Padažų rinkoje – naujovė: pirkėjai ieško ne tik naujų skonių

2020 m. lapkričio 9 d. 09:08
Daugelis lietuvių įpratę savo kasdienius patiekalus paskaninti pomidorų padažu. „Norfos“ parduotuvių lentynose pirkėjų laukia naujiena – pomidorų padažas be krakmolo.
Daugiau nuotraukų (3)
Jei kada nors bandėte pasigaminti pomidorų padažo, veikiausiai įsitikinote, kad net ir mažas žiupsnelis druskos ar pipirų gali pakeisti rezultatą nuo vidutiniško iki puikaus, o jei dar turite kokių nors slaptų ingredientų, prasideda tikrų tikriausia magija.
Ilgametę padažų gamybos patirtį turintys profesionalai pripažįsta, kad unikalaus skonio paieškos nesibaigia net ir tada, kai kalba pasisuka ne apie vieną puodą, o apie šimtus stiklainių padažo konservavimo ceche, tad ir po žiupsnelį magijos yra kiekviename jų.
Padažas be tirštiklių
„Rivonos“ konservavimo cecho vadovas Aurimas Gargasas pasakojo, kad pomidorų padažas yra ta skonio klasika, be kurios daugelis neįsivaizduoja kasdienių patiekalų, tad ir padažų rinka ateityje tikrai nemažės.
Tiesa, pirkėjai parduotuvių lentynose ieško ne tik naujų padažų skonių, bet ir daugiau dėmesio skiria sveikesniems produktams, tad reaguodami į tokius jų pageidavimus gamintojai neseniai pasiūlė pomidorų padažą be tirštiklių.
Daugumą, apie 90 proc., rinkoje esančių pomidorų padažų pagaminti su tirštikliais. Dažniausiai naudojamas modifikuotas krakmolas. Šio naujos receptūros „Rivonos“ gaminio etiketėje pažymėta, kad produktas yra „Be pridėtinio krakmolo“.
Anot konservavimo cecho vadovo, nebūtų visiškai tikslu sakyti, kad padažas yra visai be krakmolo, mat pačiuose pomidoruose yra natūralaus krakmolo.
Paklaustas apie tai, kaip natūraliu būdu šis padažas sutirštintas, pašnekovas atsakė: „Padažui naudojama daugiau pomidorų pastos. Jei šios pastos būtų mažiau ir nenaudojama jokio tirštiklio, produktas būtų panašus į paprastas pomidorų sultis. O prieskoniai – tai jau technologo fantazijos rezultatas.“
Į klausimą, kodėl būtent dabar toks padažas keliauja į lentynas, jis patikino, kad matydami, kiek daug dėmesio pirkėjai skiria produktų sudėčiai, lyginimui ir kuo natūralesnių padažų paieškai, gamintojai nutarė sutaupyti jiems laiko ir pasiūlyti išskirtinį produktą.
Tiesa, tai nėra pirmasis „Rivonos“ padažas, kuris pagamintas be pridėtinio krakmolo.
Itin didelio pasisekimo yra sulaukęs daugiau nei prieš dešimtmetį „Rivonos“ pradėtas gaminti pomidorų padažas „Vaikams“, kuris ruošiamas be tirštiklių, pasižymi truputį saldesniu skoniu.
„Šis padažas išskirtinis dėl tam tikrų prieskonių. Juk iš tiesų pagaminti pomidorų padažą yra labai paprasta: reikia pomidorų pastos, vandens (kartais – modifikuoto bulvių krakmolo), prieskonių, druskos ir cukraus. Bet iš tiesų prieskoniai ir yra ta magiška proceso ir rezultato dalis, kuri padaro produktą išskirtinį“, – apie pomidorų padažo gamybos subtilybes kalbėjo A.Gargasas ir pridūrė, kad padažas „Vaikams“ labai sėkmingai į užsienio šalis eksportuojamas gaminys.
Pirkėjai ieško kokybės
Šiuo metu parduotuvėse pirkėjai gali rasti kelių rūšių „Rivonoje“ pagamintų pomidorų padažų, tačiau netrukus šios produkcijos lentynose bus daugiau ir įvairesnės.
