bandant automobilius Alandų salose ir smarkiai nepažeidžiant leistino greičio reikalavimų, realios sąnaudos siekė 5,1 litro.
Tad, atrodo, japoniška dieta veikia net tokių gabaritų automobilius.