Žingsnis ekologijos link
Skatinant protingą gamtos išteklių panaudojimą ir išsaugojimą, vis dažniau pasirenkami ekologinės gamybos metodai. Pasaulinių tendencijų stebėjimas, konkurencingos aplinkos analizavimas ragina gamintojus formuoti visuomenės požiūrį į sveikesnius produktus, pagamintus iš aukščiausios kokybės ingredientų.
Prieš dešimt metų lietuviškų pagardų gamintojas „Daumantų“ nusprendė pirmasis rinkoje žengti žingsnį ekologijos link ir pasiūlė vartotojams ekologiškus pomidorų padažus bei majonezus. Užsidegimas virto produkcijos tobulinimu, kuris itin sužavėjo pirkėjus.
„Stebint pasaulines tendencijas, dalyvaujant tarptautinėse parodose užčiuopėme poreikį ekologijai. Norėjome prisidėti prie sveikesnio gyvenimo būdo formavimo visuomenėje bei priimti iššūkį, padėsiantį stiebtis, kaip profesionalams. Visa tai pasiteisino ir įkvėpė kurti vis naujus produktus. Esame pristatę ekologišką pomidorų padažą su jūros druska bei majonezą su jūros druska“, – pasakoja „Daumantų“ prekės ženklo plėtros vadovas Domas Grinkevičius.
UAB „Daumantai LT“ jau nuo 2008 m. kasmet gauna žemės ūkio ir maisto produktus sertifikuojančios viešosios įstaigos „Ekoagros“ sertifikatą, patvirtinantį, kad produkcijos gaminimui naudojamos žaliavos yra ekologiškos ir ekologiškai užaugintos. D. Grinkevičius pabrėžia, kad gamybos procese yra naudojami ekologiškai auginti pomidorai, garstyčios, rapsų aliejus, atsisakoma saldiklių bei konservantų.
Tokios pastangos įvertinamos ir užsienio rinkose – „Daumantų“ ekologišką kečupą perka vienas didžiausių Skandinavijos prekybos tinklų „Coop“ bei atstovai Kinijos rinkoje.
Auginamas pirkėjų pasitikėjimas
Intensyviai augant vartotojų sąmoningumui bei susidomėjimui tuo, ką galima rasti jų šaldytuvuose, maisto sauga įgauna vis didesnę reikšmę žmonių pasirinkime pirkti prekę ar ne. Šiuolaikinė maisto sauga kreipia dėmesį į maisto gamybos procesus, produktų saugojimą, maisto žymėjimą, maisto higieną bei kitas svarbias normas, kurias siekia užtikrinti maisto pramonės atstovai.
Šios pastangos yra įvertinamos pasitelkiant integruotą kokybės ir maisto saugos valdymo sistemą „British Retail Consortium“ (BRC) nurodančią, kad produktai yra kokybiški ir saugūs vartoti. Auditoriai atkreipia dėmesį į gamintojų požiūrį, žaliavų patikimumą bei pačius gamybos procesus. Kai įmonės kokybės ir maisto saugos valdymas atitinka keliamus reikalavimus, sertifikatas išduodamas vieneriems metams.
„Daumantų“ tokią sistemą įdiegė dar 2006 m. ir nuo to laiko kasmet stengiasi, kad jų gaminami produktai atitiktų keliamus reikalavimus bei sulauktų geriausių įvertinimų. D. Grinkevičius pabrėžia šio sertifikato svarbą, nes jis leidžia formuoti vartotojų bei partnerių pasitikėjimą.
„Kiekvienais metais atnaujiname sertifikatą, o tam prireikia nemažai pastangų – reikalavimų yra daugiau kaip 360. Tokio pobūdžio sertifikatai suteikia įmonei pridėtinės vertės: auga vartotojų pasitikėjimas gamintoju. Žmonės gali būti užtikrinti, kad visuomet įsigys aukščiausios kokybės pagardus su maisto saugos garantija. Šis sertifikatas svarbus ir produkcijos eksportui – daugelis šalių į savo rinkas įsileidžia tik aukščiausius standartus atitinkančią produkciją“, – sako D. Grinkevičius.
D. Grinkevičius pastebi, kad norint pasiūlyti vartotojams aukščiausios kokybės tarptautiniais sertifikatais įvertintus gaminius, reikalingas nuolatinis tobulėjimas ir novatoriškas požiūris. Vienas to pavyzdžių – dauguma „Daumantų“ majonezų gaminami naudojant laisvėje laikomų vištų kiaušinius, o iki 2025 m. vienas populiariausių lietuviškų pagardų gamintojų žada visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių savo produkcijoje.