Tarp 60-mečio S.Karoso verslų – energetikos, daugiausia naftos, transportavimas visame pasaulyje.
Lietuvoje pagrindinis jo verslas – Medicinos bankas, grožio terapijos ir chirurgijos klinika „Sugihara“, odontologijos klinika „Denticija“, Medicinos diagnostikos ir gydymo centras.
S.Karosas taip pat plėtojo nekilnojamojo turto verslą Lietuvoje, Juodkalnijoje, Ukrainoje, Šveicarijoje.
Turtas atiteks sūnui
Verslininkas su buvusia žmona Reda, kuri yra buvusi grožio konkursų nugalėtoja, susilaukė dabar jau aštuoniolikmečio sūnaus Konstantino.
Prieš kurį laiką paklaustas, ar ketina jam perleisti savo verslo imperiją, S.Karosas sakė tikintis, kad taip ir nutiks.
„Manau, kad jis turto nepraloš kazino“, – tada šyptelėjo verslininkas.
Rėmė jaunus muzikantus
Verslininkas S.Karosas – buvusio garsaus kompozitoriaus ir dirigento Juozo Karoso anūkas, vaikystėje lankęs M.K.Čiurlionio menų mokyklos fortepijono klasę.
Nors muzikologo Algirdo Karoso ir pianistės B.Karosienės sūnus Saulius turėjo duomenų tapti pianistu, tėvai leido jam pačiam apsispręsti, kokiu keliu eiti.
S.Karosas jaunystėje pasirinko inžinerijos studijas, tačiau neliko abejingas ir muzikai. Prieš 20 metų verslininkas įkūrė savo vardu pavadintą fondą, remiantį jaunus muzikus.
„Norint paremti kultūrą, nereikia būti milijonieriumi. Labiausiai reikia supratimo ir noro. Šiandien, kai žavimės Mūzos Rubackytės skambinimu ar Eglės Špokaitės šokiu, pagalvokime: kuo užaugę grožėsis mūsų vaikai?
Ar dar iškils Lietuvoje tokio lygio žvaigždžių? Jeigu menininkų rengimo sistema žlugs, ją sukurti iš naujo reikės milžiniškų pastangų, investicijų ir laiko.
Kviečiu visus pagalvoti apie Lietuvos kultūros rytojų ir prisidėti prie mūsų veiklos“, – tuomet kalbėjo S.Karosas.
Kolekcija žavėjo visus
Dar vienas S.Karoso pomėgis, kuriam jis negailėjo nei laiko, nei pinigų, – reti senoviniai automobiliai.
Praėjusį pavasarį Vokietijos Štutgarto mieste vykusioje retro automobilių parodoje S.Karosas pelnė visus pagrindinius prizus – už geriausią kolekciją, geriausią stendą, geriausią pasirodymą.
Laurus tarptautinėse parodose šio lietuvio kolekcija skynė pastaruosius penkerius metus.
Verslininkas senovinių automobilių parodose pradėjo dalyvauti tik 2012-aisiais, nors savo kolekciją pradėjo kaupti kur kas anksčiau.
Domėjosi nuo vaikystės
S.Karosas juokaudavo, kad jo kelias retų automobilių link prasidėjo nuo to momento, kai pradėjo vaikščioti. Nudrožęs pas kaimyną, kuris turėjo „Volga“, berniukas garaže praleisdavo valandų valandas.
Sulaukęs aštuonerių metų pradėjo domėtis kartais, o būdamas trylikos susipažino su tuomet garsiu lenktynininku Vikiu Oleka.
Tituluotas sportininkas paėmė paauglį plauti automobilių. Netrukus jaunuolis buvo priimtas į Lietuvos, o paskui ir Sovietų Sąjungos rinktinę dirbti mechaniku.
S.Karosui buvo 16 metų, kai jis gavo Sovietų Sąjungos čempiono mechaniko diplomą.
Juo vyras didžiavosi ne mažiau nei išskirtiniu turtu, kurį sudaro trys kolekcijos: vakarietiškų, sovietinių ir mini automobilių.
Dėl gebėjimo paaiškinti menkiausias technines detales, papasakoti restauravimo procesą S.Karosas parodose pelnė didžiulę pagarbą.
Be to, verslininkas pirko ne tik restauruotus, bet ir apverktinos būklės automobilius – norėjo pats su savo meistrų komanda viską nuo menkiausio varžtelio prikelti naujam gyvenimui.
Stebėjosi Lietuvos įmone
„Dalyvauju ne tik Europos, bet ir viso pasaulio automobilių parodose. Jos dažniausiai vyksta vasarą kas dvi tris savaites. Buvau išvežęs porą automobilių į Katarą, porą – į Indiją.
Neseniai dalyvavau parodoje Štutgarto parodų centre „Messe“. Tai buvo didžiausia pasaulyje retro automobilių paroda. Ten salės – milžiniškos. Man vokiečiai skyrė 2500 kvadratinių metrų plotą – trečdalį vienos salės, kad tiktai atvežčiau ir parodyčiau savo kolekciją.
Aš parodžiau 60 antikvarinių automobilių. Iš viso parodoje buvo eksponuojama daugiau kaip 4000 automobilių.
Labai daug žmonių domėjosi šia paroda. Daug profesionalų atėjo, daug gražių žodžių pasakė.
Daug kas stebėjosi, kad Lietuvoje yra įmonė, kurioje taip gerai restauruojami automobiliai. Ta įmonė – „Fatum investicija“. Tai mano verslo padalinys, kuris užsiima automobilių restauravimu.
Europoje tūkstančiai žmonių suvažiuoja į tokius renginius praleisti laisvalaikio – su šeimomis, vaikais“, – pavasarį „Lietuvos rytui“ pasakojo S.Karosas.
Pavyko nusipirkti pigiai
Daug automobilių S.Karosas nebrangiai pirko dar buvusioje Sovietų Sąjungoje. Niekas senų laužų ten nevertino, parduodavo pusvelčiui.
„Daugelio mašinų istorijas pavyko išsiaiškinti. Tarp jų savininkų buvo ir istorinių asmenybių. Daug brangių automobilių buvo trofėjiniai, kuriais rusų generolai 1945-aisiais išvažiavo iš Berlyno į Rusiją.
Tai 1934–1936 metų kompresoriniai „Mercedes-Benz“, „Horch“, „Maybach“ automobiliai. „Maybach“ – ypač brangūs. Tais laikais buvo auksinė tų automobilių epocha.
Paskui jie nusėdo Sovietų Sąjungos kaimuose – vieni Kazachstano, kiti – Rusijos, treti – Ukrainos. Su jais ir žemę ardavo, ir bulves į turgų veždavo“, – apie automobilių kilmę pasakojo kolekcininkas.