„Turime pasitvirtinę keletą naujų receptūrų ir nauji gaminiai netrukus pamažu ims rastis parduotuvėse, o mes stebėsime, kaip juos vertina pirkėjai“, – sakė konservavimo cecho vadovas.
Paprašytas daugiau papasakoti apie pirkėjų laukiančias naujoves A.Gargasas teigė, kad norėtų dar kurį laiką išlaikyti paslaptį, bet prasitarė, kad vienas iš naujųjų padažų bus skirtas lietuvių švenčių stalui ir savo receptūra šis gaminys ne- abejotinai turėtų nustebinti.
Kalbėdamas, kokių padažų parduotuvių lentynose ieško pirkėjai, pašnekovas teigė, kad pigiausi šios kategorijos gaminiai laikui bėgant praranda populiarumą.
„Aš juos vadinu pomidorų skonio ir kvapo padažais. Anksčiau jie buvo populiarūs dėl itin mažos kainos, bet šiuo metu vis mažiau domina pirkėjus. Šių dienų pirkėjas linkęs pirkti brangesnį, bet kokybiškesnį produktą“, – kalbėjo jis.
A.Gargasas atkreipė dėmesį, kad, be pomidorų padažų, „Rivonoje“ gaminama ir pomidorų pasta, kuri gali būti puiki pagalbininkė sukantis virtuvėje.
„Į sriubas ir kitus patiekalus vietoj pomidorų padažo galima dėti pomidorų pastos, o tada maistą gardinti norimais prieskoniais pagal savo skonį“, – patarė jis.
Pomidorų padažas dažnai naudojamas ne tik jau paruoštam patiekalui paskaninti – neretai jis tampa ir kitų patiekalų sudedamąja dalimi ar pagalbininku konservuojant.
Į klausimą, ar jam yra tekę girdėti, kad neįgudusios šeimininkės persistengia ar panaudoja šį produktą netinkamai, A.Gargasas atsakė: „Pomidorų padažas netinkamai naudojamas, kai pridedama jo per daug. Žmonės kažkodėl jo deda į patiekalus labai didelius kiekius. Pavyzdžiui, kad ir toks įprastas patiekalas kaip plovas kartais tiesiog skęsta pomidorų padaže.“
Be to, A.Gargasas pridūrė, kad ruošiant maistą būtina žvilgtelėti ir į padažo etiketę, pasidomėti, kiek jame yra druskos, rūgšties ir kt., nes, pavyzdžiui, naudojant sūrų pomidorų padažą ir dar papildomai sūdant gaminamą patiekalą galima gerokai persūdyti pietus.
Padažas ar kečupas?
Dažnas pirkėjas parduotuvės padažų skyriuje stovėdamas prie stiklainėliais ir kitokiomis pakuotėmis nukrautų lentynų sutrinka – koks skirtumas tarp pomidorų padažo ir pomidorų kečupo?
Konservavimo cecho vadovas paaiškino, kad kečupai dažniausiai fasuojami į plastikinę tarą, o ji negali būti kaitinama labai aukštoje temperatūroje, tad į šiuos gaminius dedama įvairių priedų, kad produkto galiojimo terminas būtų kuo ilgesnis.
Pomidorų padažas dažniausiai fasuojamas į stiklinius indus, o tai suteikia galimybę jį sterilizuoti aukštoje temperatūroje. Būtent sterilizavimas užtikrina, kad padažo galiojimo laikas bus ne mažesnis nei dveji metai.
Paklaustas, kaip prekybos centre iš daugybės skirtingų variantų išsirinkti gerą pomidorų padažą, pašnekovas šyptelėjo, kad tai padaryti iš pirmo karto retai kam pavyksta, mat padažo pasirinkimo sėkmė labiausiai priklauso nuo individualaus skonio ir lūkesčių – kas vienam bus labai skanu, kitam gali pasirodyti dar tolokai iki tobulybės.
„Dažnai žmonės padažus ragauja pagal gautas rekomendacijas ir bando atrasti sau labiausiai patinkantį. Be to, neskaityti produkto etiketės – tai nesirūpinti savo sveikata“, – tuos, kurie nusprendžia pirkti produktą vos žvilgtelėję į estetišką paveikslėlį ant stiklainio, perspėjo A.Gargasas.
Tekstas parengtas bendradarbiaujant su „Norfa“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.