Išskirtiniais tartarais ir kepsniais garsėjančios vietos šefai Gastronomijos savaitės svečiams pasiūlė netikėtą žuvies ir mėsos derinį viename patiekale ir sulaukė net 12 proc. visų balsavusių įvertinimo. Itin gerai sostinėje taip pat buvo įvertinti klasikinės virtuvės restoranas „Telegrafas“ bei itališkos – restoranas „St. Valentino“.
Gastronomijos savaitė pakoregavo darbo grafiką
„Ši tryliktoji Gastronomijos savaitė mums buvo ypatinga, stebuklinga, kaip ir pats skaičius – trylika. Visą savaitę džiaugėmės pilnai „užsėstais“ staliukais, norinčių buvo tikrai daug, nemažai svečių pas mus lankėsi pirmą kartą. Nors mūsų restoranas dirba keturias dienas per savaitę, dėl didelio susidomėjimo būtent Gastronomijos savaitės metu dirbome kiekvieną dieną – nuo pirmadienio iki pirmadienio. Girdėjome daug teigiamų atsiliepimų ir tai suteikė dar daugiau jėgų parodyti geriausią, ką sugebame“, – pasakoja restorano šefas Ugnius Valavičius.
Pasak jo ir drauge komandoje dirbančios šefės Ramunės Kacevičienės, laimėta Gastronomijos savaitės žvaigždė yra tas įvertinimas, kuris įprasmina visos savaitės darbą ir pastangas. „Po gauto apdovanojimo emocijos labai stiprios. Tikrai nėra ką slėpti, labai džiaugiuosi, mums tai ypatingas laimėjimas. Labai laukėme šios savaitės ir norėjome parodyti save platesnei auditorijai, buvo šaunu dalyvauti kartu su dar šešiasdešimt kitų gerų restoranų. Esame dar „nedideli“, mažai žinomi, tad toks laimėjimas mums parodo, kad judame tinkama kryptimi, mūsų pastangos ne veltui. Atiduodame savo 100 proc. kasdien, ne tik per Gastronomijos savaitę“, – savo emocijomis dalinasi Ugnius Valavičius.
Savaitė viršijo lūkesčius
„Ši tryliktoji Gastronomijos savaitė ypatinga ne tik tuo, jog sulaukėme rekordinio dalyvių skaičiaus – iš viso dalyvavo 67 restoranai, bet ir gastro kultūros mylėtojų aktyvumu – šiemet už mylimus restoranus savo balsą atidavė net 45 proc. didesnis skaičius nei pernai. Toks aktyvumas rodo tiek ypatingas šefų pastangas bei profesionalumą, tiek ir didėjantį Lietuvos žmonių susidomėjimą gastronomijos kultūra“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos direktorė Eglė Ližaitytė. Pasak jos, svečių balsai ir dalyvių rezultatai patvirtina, kad dalyvavimas Gastronomijos savaitėje veikia kaip efektyvi priemonė būti labiau matomiems, pritraukti didesnį lankytojų srautą.
Beveik 11 proc. svečių balsų surinko II-ąją vietą Gastronomijos savaitės žvaigždės rinkimuose pelnęs restoranas „Telegrafas“ su šefu Justinu Kapkovičiumi priešaky. Jis savo svečiams festivalio metu pasakojo skonių istorijas iš vaikystės: svečiams ruošė žagarėlius, skumbrę, dekonstruotą jautienos troškinį, desertui vaišino nostalgiškais saldumynais – cukraus vata, žele ir ledais.
III-ioji vieta atiteko vienam pirmųjų itališkų restoranų Vilniuje „St. Valentino“. Restorano šefas Giedrius Videika pakvietė savo svečius į degustacinę kelionę po Italijos Pjemonto regioną, kuris subtiliai alsuoja prabangiųjų juodųjų trumų, juodojo šokolado, lazdyno riešutų skoniais bei išraiškingais vyno aromatais.
Šiemet pirmąjį kartą visi Gastronomijos savaitės dalyviai buvo pakviesti į uždarymo vakarą. 22-ame viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ aukšte įsikūrusiame bare „Sky Bar“ renginio organizatoriai ir dalyviai dalinosi savo įspūdžiais, sveikino nugalėtojus, skanavo renginio rėmėjų „Mantinga“ ir „Choco group“ vaišėmis, gaivinosi įmonių „Pakruojo dvaro spirito varykla ir alaus bravoras“ bei „Birštono mineraliniai vandenys“ gėrimais. Renginio estetika pasirūpino įmonė „ForHoreca“. Renginio organizatorius – žurnalas „Geras skonis“.
XIII-ą kartą lapkričio 6–12 dienomis Lietuvoje vykusią Gastronomijos savaitę organizuoja Lietuvos viešbučių ir restoranų bei Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos. Pagrindiniai savaitės rėmėjai – prieskoniai „Santa Maria“, vanduo „San Pellegrino“ ir „Aqua Panna“. Savaitės partneriai – žurnalas „Geras skonis“, interneto svetainė skonis.lt, naujienų portalas lrytas.lt, nacionalinė turizmo agentūra „Keliauk Lietuvoje“, Vilniaus miesto savivaldybė, laisvalaikio ir kultūros naujienų portalas „We love Lithuania“.