Privačių prekės ženklų produktai: kodėl jie pigesni?

2016 m. liepos 4 d. 14:00
Mažesnė kaina, o ant pakuotės – prekybos tinklo privatus prekinis ženklas, tarkim, „Maxima Favorit“, „Optima linija“, ar „Saulės pienas“. Kuo tokie produktai skiriasi nuo kitų tos pačios kategorijos, tik turinčių gamintojų jiems suteiktus pavadinimus? Kodėl jie pigesni? Kas ir kur juos gamina? Ir kokių produktų prekybininkai nevadina savo privačiais prekiniais ženklais, nes tai nepasiteisino?
Daugiau nuotraukų (12)
Į klausimus apie savo prekės ženklus atsakė „Maxima“ tinklo atstovė Renata Saulytė.
– Kodėl privataus prekės ženklo produktai pigesni?
– Privatūs prekių ženklai pasaulyje atsirado kaip pigesnė rinkos lyderių produktų alternatyva. Iš pradžių tiesiog buvo kuriamos garsių prekių ženklų kopijos, kurios pirkėjui buvo siūlomos už mažesnę kainą.
Tačiau ilgainiui požiūris į privačius prekės ženklus pasikeitė. Tapo svarbu ne tik kaina, bet ir kokybė. Šiuo metu privatūs prekių ženklai – tai geros kokybės produktai už mažesnę kainą. Jie tokie pat kokybiški, kaip ir žinomais prekių ženklais pažymėti produktai, tačiau pigesni dėl didelių pirkimo kiekių ir sutaupytų gamintojo investicijų į reklamą.
Siekiant užtikrinti aukštą privačiais ženklais pažymėtų prekių kokybę, „Maxima“ tinkle įdiegta kokybės kontrolės sistema, apimanti produktų kokybės patikrą nuo gamintojo pasirinkimo, vertinant transportavimo kelius, sandėliavimą iki galutinio produkto lentynoje kontrolės.
Bendradarbiaujame su maždaug dešimt akredituotų laboratorijų, kur atliekame prekių kokybės tyrimus. Pernai pradėjome bendradarbiauti su Aleksandro Stulginskio universitetu, kuriame taip pat atliekami „Maxima“ privačių prekių ženklais pažymėtų prekių tyrimai. Tyrimams naudojamos naujausios mokslinės technologijos ir unikali laboratorinė įranga.
Iš tiesų nuolat ieškome galimybių, kaip ir kur būtų galima atlikti kuo išsamesnius prekių tyrimus, kad užsitikrintume, jog pirkėją pasieks aukštos kokybės mūsų produktas.
Privačiais prekių ženklais žymimi produktai leidžia užtikrinti vartotojams gausesnį asortimentą, geresnę kainą ir didina tinklo patrauklumą pirkėjui.
– Kokią dalį jūsų tinklo asortimento sudaro savų privačių prekės ženklų produktai, o kokią – kitų prekės ženklų produkcija?
– Iš maždaug 60 tūkst. „Maxima“ asortimente esančių prekių daugiau kaip 15 tūkst. yra pažymėtos mūsų privačiais prekių ženklais.
– Kiek iš viso turite privačių prekės ženklų?
– Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius, privačiais ženklais pažymėtų prekių asortimentą plečiame nuolat. Ir šiemet numatyta privačių prekės ženklų plėtra. Per 2015 m. sukūrėme ir pasiūlėme 16 prekių ženklų linijų, tarp jų tokiose ypač konkurencingose prekių kategorijose kaip asmens higiena, burnos higiena, buitinė chemija, taip pat šviežio maisto kategorijose.
Keletas mūsų privačių prekės ženklų pavyzdžių – „Maxima Favorit“, „Optima linija“, „Saulės pienas“, „Farm Milk“, „Meistro kokybė“ ir kiti. Tačiau jų yra kur kas daugiau. Šiuo metu „Maxima“ prekių asortimente – 104 nuosavų prekinių ženklų linijos.
– Kas gamina jūsų tinklo privačių prekės ženklų produktus? Kokia dalis gamintojų – Lietuvos įmonės?
– Maisto ir pirmo būtinumo pramoninių prekių kategorijose didžioji dalis mūsų nuosavais ženklais pažymėtų prekių – beveik 50 proc. – gaminamos Lietuvoje. Jeigu vertintume tik maisto produktus, tokių produktų būtų kur kas daugiau. Tarkim, net 90 proc. pieno produktų, pažymėtų privataus prekių ženklo etikete, mums gamina Lietuvos pieno perdirbėjai – Lukšių pieninė, „Rokiškio pienas“, Vilkyškių pieninė, „Žemaitijos pienas“ ir kt.
