„Jau metus verdame karališką gėrimą, atitinkantį aukščiausius tiek „König Ludwig International“, tiek alaus grynumo įstatymo, išleisto Bavarijos aukštuomenės dar 1516 m., standartus“, – sako M.Horbačauskas.
Prioritetas – gėrimo kokybei
Pasak bravoro aludario Giedriaus Valančiaus, dėl tokio lygio pripažinimo teko nemažai paplušėti. Prieš pradedant gaminti karališka kokybe pažymėtus gėrimus, buvo atlikta daug tyrimų, įvertinti techniniai pajėgumai, aludarių parengtis ir net išsilavinimas.
„Nesu girdėjęs, kad karališkoji Bavarijos šeima tokiai mažai valstybei ar konkrečiam aludariui būtų leidusi virti gėrimus pagal originalų savo receptą. Mano manymu, tokį pasitikėjimą užsitarnavome ne tik atidžiai parinkdami aukščiausios kokybės žaliavas visiems produktams, bet ir teikdami pirmenybę aludarystės tradicijoms, istorijai ir, žinoma, kokybei, ne kiekybei“, – pasakoja aludaris.
„Žmonių pasitikėjimas gėrimų kokybe krenta dėl dažnai šių laikų aludarių naudojamų perteklinių priedų: cukraus, gėrimo gamybos procesus greitinančių pakaitalų, kukurūzų ir kitų, net cheminių, medžiagų. Visuomenei vis labiau besidomint sveika gyvensena, cukraus suvartojimu, svarbu priminti apie alaus grynumo įstatymą, kuris garantuoja šio gėrimo kokybę. Džiaugiuosi, kad šis Lietuvoje esantis bravoras atsakingai prižiūri savo produkcijos gamybos kokybę, todėl ir mūsų bendradarbiavimas eina sklandžiai“, – teigia Jo Karališkoji Didenybė Luitpold Prinz von Bayern.
Kaip pasakoja bravoro atstovai, pirmųjų alaus partijų Bavarijos princas atvykdavo išbandyti gyvai – prižiūrėjo procesą nuo grūdo iki galutinio gaminio, tačiau dabar, susipažinus su bendrovės darbuotojų profesionaliu pasirengimu, aukščiausio lygio įranga, bendrovės atsakomybe galutiniam vartotojui, karališkosios šeimos atstovas reiškia ypatingą pasitikėjimą ir vizitais nudžiugina rečiau. Ataskaitos apie kokybę siunčiamos nuotolinio ryšio priemonėmis.
Karališkosios šeimos atstovas Luitpold Prinz von Bayern gimtojoje šalyje ir pats valdo alaus daryklą, kuri buvo įkurta 1871 m. Būtent vienas jo protėvių, kunigaikštis Vilhelmas IV, 1516 m. išleido Bavarijos grynumo įstatymą, o kitas protėvis, karalius Liudvikas I, buvo legendinio „Oktoberfesto“ iniciatorius.
Kuo svarbus alaus grynumo įstatymas šiandien?
„Alaus grynumo įstatymo sertifikatas – tai aukščiausią gaminio kokybę garantuojantis ženklas. Tai yra labai svarbus mūsų bravoro ir jo pajėgumų įvertinimas, už kurį esame dėkingi princui. Taip pat labai didžiuojuosi ir mūsų įmonės komanda – žinau, kad kiekvienas įdeda visą savo širdį į tai, ką daro, ir būtent todėl galime turėti tokią prasmingą ir neeilinę verslo partnerystę“, – sako M.Horbačauskas.
Alaus grynumo įstatymas dar nuo 1516-ųjų tapo ne tik svarbiu įvykiu aludarystės amato istorijoje, bet ir valstybinių taisyklių dalimi. Šiame įstatyme teigiama, kad gėrimą galima gaminti tik iš apynių, vandens ir salyklo – taip apibrėžti kokybės standartai. Pasak Jo Karališkosios Didenybės, istoriškai tai yra seniausias galiojantis maisto kontrolės įstatymas, jau anuomet apsaugojęs žmones nuo nepageidaujamų pasekmių.
Oficialiai įtvirtino bendradarbiavimą
Paklaustas, kodėl savo verslo partneriu pasirinko būtent šį bravorą, Jo Karališkoji Didenybė akcentuoja, kad jo valdomą ir Kaune įkurtą bravorus sieja daugybė saitų, pavyzdžiui, požiūris į produkcijos kokybę, tradicijų puoselėjimą, atsakingo verslo kūrimą.
„Šią įmonę valdo Suomijos bendrovės „Olvi“ grupė. Tai – ilgametis šeimos verslas ir jo kilmė mums labai svarbi. Toks yra ir mūsų bravoras. Jį įkūrė Aukštutinės Bavarijos kunigaikštis Liudvikas Griežtasis, o mano proprosenelis Bavarijos princas Liudvikas 1810 m. spalio 12-ąją, vedęs saksų princesę Teresę, pradėjo „Oktoberfesto“ tradiciją. Šios vestuvės tapo legendinio Miuncheno festivalio pradžia, taigi aludarystė, jos kultūra ir tradicijos yra tiesiog užkoduotos mūsų genuose. Džiaugiamės, kad galime jas atvežti ir į Lietuvą“, – sako Jo Karališkoji Didenybė Luitpold Prinz von Bayern.
Kauno bravoro vadovas M.Horbačauskas priduria: „Pirmieji bendradarbiavimo metai pralėkė greitai ir šiandien įmonė skaičiuoja šios partnerystės rezultatus. Svarbu ne tik tai, kad išplėtėme produkcijos asortimentą unikaliu gėrimu, bet ir skyrėme daug dėmesio bavariškoms tradicijoms puoselėti – neseniai savo lauko terasoje atidarėme alaus sodą (vok. Biergarten), pavasarį organizavome bavariškąjį savaitgalį, o praėjusių metų rudenį ketvirtą kartą mūsų organizuotame „Oktoberfeste“ dalyvavo ir karališkosios šeimos atstovai. Ir toliau pažindinsime lietuvius su bavariškomis tradicijomis, atnešdami čia geriausius gėrimus, maistą ir renginius.“