Į prieglaudą atvykę vaikai domėjosi gyvūnų gyvenimo sąlygomis, jų dienos režimu, uždavė daug klausimų prieglaudėlės darbuotojai Agnetei. Labai atsakingai vedžiojo ir globojo jiems priskirtus šunis, vėliaus apžiūrėjo, kaip gyvena kiti prieglaudos gyvūnai, daug laiko praleido kačių name, domėjosi, kaip galima gyvūnus iš prieglaudos pasiimti.
„Tautmilės prieglaudėlės“ savanoriams penktokai perdavė ir gyvūnų paramos fondo, kuriam aukojo ir mokinių tėvai, nupirktas priemones: šunų maisto, kraiko, vitaminų, higienos, dezinfekavimo reikmenų, žaislų ir kt., taip pat gimnazijos vienuoliktokų surinktas lauktuves.
„Vaikai tapo ne tik savanoriais, kurie pavedžiojo šunis, jais pasirūpino, bet ir tapo žurnalistais: kiekviena komanda sukūrė pavadinimą, gavo skirtingas užduotis fotografuoti tam tikra tema, turėjo paimti interviu iš savanorės ir ją nufilmuoti, parašyti įspūdžius“, – pasakojo Rūta Čėsnienė, Vilniaus Senvagės gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja.
Bendras tikslas gali suvienyti
Gyvūnų paramos fondo įkūrimas ir vaikų bendradarbiavimas parodė, kaip bendras tikslas gali suvienyti klasę.
„Šios klasės mokiniai nepažįstami, jie fiziškai bendravo tik mokslo metų pradžioje, iki karantino paskelbimo, beveik pusmetį jau mokosi nuotoliniu būdu. Tad šio projekto metu išsikeltas tikslas padėti penktokams geriau pažinti vienas kitą, susidraugauti, išmokti dirbti komandose tapo papildomu iššūkiu“ – pasakojo R. Čėsnienė.
Išsiaiškinti, kokia veikla gali suvienyti mokinius ir kaip juos paskatinti veikti drauge, Senvagės mokytojams padėjo asociacijos „Kūrybinės jungtys“ kurianti praktikė, aktorė Marija Korenkaitė. Kūrybinių sričių profesionalus vienijanti bendruomenė „Kūrybinės jungtys“ jau penktus metus įgyvendina programą „Tyrinėjimo menas“, kurios metu atskleidžiami ir ugdomi XXI a. vaikams būtini gebėjimai – kūrybingumas, kritinis mąstymas, bendradarbiavimas ir kt. Pastaraisiais metais programa sostinėje įgyvendinama kartu su Vilniaus savivaldybe, kuri skiria ypatingą dėmesį lengvesnei penktokų adaptacijai mokyklos bendruomenėje.
Pasak M. Korenkaitės, pirmųjų nuotolinių susitikimų metu beveik visi vaikai pastebėjo, kad turi naminius gyvūnus ir labai juos myli. „Gyvūnų tema vaikams sukėlė daug teigiamų emocijų. Sutarėme jiems padėti ir įkurti gyvūnų paramos fondą „Help light“. Prie projekto prisijungė gimnazijos dvyliktokė Gaudrė, kuri pati nuo penktos klasės savanoriauja „Tautmilės prieglaudėlėje“. Ji papaskojo, ko gyvūnams trūksta ir kaip jiems vaikai gali padėti“, – apie pirmuosius projekto žingsnius pasakoja M. Korenkaitė.
Pradžioje moksleiviai planavo į paramos fondo „Help light“ lėšų rinkimą įtraukti visą gimnaziją, pastatyti aukų dėžutę, surengti įvairių fondo pristatymo renginių, tačiau, vykstant tik nuotoliniam mokymui, apsiribota klasės bendruomenės pajėgomis.
Gyvūnams suteikė savo įrašytus balsus
Siekdami padėti gyvūnams surasti namus, per integruotą anglų ir lietuvių kalbų pamoką penktokai grupėse sukūrė prieglaudoje gyvenančių šuniukų prisistatymus. Savanorė Giedrė papasakojo apie konkrečių gyvūnų charakterio bruožus, o vaikai, susipažinę su angliška programėle „My Talking Pet“, sukūrė kalbančias nuotraukas.
Visos projekto metu vykusios integruotos pamokos – anglų, lietuvių, muzikos, dorinio ugdymo – buvo susijusios su gyvūnų paramos fondo veikla. Taip lietuvių kalbos pamokos apie rimą, rimavimo stilius virto repavimu komandose apie pagalbą gyvūnams. Per muzikos pamoką vaikai su „Kūrybinių jungčių“ kuriančiu praktiku Luku Kulikausku komandomis kūrė repo tekstus, kad gyvūnai negali būti gatvėse ir reikia jais pasirūpinti. Anglų kalbos metu gilinosi į projektui reikalingų telefono programėlių instrukcijas, mokėsi aprašyti savo ar kitų augintinius.
Pasak mokytojos R. Čėsnienės, projekto metu ne tik atsiskleidė mokinių meilė gyvūnams ir nuoširdus noras padėti, tačiau jie patys sukūrė bendravimo taisykles, išmoko atsakomybės, pagarbos, išklausyti, laikytis susitarimų, dirbti komandose. Vaikai į savo fondo veiklą įtraukė ir tėvelius.
XXI a. gebėjimus – kūrybingumą, kritinį mąstymą ir kt. – ugdanti programa „Tyrinėjimo menas“ šiais mokslo metais vyksta mokyklose Trakų rajone, Klaipėdoje, Visagine, Vilniaus mieste ir rajone. Programą jau 5 metus vykdo asociacija „Kūrybinės jungtys“ kartu su Britų taryba Lietuvoje ir Vilniaus miesto savivaldybe. „Kūrybinių jungčių“ strategijos ir programų įgyvendinimą remia Lietuvos kultūros taryba.