Ieškodami gamintojų, kurie gali pagaminti mūsų privačiais prekių ženklais pažymėtą produkciją, pirmenybę teikiame vietiniams gamintojams, nes lietuviams svarbu, kad jų pamėgti kasdienio vartojimo produktai būtų pagaminti būtent mūsų šalyje. Lietuviški produktai laikomi natūralesniais, sveikesniais, priimtinesnių skonio savybių.
Tačiau taip pat turime prekių iš Ispanijos (pvz., alyvuogių aliejus, įvairių rūšių alyvuogės), Olandijos (pvz., gyvūnų maistas), Italijos (pvz., konservuoti pomidorai, makaronai, maskarponės sūris), Vengrijos (pvz., konservuoti žirneliai, kukurūzai), Graikijos (pvz., konservuoti ananasai, persikai), Latvijos (šprotai) ir kt. Šiuos produktus mums gamina tų šalių gamintojai, kurie turi sukaupę didžiausia patirtį, seniausias mitybos tradicijas.
– Kuriuos iš privačių prekinių ženklų laikote stipriausiais?
– Kurdami privačius prekių ženklus, visada siekiame konkurencingumo. Mūsų tikslas – pirkėjams pasiūlyti nė kiek savo kokybe rinkos lyderiams nenusileidžiantį produktą už patrauklią kainą.
Analizuojame pirkėjų poreikius, rengiame apklausas, kuriomis siekiame išsiaiškinti, kaip jie vertina „Maxima“ privačių prekių ženklų pavadinimus, pakuočių dizainus ir kt.
Galime sakyti, kad prie naujų privačių prekės ženklų kūrimo prisideda ir mūsų pirkėjai. Pastebime, kad vis daugiau klientų renkasi „Maxima“ privačiais prekių ženklais pažymėtas prekes, taigi tai rodo, kad mūsų gaminiai iš tiesų yra konkurencingi.
Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius, ne tik kuriame naujus, bet ir atnaujiname senus produktus tiek kokybės, tiek vizualine ir funkcionalumo prasme, kad jie taptų patrauklesni, šiuolaikiškesni ir labiau atitinkantys šiandienos vartotojo poreikius. Atnaujinamos jau seniau sukurtų mūsų privačių prekinių ženklų gaminių pakuotės, gerinamas jų funkcionalumas, taip pat, žinoma, tobulinami kokybiniai produktų parametrai.
Galime pasidžiaugti, jog šis atnaujinimas jau buvo įvertintas ir Lietuvos nacionaliniuose pakuočių apdovanojimuose. Pernai atnaujinę vieną seniausią mūsų privačių prekinių ženklų „Saulės pienas“, tų pačių metų Lietuvos nacionaliniuose pakuočių apdovanojimuose šis prekės ženklas užėmė trečią vietą pakuočių koncepcijos kategorijoje.
Džiaugiamės, kad mūsų gaminiai įvertinami ir tarptautiniu lygmeniu. Gegužę Privačių prekių ženklų gamintojų asociacijos (PLMA) rengiamuose tarptautiniuose prekės ženklų apdovanojimuose (PLMA’s International Salute to Excellence Awards) gautas apdovanojimas odos priežiūros prekių kategorijoje, kur tarp geriausiųjų yra mūsų sukurto prekės ženklo DIVUS rankų kremas „Macadamia Nourishing“.
Kalbant apie stipriausius prekių ženklus, galime paminėti tuos, kuriuos dažniausiai renkasi mūsų pirkėjai. Vienas stipriausių – „Meistro kokybės“ prekės ženklas, kuriuo žymimi „Maxima“ meistrų mūsų maisto gamybos cechuose paruošti kulinarijos, šviežios mėsos, duonos ir konditerijos gaminiai.
– Pasakojate apie sėkmingus privačius prekės ženklus. O buvo tokių, kurie nepasiteisino?
Žvelgiant bendrai, privatiems prekių ženklams paprastai sunkiau sekasi tose kategorijose, kuriose stipriai įsitvirtinę pasaulinio garso prekių ženklai, pvz., gaiviųjų gėrimų, maisto kūdikiams/vaikams ir panašiose kategorijose.
Taigi kurdami naujus privačius prekės ženklus, analizuojame prekių kategorijas ir tai, kokie prekių ženklai jose įsitvirtinę, kad galėtume pasiūlyti konkurencingesnį produktą. Praktikoje pasitaiko atvejų, kai iš tiesų prekės ženklas nepasiteisina ir tenka jo atsisakyti.
OptimaMaximaprekės ženklas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.