Sportininkų komanda
„Prisisekite diržus“, – sėdęs prie milžiniško „Monster Truck“ visureigio vairo Lukas Perminas paliepė keleiviams. Minutė kita, ir iš visureigio pasigirdo klyksmas.
Riedėdama bekele mašina pakibo ant šlaito, įmaurojo į pelkę, išsirioglino iš jos ir, siūbuodama į šonus, apsuko ratą aplink pramogų parko „Auto Moto Parkas“ valdas. Maždaug po pusvalandžio ji grįžo į starto vietą – sodybą Trakų rajone, Ponykščių kaime.
V.Permino šeima – 30 metų sūnus Lukas, 27 metų dukra Aistė ir žmona Živilė daro tai, ką moka geriausiai, – organizuoja pramogas, susijusias su ekstremaliu vairavimu. Visi jie yra sportininkai, spaudę greičio paminas „gazas – dugnas“ režimu arba motokroso čempionatuose, arba automobilių ralyje.
Kiekvienas jų šeimos versle turi ir savo vaidmenis – vieni rūpinasi rinkodara, kiti – lenktynių organizavimu, maitinimu ir apskritai tuo, kad parkas gyvuotų.
„Mūsų šeimos istorija yra susijusi su motokrosu, – patikino Ž.Perminienė. – Vyro tėtis Kostas Perminas buvo motociklininkas, jis atidarė pirmąjį Lietuvoje motokroso klubą. Lenktynėse į motociklo priekabą jis sodindavo Vidmantą, vėliau Vidmantas į priekabą sodino mūsų vaikus, tad Lukas ir Aistė užaugo motociklo lopšyje.“
Tas lopšys turėjo įtakos jų pasirinkimui. A.Perminaitė tapo profesionalia lenktynininke, ji yra Lietuvos automobilių ralio „FIA Rally Star“ nugalėtoja. Varžybose pastaruoju metu ji startuoja motobagiu. O jos brolis Lukas yra Lietuvos motokroso „MX2 P“ klasės čempionas.
Pramogų parko kavinėje „AMP bistro“ yra pakabintos ir dvi ypatingos vestuvinės nuotraukos. Vienoje jų Lukas sėdi prie motociklo vairo, o nuotaka įsitaisiusi priekaboje, kita – maždaug prieš 30 metų daryta nuotrauka, kurioje už balta nuotakos suknele pasipuošusios Živilės stovi džinsuotas akiniuotis – lenktynininkas Vidmantas.
Per krizę – į Daniją
„Auto Moto Parko“ sumanymas atsirado 2008-aisiais, kai V. ir Ž.Perminai Ponykščių kaime įsigijo ūkininko sodybą.
„Ūkininkas pardavė 24 hektarus žemės su visais gyvuliais ir dar pamokė, kaip juos prižiūrėti, tačiau į tolesnę mano veiklą nesikišo.
Pirkdamas ūkį turėjau viziją, ką toje žemėje veiksiu. Žemė buvo nederlinga, vien šlapynės ir molynė, užtat motokroso trasai ji puikiai tiko.
Ir pradėjome viską nuo tos trasos, nes Lukas jau sportavo, o aš organizuodavau (ir dabar tai darau) motociklų, automobilių, visureigių Lietuvos čempionatus“, – apie pradžių pradžią užsiminė V.Perminas.
Vis dėlto sumanymo plėtrai koją pakišo 2008-ųjų rudenį prasidėjusi krizė. V.Perminas tuo metu dar turėjo ir savo statybos įmonę, bet sprogęs nekilnojamojo turto burbulas surakino statybų sektorių. Užklupus sunkmečiui 2010-aisiais šeima užrakino sodybos duris ir emigravo į Daniją.
Ten, Kopenhagoje, Aistė studijavo tarptautinę ekonomiką, vėliau – ir turizmą. O Lukas Danijos technikos universitete baigė inžinerijos mechanikos studijas. Patirties jis įgijo ir Meksikos „Tecnologico de Monterrey“ universitete, kurį pasiekė pagal studentų mainų programą.
Parko kavinėje ir šiuo metu tebestovi L.Permino sukonstruotas automobilis – aukščiausiu balu universitete įvertintas bakalauro darbas.
„Mes įsitvirtinome Kopenhagoje, ir jeigu ne sodyba, kažin kaip viskas būtų susiklostę“, – pratarė Ž.Perminienė.
Ir jie grįžo. Pirmiausia, 2016-aisiais, – V.Perminas su sūnumi, po metų – Aistė, o galiausiai, 2018-aisiais, – ir Živilė.
