Anot A.Spruogio, audito išvadose nurodyta ir galimų trūkumų.
Tuo metu SGD terminalo projektą įgyvendinančios „Klaipėdos naftos“
generalinis direktorius Rokas Masiulis teigia blogų išvadų
neįžvelgęs.
„Auditas buvo nevienareikšmiškas, jis nepasakė, kad
absoliučiai viskas buvo gerai. Jie nurodė ir galimus trūkumus, bet
pagrindinė išvada buvo ta, kad jų nuomone yra viskas gerai“, -
žurnalistams teigė A.Spruogis.
„Pagrindiniai duomenys - nuomos kaina ir tos didelės
milijardinės sumos ir jas pagrindžiantys dokumentai bei likutinė
laivo vertė nebuvo atskleista auditoriams. Ir kalbėti apie rimtą
auditą, aš manau, - tuščiai išmesti pinigai“, - penktadienį po
Seimo laikinosios energetikos komisijos posėdžio žurnalistams
teigė A.Skardžius.
A.Spruogis nepasakė, apie kokius trūkumus kalbama, plačiau
nekomentavo audito išvadų ir teigė nesąs tikras, kad audito
išvados bus paviešintos.
„Auditas nagrinėjo tam tikrus sutarties aspektus, kurie yra
komercinė paslaptis“, - tvirtino viceministras.
Tuo tarpu R.Masiulis žurnalistams sakė, kad jo nuomone blogų
išvadų ataskaitoje nėra.
„Aišku, atskleisti detalių negaliu bet, mano nuomone, išvados
visais pagrindiniais klausimais, kuriuos kelia komisija, atsakė, kad
viskas yra gerai. Blogų išvadų ten neįžvelgiau. Blogų išvadų,
mano nuomone, ten nebuvo“, - teigė „Klaipėdos naftos“ vadovas.
„Glimstedt“ efektyvumo auditą „Klaipėdos naftoje“ atliko
Energetikos ministerijos užsakymu. Ministerija tuomet teigė, kad
auditas atliekamas dėl viešojoje erdvėje platinamų abejonių,
susijusių su SGD terminalo projektu.
Kai kurie parlamentarai yra išsakę abejonių dėl „Klaipėdos
naftos“ ketinimų nuomotis plaukiojančią SGD saugyklą bei jos
nuomos sutarties sąlygų, taip pat abejota projekto finansavimu,
statybos projekto konsultantės - JAV bendrovės „Fluor“ pasirinkimu.
SGD terminalas, kurio statybą numatoma baigti iki 2014-ųjų
pabaigos, naudos išdujinimo laivą „Independence“ - jis statomas
Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ užsakymu, iš kurios „Klaipėdos
nafta“ laivą nuomosis 10 metų, pradedant 2014 metų rugsėjo-spalio
mėnesiais.
Pagal sutartį už laivo nuomą „Klaipėdos nafta“ mokės 68,9
mln. JAV dolerių (176,6 mln. litų) per metus arba 189 tūkst.
dolerių (apie 484 tūkst. litų) per dieną - į šią kainą
įtrauktos laivo priežiūros ir operavimo paslaugos, įgulos
išlaikymas ir kitos išlaidos.
Per 10 metų jo nuoma kainuos 689 mln. JAV dolerių (apie 1,766
mlrd. litų). Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ laivą galės
išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.
Laive, kuris stovės Klaipėdos uosto pietinėje dalyje prie
vadinamosios Kiaulės nugaros, bus įrengtos talpyklos ir išdujinimo
įranga, iš jo bus nutiestas vamzdis iki magistralinio dujotiekio.
SGD terminalo krantinę už 113,6 mln. litų projektuoja ir stato
Latvijos bendrovė BMGS, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį
nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 114,756 mln. litų
statys Vokietijos „PPS Pipeline Systems“.