„Formulės-1“ Ispanijos GP – didžiulė avarija ir apmaudi „Ferrari“ klaida

Sekmadienį „Formulės-1“ lenktynininkai startavo penktosiose šio sezono lenktynėse, Ispanijos „Grand Prix“.

 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Ispanijos GP buvo gausu klaidų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2018-05-13 17:51, atnaujinta 2018-05-13 18:09

Lenktynes kalnuotame Katalonijos žiede laimėjo lyg atskiroje lygoje važiavęs Lewisas Hamiltonas. Antrąją vietą užėmė Valtteri Bottas, o trečiąją - Maxas Verstappenas.

Žvalgėsi į dangų

Prie pat Barselonos įsikūrusioje trasoje susirinkusius žiūrovus ir lenktynininkus taip pat palietė Katalonijos nepriklausomybės dvasia – prieš lenktynes buvo giedamas ne tik Ispanijos, bet ir Katalonijos himnas, o trasoje buvo ištiestos dvi vienodo dydžio Ispanijos bei Katalonijos vėliavos.

Prieš lenktynes komandos žvalgėsi į dangų – lietaus tikimybė buvo net 80 proc.

Iš pirmosios pozicijos Ispanijos GP pradėjo „Mercedes“ lyderis Lewisas Hamiltonas, o greta startavo jo komandos draugas Valtteri Bottas. Už jų startavo abu „Ferrari“ pilotai, atitinkamai Sebastianas Vettelis ir Kimi Raikkonenas.

Trečiąją rikiuotės vietą užpildė „Red Bull“ tandemas, Maxas Verstappenas ir Danielis Ricciardo.

Vietinis herojus Fernando Alonso su „McLaren“ lenktynes pradėjo aštuntas, o antrasis ispanas rikiuotėje, Carlosas Sainzas su „Renault“ – devintas.

Didelė avarija

Rikiuotės priekyje startavę sportininkai lenktynes pradėjo be jokių incidentų. S.Vettelis po starto aplenkė V.Bottą ir pakilo į antrą vietą.

Tačiau rikiuotės gale įvyko rimtas incidentas.

Romainas Grosjeanas iš „Haas“ važiavo paskui komandos draugą Keviną Magnusseną ir prarado sukibimą. Jo bolidas ėmė slysti ir R.Grosjeanas trečiajame posūkyje apsisuko tiesiai link trasos vidurio.

Praradęs kontrolę jis nušlavė iš paskos važiavusius Nico Hulkenbergą iš „Renault“ ir Perre’ą Gasly iš „Toro Rosso“. Spotininkai nesusižalojo, bet automobiliai buvo visiškai sudaužyti.

Trasa buvo nusėta nuolaužomis, todėl į trasą išvažiavo saugos automobilis. Po šešių ratų saugos automobilis pasitraukė ir lenktynės buvo atnaujintos.

Po pakartotinio starto lyderių rikiuotė nepasikeitė, bet F.Alonso pademonstravo įspūdingą lenkimą išore prieš Estebaną Oconą iš „Force India“.

Tuo tarpu F.Alonso komandos draugas Stoffelis Vandoorne’as gavo 5 sek. baudą už išvažiavimą iš trasos.

Parodė tempą

Lewisas Hamiltonas ėmė didinti greitį iš karto pasitraukus saugos automobiliui ir ratas po rato gerino trasos rekordą.

Pirmasis iš lyderių, 18 rate, į boksus užsuko S.Vettelis, negalėjęs palaikyti tokio tempo, kaip L.Hamiltonas. Tačiau jam itin nepasisekė – į trasą S.Vettelis išvažiavo tiesiai už K.Magnusseno ir negalėjo išnaudoti naujų padangų pranašumo.

20 rate į boksus užsuko ir V.Bottas. Jam išvažiuojant iš techninės priežiūros zonos visi gerbėjai sulaikė kvapą – V.Bottas išriedėjo į trasą prie pat S.Vettelio, bet „Ferrari“ tuo pat metu prašvilpė pro „Haas“, o V.Bottas į trasą grįžo už K.Magnusseno.

Tiesa, neilgam. V.Bottas su vidutinio mišinio padangomis buvo itin greitas, aplenkė K.Magnusseną ir netrukus pagerino trasos rekordą, L.Hamiltono pasiektą su minkštomis padangomis vos prieš keliolika minučių.

Tuo tarpu L.Hamiltonas pranešė apie kelis lietaus lašus ant savo šalmo stikliuko, tad kai kurie sportininkai mėgino laukti. Bet lietus taip ir neprasidėjo.

Lenktynių lyderis padangas pasikeitė 26 rate ir į trasą grįžo tarp abiejų dar nesustojusių „Red Bull“.

„Ferrari“ nesėkmė

25 rate didelis nusivylimas ištiko „Ferrari“. Stabiliai 4 pozicijoje važiavęs K.Raikkonenas staiga sulėtėjo trasoje.

