Be to, populiarėja ne tik maisto pietums, bet ir įmonių vakarėliams bei kitiems renginiams užsakymai.
Maisto ir pirkinių pristatymo platformos „Wolt“ duomenimis, tokiais atvejais populiariausių patiekalų pasirinkimai skiriasi – pietums darbuotojai yra linkę rinktis lengvesnius ir sveikesnius patiekalus, o kitomis progomis nevengia pasilepinti kaloringesniu maistu.
Nors lietuviai dažnai laikomi spirgučiais pagardintų cepelinų ar kugelio mėgėjais, bent jau pietaudami biuruose renkasi gerokai lengvesnį maistą. Verslui skirtos paslaugos „Wolt at Work“ duomenys rodo, kad dažniausiai į biurus Lietuvoje pietums užsisakomos įvairios salotos, pokės dubenėliai (angl. poke bowl) ir kiti panašūs patiekalai.
„Panašu, kad lietuviai išties stengiasi pietauti sveikiau, neapsisunkinti riebiu ar itin kaloringu maistu. Prie šios tendencijos galėjo prisidėti ir specializuotų dienos pietų bei salotų restoranų išpopuliarėjimas. Tokios maitinimo įstaigos dažnai orientuojasi į paprastą, tačiau kokybišką, subalansuotą maistą. Taip pat reikėtų paminėti ir bendrai pastaruoju metu juntamą lietuvių prielankumą azijietiškai virtuvei – wok stiliaus patiekalams, ryžių dubenėliams. Tai atsispindi ir darbuotojų dienos pietų pasirinkimuose“, – sako „Wolt“ vadovė Baltijos šalims Liis Ristal.
Kitose Baltijos šalyse šie pasirinkimai gerokai skiriasi. Pavyzdžiui, Latvijoje populiariausių darbuotojų patiekalų trejetuke be vištienos kotleto ir kiaušininių makaronų sutinkamas ir kebabas.
Estijoje kurjeriams į įmones dažniausiai tenka pristatyti mėsainius su sūriu. Dienos pietums estai taip pat dažnai renkasi traškią vištieną ir „bibimbap“ – korėjietišką ryžių dubenėlį su įvairiomis daržovėmis, kiaušiniu ir kitais ingredientais. Be to, Estijoje biurų darbuotojai yra itališkų „carbonara“ stiliaus makaronų gerbėjai.
Švenčių metu kalorijų neskaičiuoja
Populiariausi pasirinkimai gerokai skiriasi, kai į biurus maistas užsakomas įvairiems renginiams, komandų formavimo veikloms, vakarėliams ar vėlyviems užkandžiams – tokioms progoms pasitelkti kurjerius Lietuvos biuruose tampa vis labiau įprasta. Ne pietų metu į įmones dažniausiai pristatomos picos, mėsainiai, gruzdintos bulvytės, traški vištiena ir kitoks sotus greitas maistas.
„Tokiomis progomis kalorijos dažnai nebeskaičiuojamos – maistas tampa savotišku atpildu ir būdu pasilepinti, taip pat proga darbuotojų socializacijai, ryšių kūrimui. Vis daugiau įmonių mato maisto užsakymo į biurą paslaugų vertę ir siekią ją suteikti savo darbuotojams“, – sako L. Ristal.
Mažiau rūpesčių ir įmonei, ir darbuotojams
Maisto užsakymo paslaugomis naudojasi ir „Revolut“ biuras Vilniuje. Vyresnioji „Revolut Bank“ personalo partnerė Justina Telyčėnė sako, kad įmonė jau daugiau nei trejus metus suteikia darbuotojams galimybę nesirūpinti dėl maisto – ši praktika tapo viena iš įmonės motyvacinių priemonių.
„Darbuotojams, kurie dėl su darbu susijusių priežasčių biure užtrunka ilgiau arba dirba pamainomis, suteikiame galimybę užsisakyti vakarienę tiesiai į biurą, kad nereikėtų sukti galvos dėl maisto namuose. Darbuotojai tai laiko privalumu. Šiomis paslaugomis taip pat naudojamės ir komandiniams renginiams ar šventėms. Tai patogu, nes galima rinktis įvairiausius patiekalus, išmėginti naujoves, maistą užsisakyti pagal konkretaus renginio idėją. Taip pat tokiu būdu sutaupome nemažai laiko, nes nereikia ieškoti maisto tiekėjų“, – sako J. Telyčėnė.
Personalo partnerės teigimu, nors įmonėje tokia praktika jau tapo įprasta, tai išlieka darbuotojus motyvuojančia priemone, kurie ja noriai ir aktyviai naudojasi.