Mažiau smalsuolių, daugiau ekspertų
Prestižinės maisto pramonės parodos taip pat nepraleido lietuviškų padažų ir pagardų gamintojas UAB „Daumantai LT“, bendrame dalyvių kontekste išsiskyręs kaip novatorius bei lyderis, vienas iš pirmųjų įžvelgęs ekologiškų bei veganiškų tendencijų svarbą ir potencialą pasauliniu mastu. Daugiau nei dešimtmetį parodoje dalyvaujančios bendrovės direktorius Saulius Grinkevičius, visgi, pastebi, kad šiemetinis renginys buvo kiek kitoks nei įprastai.
„Jaučiasi pandemijos padariniai. Didžiausias skirtumas – gausios apsaugos priemonės pačioje parodoje, be to, nebuvo įleidžiami neregistruoti lankytojai. Natūralu, kad tai lėmė mažesnį lankytojų skaičių. Kita vertus, galėjome skirti daugiau laiko ir dėmesio tiksliniams klientams“, – teigė bendrovės vadovas.
Jo pastebėjimu, bendraujant su dalyviais ir lankytojais buvo akivaizdu, kad žmonės pasiilgę kontaktinės parodos. Pandemijos metu vyko ir nuotoliniai renginiai, tačiau jie bet kokiu atveju nė iš tolo neprilygsta „gyviems“.
„Pati paroda šiemet buvo šiek tiek mažesnė. Mažiau dalyvių iš Afrikos, Azijos šalių, Tolimųjų Rytų. Visgi, pastebėjome, jog šįkart dauguma susirinkusiųjų buvo ne eiliniai lankytojai, o maisto pramonės ekspertai, kurie tikslingai domėjosi konkrečiais gamintojais. Žmonių, kurie tiesiog užsuka į parodas degustuoti gaminių, domėtis naujovėmis ar vedini smalsumo, buvo gerokai mažiau“, – pasakoja S.Grinkevičius.
Pirmosiose gretose su pasaulinėmis tendencijomis
Parodoje pristatytas visas „Daumantų“ bei „WOW MAMA“ linijos padažų ir pagardų asortimentas.
Pagrindiniai akcentai buvo skirti becukriams padažams ir kečupui, ekologiškiems bei veganiškiems bendrovės gaminiams.
Būtent jie, anot S.Grinkevičiaus, sulaukė didžiausio dėmesio: „Lankytojams ir ekspertams tikrai patiko mūsų kuriami skoniai. Dauguma jų ypač įvertino mūsų gaminamų produktų kokybę ir pakuočių dizainą.“
Paklaustas apie naujausias maisto pramonės tendencijas bendrovės vadovas pažymėjo, jog ir toliau išlieka aktuali ekologiškumo tendencija, taip pat kyla veganiškų ir mažiau priedų turinčių produktų paklausa.
„Skonių įvairovė vartotojams darosi nebe tokia aktuali. Dėl to gamintojai, kurie bandė išsiskirti tik ja, nesulaukė tokio dėmesio kaip jų kolegos, kurie papildomai siūlė inovatyvesnius gaminius, kuriuose mažiau druskos, cukraus ar kitų priedų. Buvome pastarųjų tarpe, nes tikrai turime ką pasiūlyti.
Apskritai tarptautiniame kontekste mūsų bendrovė išsiskiria, kaip lyderiai, novatoriai, kurie vieni pirmųjų įžvelgė ekologiškų bei veganiškų tendencijų svarbą ir potencialą. Džiugu, jog būdami nedideliu gamintoju žengiame pirmosiose gretose su pasaulinėmis tendencijomis“, – kalba S.Grinkevičius.
Tikimasi praplėsti partnerių gretas
Pasak S.Grinkevičiaus bendrovės praktika byloja, kad kiekvienos parodos metu užsimezga nauji ryšiai su kitų šalių ekspertais ir gamintojais, o tai vėliau gali peraugti ir į glaudesnes partnerystes.
Tiesa, tam prireikia šiek tiek laiko – paprastai rezultatai dėl naujai užmegztų verslo pažinčių pradeda ryškėti po 3–5 mėnesių.
Bendrovė jau ne vienerius metus bendradarbiauja su maisto pramonės atstovais iš Latvijos, Estijos, Danijos, Suomijos, Švedijos, Lenkijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Izraelio bei Kinijos.
Šiemet parodoje didelio susidomėjimo sulaukta ir iš Artimųjų Rytų šalių, Ukrainos bei Jungtinių Amerikos Valstijų atstovų, kurie itin domėjosi „Daumantų“ gaminamais becukriais padažais ir kečupais, veganiškais bei ekologiškais produktais.
„Didelio dėmesio sulaukė ir mūsų vienos porcijos padažų pakuotės nuo 10 iki 70 g. Šiuo atžvilgiu rodome savo lankstumą, mat kitų šalių didieji gamintojai nėra linkę taip prisitaikyti prie vartotojų poreikių“, – apibendrina S.Grinkevičius.