Dar penktadienį jo bolide buvo pakeistas variklis. Sportininkas sugebėjo parvažiuoti į techninės priežiūros zoną, o mechanikai ėmėsi remonto. Vis tik netrukus „Ferrari“ paskelbė apie K.Raikkoneno pasitraukimą iš lenktynių.

K.Raikkonenas nebaigė Ispanijos GP ir pernai, tuomet – dėl avarijos. Šis incidentas apskriejo visą autosporto pasaulį, nes į kamerų akiratį pateko „Ferrari“ drabužėliais papuoštas berniukas, ėmęs verkti dėl Kimi nesėkmės.

Tuomet komanda berniuką pasikvietė į garažą, kur jis susitiko su savo mėgstamiausiu lenktynininku. Šįmet vaikas su tėvais vėl buvo pakviestas į lenktynes, tačiau jam ir vėl nepavyko pamatyti K.Raikkoneno finišo.

Nesėkmė ištiko ir E.Oconą. Jam iš septintosios pozicijos sustojus keistis padangų mechanikai niekaip negalėjo uždėti galinės dešiniosios padangos ir sportininkas, sugaišęs apie pusę minutės, nusirito į pačią rikiuotės pabaigą.

Jaunystė prieš patirtį

33 rate sustojo D.Ricciardo, o 34 – M.Verstappenas, užleidęs pirmąją poziciją L.Hamiltonui.

Jiems sustojus į antrąją poziciją grįžo S.Vettelis, į trečiąją – V.Bottas, o M.Verstappenas padidino savo persvarą prieš komandos kolegą D.Ricciardo.

Lenktynėms įpusėjus daugiau veiksmo buvo tik rikiuotės viduryje. „Formulės-1“ naujokas Charlesas Leclercas iš „Sauber“ įspūdingai gynėsi nuo itin patyrusio F.Alonso atakų.

Net turėdamas galimybę pagreitėti su DRS F.Alonso kurį laiką niekaip negalėjo pavyti jauno sportininko.

„Ferrari“ rizika

41 rate įvyko dar vienas netikėtumas – sugedo E.Ocono variklis ir sportininkas pasitraukė iš kovos.

Teisėjai bemat paskelbė virtualaus saugos automobilio fazę, kuri reiškia, kad sportininkai turi sulėtėti bent 40 proc. ir draudžiama lenkti.

„Ferrari“ surizikavo šį sulėtėjimą panaudoti ir pakeisti S.Vettelio padangas, bet sustojimas užtruko apie 3,5 daugiau dėl pasimaišiusio Sergio Perezo iš „Force India“ ir S.Vettelis prarado pozicijas V.Botto bei M.Verstappeno naudai.

Tokio sprendimo logika – turėti galimybę lenktynių pabaigoje aplenkti V.Bottą, kuris padangas pasikeitė dar 20 rate. Vis tik tokie svarstymai pasirodė esantys klaidingi ir S.Vettelis neatgavo prarastų pozicijų.

Pasibaigus virtualaus saugos automobilio fazei įvyko du keisti incidentai. M.Verstappenas, lenkdamas ratu atsilikusį Lance’ą Stollą iš „Williams“ užkabino jo galinį ratą ir nusilaužė gabaliuką priekinio sparno, o kitas „Williams“ sportininkas Sergejus Sirotkinas nesuvaldė bolido lygioje vietoje.

47 rate sustojo dar vienas sportininkas – sugedo Stoffelio Vandoorne’o „McLaren“ pavarų dėžė. Bet jis sustojo netoli techninės priežiūros zonos, todėl saugos automobilio neprireikė.


Ispanijos „Grand Prix“ lenktynių rezultatai:

1. Lewisas Hamiltonas „Mercedes“,

2. Valtteri Bottas „Mercedes“,

3. Maxas Verstappenas „Red Bull“,

4. Sebastianas Vettelis „Ferrari“,

5. Danielis Ricciardo „Red Bull“,

6. Kevinas Magnussenas „Haas“,

7. Carlosas Sainzas „Renault“,

8. Fernando Alonso „McLaren“,

9. Sergio Perezas „Force India“,

10. Charlesas Leclercas „Sauber“,

11. Lance'as Strollas „Williams“,

12. Brendonas Hartley „Toro Rosso“,

13. Marcusas Ericssonas „Sauber“,

14. Sergejus Sirotkinas „Williams“.

Lenktynių nebaigė:

Stoffelis Vandoorne'as „McLaren“, (gedimas)

Estebanas Oconas „Force India“, (gedimas)

Kimi Raikkonenas „Ferrari“, (gedimas)

Nico Hulkenbergas „Renault“, (avarija)

Pierre'as Gasly „Toro Rosso“, (avarija)

Romainas Grosjeanas „Haas“ (avarija)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.