Ledai – bene jautriausia orams prekė. Jų suvartojimo kiekį gali nulemti vos keli papildomi laipsniai šilumos.
Tradiciškai ledų ir gaiviųjų gėrimų pardavimas išauga gegužės mėnesį, bet paklausos viršūnė pasiekiama tik vidurvasarį.
Tačiau šįmet sezonas itin ankstyvas.
„Pastaruoju metu ledų paklausa išaugo apie 30 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, ir daugiau nei dukart, kai prisimename 2016-ųjų pavasario pabaigą“, – neslėpė prekybos tinklo „Maxima LT“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Žiemą lenkia 20 kartų
Tačiau tai – tiktai pradžia. Anot V.Drulienės, vasarą, lyginant su pavasario laikotarpiu, ledų pardavimas paprastai išauga maždaug dvigubai.
Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė Giedrė Buivydienė irgi pasakojo, kad praėjusį savaitgalį, jau prasidėjus kalendorinei vasarai ir toliau lepinant šilumai, ledų apyvarta buvo maždaug dvigubai didesnė nei tuo pat laikotarpiu pernai.
Apskritai karštomis vasaros dienomis prekybininkai ledų parduoda dvidešimt kartų daugiau nei žiemos sezono metu.
Populiariausi – tradiciniai
Prekybininkai tvirtino kol kas bėdų dėl šio skanėsto tiekimo neturintys, nes žino, kurie ledai populiariausi ir kuriais reikia pasirūpinti papildomai.
Dažniausiai karštą dieną pirkėjai renkasi įprastinius vanilės ar kakavos skonio ledus puodeliuose. Toliau rikiuojasi glaistyti ledai arba plombyras ant pagaliuko.
Karštomis dienomis daugiau nuperkama ir vaisinių – sorbeto bei šerbeto – ledų, o šventinėmis dienomis pirkėjai dažniau renkasi juos didesnėse šeimyninėse pakuotėse.
Vis dėlto pastebima, kad lietuviai noriai ragauja ir įvairias naujoves, renkasi maistiniu požiūriu naudingesnius, saldiklių neturinčius ar specifinėms dietoms tinkančius ledus.
„Pirkėjai noriai renkasi ledus, papildytus baltymais, su natūralia uogiene, be saldiklių ar pridėtinio cukraus. Vis daugiau gyventojų ieško ir ledų be gyvūninės kilmės pieno.
Ledai iš sojų, migdolų ar kokosų pieno tampa vis populiaresni“, – vardijo prekybos tinklo „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė.
Anot jos, lietuviai egzotiškesnio skonio ledus renkasi ne tik pagal jų sudėtį ar maistines savybes, bet ir unikalų skonį.
Pakeliavę po užsienį tautiečiai neretai ieško ir ten atrastų ledų rūšių.
Todėl parduotuvėse jau yra ir neįprastų skanėstų – pavyzdžiui, ledų iš ožkų pieno.
Vilioja ir akcijomis
„Maximos LT“ komercijos vadovė V.Drulienė teigė, jog pastaruoju metu pirkėjai apskritai yra linkę ledams išleisti daugiau pinigų, nes vis dažniau renkasi brangesnius – glaistytus arba įdarytus uogomis.
Savo ruožtu „Iki“ atstovė B.Čaikauskaitė aiškino, jog ledų paklausą karštuoju laikotarpiu lemia keli skirtingi veiksniai, pavyzdžiui, siūlomos nuolaidos ar akcijos.
Mados vėl keičiasi
Pernai Palangoje minios būriuodavosi prie burbulinių vaflių, o šiųmetės vasaros pradžia parodė, kad atsirado naujas traukos objektas – tailandietiški ledai, kurių galima įsigyti tik rausvai dekoruotame kioskelyje J.Basanavičiaus gatvėje.
Kioskelį įkūrusi ir „Ledine panda“ pačios gaminamus ledus pavadinusi ekonomikos studentė Kamilė Leščikaitė norėjo pailsėti nuo sostinės šurmulio, tačiau jaunajai verslininkei tenka iš peties paplušėti.
Mat naujove susigundę palangiškiai ir miesto svečiai stovi eilėse iki pat kioskelio uždarymo, kol ledų tiesiog nebelieka.
„Speciali masė pilama ant atšalusio pagrindo, dedami klientų pasirinkti šokoladukai ir vaisiai. Viskas rankomis ir specialiomis mentelėmis sutrinama ant pagrindo, maišoma ir grandoma tol, kol sustingsta iki reikiamo lygio“, – technikos subtilybes aiškino mergina.
Taip pagaminti ledai yra staigiai užšaldomi ir susukami į ritinėlius.
Pasak K.Leščikaitės, tokio gardumyno išskirtinumas yra tas, kad kiekviena porcija padaroma asmeniškai klientui.
Tad ir kaina įkandama ne kiekvienam – 3,5 euro už porciją, nors ir nemažą.
Nuo lentynų šluoja ir gaiviuosius gėrimus
Atėjus karščiams pirkėjai gaivinasi ne tik ledais – pastaruoju metu prekybos centruose vandens pardavimas išaugo iki 70 proc. Taip pat pastebima, kad šiltuoju metų laiku kinta nuperkamo gazuoto ir negazuoto vandens santykis – pastarojo dalis išauga.
Pastaruoju metu populiarėja mineralų ir vitaminų junginiais papildytos vandens rūšys, taip pat su įvairiais skoniais.
„Nepralenkiamas šioje kategorijoje lieka vanduo su citrina. Šiuo periodu taip pat išaugo giros ir šaltosios arbatos gėrimų apyvarta, didėja susidomėjimas ir lietuviška sula“, – pasakojo „Iki“ atstovė B.Čaikauskaitė.
Anot „Maximos LT“ komercijos vadovės, taip pat didėja gazuotų vaisvandenių ir limonado paklausa. „Vaisvandenių gegužę nupirkta apie 20 proc. daugiau nei prieš mėnesį. Iš mažiau tradicinių gėrimų pirkėjai net pusantro karto dažniau rinkosi šaltą kavą“, – vardijo V.Drulienė.