Renginiai ir lenktynės
2016-aisiais, grįžęs iš Danijos, būtent L.Perminas įsteigė įmonę „Perlukas“ ir ėmėsi gaivinti tėvų sumanymą. Taip atsirado pirmasis milžiniškas visureigis, motociklų bei automobilių sportinio vairavimo pamokos, įvairūs renginiai. 2020-aisiais parke buvo atidaryta ir kavinė, kurioje ėmė šeimininkauti jo mama.
Grįžusi iš Kopenhagos Ž.Perminienė specialiai mokėsi amato – įgijo virėjos specialybę. Maisto gamyba visada buvo jos pomėgis, bet, norėdama imtis maitinimo veiklos, nutarė perprasti jos subtilybes.
„Bernvakariai ir mergvakariai šiuo metu yra populiariausi savaitgalio renginiai. Jų metu rengiamos „F-Race200“ lenktynės senais, 2000-ųjų gamybos automobiliais.
Darbo dienomis dažniausiai vyksta įmonių komandos formavimo užsiėmimai, kurie taip pat baigiasi lenktynėmis.
Ten, kur renginiai, reikia ir maisto. Jei užsakymai nedideli, darbo virtuvėje imuosi pati. Pas mus nėra pobūvių salės, erdvė nedidelė, todėl siūlau švedišką stalą. O dideliems renginiams samdome maitinimo įmonę.
Ir griežtai stebime, kad niekas lenktynėse išgėręs nesėstų prie vairo. Jeigu, tarkim, jaunikis bernvakarį pasiekia jau išgėręs, jis tegali būti keleiviu arba likti kavinėje ir sėsti prie simuliatoriaus „vairo“, – pagrindinę lenktynių taisyklę priminė šeimininkė.
Sukonstravo visureigį
Neišvengiamai pramogų organizavimo veiklai parke įtaką daro sezoniškumas.
„Mūsų „Auto Moto Parkas“ yra tolokai nuo didžiųjų miestų, tad ir vasarą, kai žmonės turi daug veiklos, sudominti klientus nėra paprasta. Tai, ką esame sukūrę, mūsų šeimai liko pomėgiu – išgyventi vien tik iš šios veiklos neįmanoma.
Buvo dienų, kai atrodė, kad reikia viską baigti. Prieš pandemiją lankytojų buvo gausu, o užslinkęs COVID-19 nuspaudė veiklos stabdžius“, – atviravo L.Perminas.
Vis dėlto pandemija turėjo ir vieną privalumą – L.Perminas ilgai užsibūdavo garaže ir pats sukonstravo milžinišką visureigį, kuris, kaip ir įsigytas prieš pandemiją, iki šiol rieda į tikslumo lenktynes arba veža aštrių pojūčių trokštančius keleivius.
Lukas dažnai smalsiems klientams paaiškina, kad šį visureigį pagamino naudodamas 1994-ųjų gamybos miniveną „Chevrolet Chevy Van G30 Beauville“. Jo kėbulas ilgesnis nei 5 metrai, aukštis siekia 3,5 metro. Didžiausią įspūdį daro jo milžiniški, žmogaus ūgio ratai.
„Instruktuojame, kaip vairuoti šiuos „Monster Truck“. Dažniausiai tai daro vyrai, nes jiems svarbu pasipuikuoti tuo, kad vairavo didžiausią pasaulyje visureigį“, – patikino L.Perminas.
Šie du milžiniški visureigiai yra vieninteliai Baltijos šalyse. Pasivažinėti jais atvyksta ne tik kaimynai latviai ar lenkai – parką atrado svečiai iš Izraelio bei Kolumbijos. O ką jau kalbėti apie vaikus, kuriuos, per gimtadienius pasivažinėjusius „monstrais“, tėvai sunkiai beįstengia išsivežti namo.
Ralio trasoje ne tik pramogaujama. Joje sportininkai testuoja lenktyninius automobilius, tėvai atvažiuoja su vaikais į motociklo vairavimo pamokos. Kaip saugiai valdyti motociklą, moko pats Lukas.
„Lenktynėse didžiausias iššūkis ekipažams – apskritai įveikti trasą.
Dalyvius suskirstome po keturis, ekipažui skiriamas automobilis, ir lenktyniaujama 1,5 valandos. Užduotis – ne kuo greičiau įveikti trasą, bet kuo daugiau joje apsukti ratų.
Tie seni automobiliai neretai varžybose sustoja amžiams – maždaug pusė jų dėl techninės būklės nebefinišuoja. Turime partnerius, kurie juos išardo detalėms. Tačiau lenktynėse viskas vyksta saugiai – neleidžiama važiuoti be šalmų ir visos apsaugos, o adrenalino dozės – garantuotos“, – patikino Lukas.