Rugpjūčio mėnesį pasirodė nauja sporto klubo reklama, kurioje „Gym+“ pranešė klientams svarbią žinutę ir juos informavo apie rudenį prasidedančias akcijas ir viliojo linksmais šūkiais.
„Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų!“, – rašoma vienoje iš reklamų, kurioje pozuoja moteris su šunimi.
Kitoje reklamoje vaizduojamas vyras.
„Gražus tik savo mamai? Būk gražus iš tikrųjų!“ – rašoma reklamoje, o šalia jo pozuoja moteris su tariamu sūnum.
Socialiniuose tinkluose užvirė tikra sumaištis.
Laidų vedėja, žurnalistė Skaiva Jasevičiūtė negailėjo aštrių žodžių.
„Čia tik man vienai šita reklama yra seksistinė ir nenormali? ĖJO 2024 METAI, BET TU BŪK GRAŽI IŠ TIKRŲJŲ“, – feisbuke rašė S.Jasevičiūtė.
Žmogaus teisių ekspertė Vaiva Juškaitė taip pat pasidalijo, ką mano apie tokią reklamos idėją.
„Ko prikibote prie šito vaikino? Mažai ką nustebinsiu, primindama, kad neigiamas požiūris į savo kūną yra siejamas su žema saviverte, depresija ir kitais psichikos sveikatos sunkumais.
Negimstame neigiamai vertindami savo kūną. Išmokstame jo nekęsti, nes nuolat girdime ne tik aplinkinių pastabas, bet ir iš paikų visuomenės nuostatų pasipelnyti bandančius verslus.
Pastarieji, naudodami savo reklamos biudžetus, užtikrina, kad „gražus kūnas“ būtinai tave pasieks, net jei ir gyveni aplinkoje, tau neaiškinančioje, kaip turi atrodyti. Kuo jums šitas vaikinas negražus, GymPlius?
Nes nelanko sporto klubo? Nes neturi raumeningo kūno? Nes sporto klubų nelankantys vyrukai yra mamytės sūneliai, kurie tik kilnodami štangas jūsų sporto klube taps gražiais vyrais?
Už lango XXI a. Sportą jau galima pardavinėti per tai, dėl ko jis iš tikrųjų vertingas – sveikata, laimės hormonai ir daugybė kitų gerų dalykų“, – teigė Jūratė.
Politikas Tomas Vytautas Raskevičius taip pat negailėjo riebių žodžių sporto klubo reklamai.
„Sporto klubų tinklas GymPlius paleido reklamas „Gražus tik savo mamai?“ (vyrams) ir „Graži tik savo augintiniui?“ (moterims). Reklama yra akivaizdžiai kelianti diskusiją, nes socialiniuose tinkluose jau kyla bruzdesys, ar šie retoriniai klausimai nesuponuoja, kad „iš tikrųjų“ graži moteris ar gražus vyras yra vien tik apie sveiką, įgalų, raumeningą ir „pasportavusį“ kūną.
Suprask, gyvename „tuštučių“ visuomenėje, kur žmogaus vertę apibūdina vien tik jo ar jos sekėjų skaičius socialiniuose tinkluose. Aš pats nemažai sportuoju ir nevengiu Instagram'o paskyroje įsikelti nuotraukų iš salės „be marškinėlių“.
Gal kai kam tai atrodo kaip „tuštybės mugė“, man kiekvienas patiktukas po tokia nuotrauka yra savotiška pergalė prieš praeities „demonus“.
Esu pasakojęs, kad mokykloje (ypatingai 7–8 klasėje) turėjau nemažai bėdų su patyčiomis. Didžioji dalis patyčių buvo homofobinės, tačiau tyčiojosi ir dėl išvaizdos – buvau apkūnus, dėl ankstyvo brendimo buvo padidėjusi krūtinė („su papais“), o fizinio lavinimo pamokų negalėjau pakęsti, nes bijojau kamuolio.
Šita žaizda dėl netobulos išvaizdos liko visam likusiam gyvenimui – visada maniau, kad nesu fiziškai „patrauklus“, pakankamai „vyriškas“ ar dar bala žino koks. Salėje esu pridaręs daugybę klaidų – įsitaisęs stuburo išvaržą, valgęs nereikalingus papildus, badavęs iki skrandžio opos ir kilnojęs svorius nemokėdamas to daryti. Ir visas šitas klaidas dariau tol, kol sportavau dėl kitų, o ne dėl savęs.
Reikėjo daug metų, kol supratau, kad sportas duoda daugiau energijos, leidžia geriau išsimiegoti ir po darbo dienos nukrauna blogas emocijas, nes salėje dirbi rankomis, o ne galva. Ir kad sportuoti reikia taip ir tiek, kad pirmiausia būtum gražus SAU PAČIAM. Nes svarbiausiai yra tai, kaip jautiesi, o ne tai, ką apie tave kalba kiti.
Todėl GymPlius reklamą vertinu kaip labai sveiką provokaciją pasikalbėti apie tai, kokią žalą kiekvienam iš mūsų sukelia toksiški lyčių stereotipai.
Gal rudens sezone turėsime daugiau motyvacijos gyventi sveikai, reguliariai sportuoti ir atsisakyti žalingų įpročių. Ir į porto salę ateis daugiau žmonių, kurie nori ne „gražiai atrodyti“, o tiesiog „gerai jaustis“. To visiems mums ir linkiu“, – fesibuke dalijosi Tomas.
Savo nuomone socialiniame tinkle apie reklamą pasidalijo ir komunikacijos specialistas Rokas Kirša.
„#MarketingoRokas Gražus mamai bet koks? Storas, suvargęs ir depresuotas. Ar tikrai? GymPlius reklama akivaizdžiai siekė dėmesio, o juk skambius „Kal tiu akčion’us“ (pardavimus skatinančias frazės) geriausiai sukuria toksiškos klišės. Iškart sukelsi potencialiam klientui gėdą – juk bobos ir čiuvai nežiūrės Ne tik per giminės balius gali išgirsti tokias mielas „kultūrinio paveldo“ frazes kaip „Antai kaip pasitaisęs, gal nevalgyk“, „o kažkas rytais mėgsta bandeles“, „valgyk daugiau, nes per sportus matosi tik kaulai“, „Ar motina nemato kas iš tavęs liko“.
O reklamytės apie protą ir sveikesnį kūną nesinorėjo pasileisti? Maketas juk išties skoningas“, – rašė Tomas.
Sporto klubų tinklo „Gym+“ direktorius Mantas Badikonis naujienų portalui delfi.lt komentavo, kad reklamose atsispindintis humoras – jų prekės ženklo dalis.
„Tai – humoristinė reklama, skatinanti sportuoti. Joje nėra nieko įžeidžiančio. Skatiname sportuoti tiek vyrus, tiek moteris, nes sportas mus padaro gražesnius vidumi ir išore, gerina sveikatą, pakelia nuotaiką, ugdo valią, suteikia energijos, ne tik suteikia harmoningas kūno formas. Visa tai kartu ir yra grožis“, – delfi.lt teigė M.Badikonis.