Kavos ir kavos aparatų prekybos tinklas „Kavos draugas“ per porą mėnesių šovė į neregėtas aukštumas, o jų elektroninės parduotuvės pardavimo rezultatai karantino laikotarpiu išaugo net 300 proc. Bendrovės vadovas papasakojo, kaip pavyko augti krizės metu ir ko karantino laikotarpiu vartotojai labiausiai troško.
Kava – nebe prabanga, o būtinybė
Pasak tinklo įkūrėjo ir vadovo Aurimo Vainausko, jų tinkle kavos kategorija kovo–gegužės mėnesiais išaugo daugiau nei 77 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Dar daugiau ūgtelėjo kavos aparatų pardavimo rezultatai. Jų, palyginti su 2019 m. analogišku laikotarpiu, parduota dvigubai daugiau.
„Kava mūsų šalyje ir daugelyje pasaulio valstybių įsitvirtino svarbiausių maisto prekių krepšelyje. Žmonės mėgsta kavą, todėl net karantino metu nepamiršo šio gėrimo ir jam skyrė daug dėmesio, mat reikėjo ieškoti būdų, kaip save palepinti, atpalaiduoti.
Be to, daugybė žmonių dirbo iš namų, ne biuruose, kur įprasta gauti kavos darbdavio sąskaita“, – aiškino A.Vainauskas. Jo teigimu, tai buvo viena iš priežasčių, kodėl karantino metu tinklas sparčiai didino pardavimo apsukas.
Pagal kainą lietuviai kavos nesirenka jau seniai – dabar svarbiausias faktorius yra kavos skonis. Žmonės ieško geriausio kainos ir kokybės santykio. Kava daugeliui tapo įprasta gyvenimo palydove, be kurios savo dieną įsivaizduoja retas.
„Kava iš gėrimo, skirto tik išsibudinti ryte, tapo ritualu, kuris kiekvienam žmogui reiškia vis skirtingą dalyką. Ar tai būtų ramus rytas pačiam su savimi, ruošiant kavą „chemex“ būdu, ar naudojimasis kavos aparatu, kuris kiekvienam šeimos nariui paruošia norimą kavą“, – konstatavo A.Vainauskas.
Pasak jo, kavos kultūra Lietuvoje – jau aukštame lygyje. Daugelyje kavinių ir restoranų galima gauti puodelį tikrai skanios ir kokybiškai paruoštos kavos. Tad mėgautis gardžiu kavos puodeliu žmonės vis dažniau nori ir namuose.
Jau kelerius metus stebima tendencija, kad vis daugiau vartotojų nori vienokios ar kitokios kavos ruošimo įrangos. Neįperkantys automatinio kavos aparato renkasi pigesnę alternatyvą – kavinuką ar kavavirę.
Anot A.Vainausko, ryškiausias augančios kavos kultūros Lietuvoje požymis – didėjantis suvartojamos kavos kiekis ir vis įprastesni tampantys kavos aparatai, anksčiau laikyti prabanga.
Karantino laikotarpiu pasitvirtino anksčiau pastebėta tendencija – lietuviai labiausiai perka kavos mišinius, itin sparčiai populiarėja aukštesnės kokybės šviežiai skrudinti kavos pupelių mišiniai.
Be to, kavos aparatus žmonės dažniausiai renkasi automatinius, taip pat pageidauja, kad paspaudus vos vieną mygtuką kava būtų paruošta iš ką tik sumaltų pupelių.
„Vis daugiau žmonių ieško skonio ir potyrio, o ne greito tonizuojančio efekto“, – sakė A.Vainauskas.
Padėjo ištobulinta elektroninė parduotuvė
Karantinas taip pat tapo negailestingu testu, parodžiusiu tikrąjį kavos ir kavos aparatų prekybininkų pasirengimą aptarnauti klientus tik internetu.
„Nemaža dalis rinkos dalyvių buvo užklupti tinkamai nepasiruošę ir susidūrė su iššūkiais, mažėjančiais pardavimo rodikliais. Mums krizė tapo puikia galimybe išnaudoti savo pranašumus“, – teigė A.Vainauskas.
Elektroninė parduotuvė visuomet buvo vienas efektyviausių tinklo prekybos kanalų, kasmet augdavęs 50–70 proc.
O per krizę pasirinkta tinkama komunikacija ir sklandžiai dirbanti elektroninė parduotuvė leido nugriebti didžiausią rinkos vartotojų dalį.
„Geriausias to įrodymas – kavos aparatų pardavimo rezultatai. Tai įrenginiai, kuriuos žmonės perka ne spontaniškai. Skaičiuojame, kad nuo pirmos minties apie kavos aparato pirkimą iki konkretaus veiksmo žmogui reikia maždaug poros metų.
Nors karantino metu kavos aparatų rinka Lietuvoje krito apie 15 proc., mes augome 103 proc. Tai reiškia, kad didžioji dalis žmonių, kurie jau kurį laiką mąstė apie kavos aparatą, atėjo būtent pas mus ir tai leido mums tapti kavos aparatų pardavimo lyderiais Baltijos šalyse“, – rezultatais džiaugėsi A.Vainauskas.