Pradėjusi užkandžiauti pora negalėjo patikėti tuo, ką jame išvydo. Tarp smulkintų kopūstų raivėsi nedidelė kirmėlaitė.
Ir nors nemalonus radinys nustebino, pardavėjos reakcija vyrą dar labiau pritrenkė – R.Brencius nieko nepešė, pinigų už lavašą neatgavo.
Kaltinimų, mestų maisto tinklui „Šefo kebabai“, jo vadovas Saulius Gedminas kategoriškai kratosi. Jis teigė, kad tai panašu į nešvarius konkurentų žaidimus siekiant sužlugdyti verslą, o didelių pažeidimų neva nenustatyta.
Tuo tarpu Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atliktas šio incidento tyrimas mena visai ką kitą.
„Kininiuose kopūstuose rasti gyvi kenkėjai – šliužai“, - informavo Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji specialistė Asta Seniūnienė.
Nemalonus radinys
R.Brencius portalui lrytas.lt pasakojo, kad nemalonus įvykis nutiko gegužės 11-ąją, vėlų penktadienio vakarą. Apie 22 val. Vyturio g. 13 įsikūrusioje užkandinėje „Šefo kebabai“ jis apsilankė su drauge.
„Užsisakėme du mažus lavašus su vištiena ir česnakiniu padažu išsinešti. Sumokėję 4,80 euro, nutarėme suvalgyti juos namuose –gyvename visai netoli tos užkandinės“, – kalbėjo R.Brencius.
Tačiau tai, kas įvyko po to, privertė kone žiaukčioti.
„Draugė pastebėjo, kad kažkas juda jos lavašo įdare ir parodė man. Įsižiūrėjau ir supratau – tai kirmėlė. Negalėjau tuo patikėti“, – teigė klaipėdietis.
Iš pradžių jis nutarė geruoju pasiaiškinti situaciją ir paprašyti grąžinti pinigus už nekokybišką maistą.
Bet klaipėdietį ne ką mažiau nei radinys lavaše nustebino užkandinės darbuotojos elgesys.
„Nuėjau į užkandinę, pasikviečiau pardavėją ir viską pasakiau. Ji ėmė rankomis tą lavašą maigyti, ieškoti kirmėlės. Pasakiau: „Taip nerasite, tiesiog grąžinkite pinigus“. Buvo susisiekta su užkandinės valdytoju. Bet bendros kalbos neradome“, – požiūriu į klientus stebėjosi klaipėdietis.
Tą patį vakarą į namus grįžęs vyras nusprendė apie pažeidimą pranešti Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai. Visą parą veikiančiu telefono numeriu paskambinęs R.Brencius išgirdo autoatsakiklio garsą.
„Jis tiesiog išsaugo skundus. Aš nutraukiau skambutį, nes nepasitikiu tarnybomis, kai jos negali iškart atvykti. Nusprendžiau viską paviešinti“, – kalbėjo jis apie tai, kodėl nusprendė šimtus vartotojų šokiravusį įrašą įkelti į socialinį tinklą „Facebook“.
Nors jo užfiksuotame video įraše matyti besirangantis mažas kirminėlis, pinigų jam niekas negrąžino.
Kaltinimų kratosi
Portalui lrytas.lt susisiekus su tinklo „Šefo kebabai“ vadovu S.Gedminu, šis tikino apie kirmėlę girdintis pirmąkart. Jo pasakojimu, klientas skundėsi ne pažeidimu, bet tuo, jog maistas buvo tiesiog neskanus. Be to, S.Gedminas svarstė, kad tokie užkandinei mesti kaltinimai gali būti konkurentų speciali „akcija“.
„Situacija buvo tokia. Pas darbuotoją atėjo klientas, kuris pasakė, kad jam neva kažkas nepatiko. Darbuotoja man paskambino ir pranešė, jog klientas reikalauja grąžinti pinigus. Paklausiau, kodėl. Atsakė, kad už nekokybišką maistą.
Aš pasikalbėjau telefonu su juo. Jis paaiškino, kad nori, jog būtų gražinti pinigai, nes neva buvo neskanu, jam nepatiko skonis ir kokybė. Paklausiau, kodėl mes turime grąžinti pinigus, jei jis suvalgė. Atsakė, kad nors vienas yra suvalgytas, antras – ne. Atsakiau, kad mes taip nesielgiame, nes jei klientas suvartoja produktą – jam tai tinka“, – portalui lrytas.lt komentavo S.Gedminas.
Pokalbio telefonu metu, pasakojo užkandinės vadovas, klientas ėmėsi grasinimų.
„Klientas man sakė: „Jeigu negrąžinsit pinigų, aš jums padarysiu kitaip“. Panašu, tą ir padarė. Pakišo mums kažkokias kirmėles. Aš nežinau, kokia yra tikroji to priežastis – gal tai konkurentų užsakyta akcija“, – svarstė S.Gedminas.
Jis kategoriškai neigė, kad užkandinėje galėjo būti kokių nors kirmėlių.
„Pas mus lankosi Maisto ir veterinarijos tarnybos atstsovai. Nebuvo rasta jokių kirmėlių, nebuvo ir kitų griežtų maisto kontrolės vykdymo nusižengimų. Nežinau, apie ką gali būti kalba.
Dirbame jau devintus metus. Jei mes klientui pateiktume blogą produktą, rinkoje tiek neišsilaikytume“, – sakė jis.
Verslininkas teigė dėl tokių kaltinimų galvojantis net kreiptis į teismą ir aiškintis, kokios tikrosios šių kaltinimų priežastys.
„Man panašu, kad tai yra užsakomoji akcija, kurios tikslas – sužlugdyti mūsų verslą“, - kalbėjo S.Gedminas.
Tyrimas atskleidė gluminančią tiesą
Tuo tarpu Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, atlikusi tyrimą, pažeidimų nustatė ir juos liepė nedelsiant pašalinti.
Tarp nustatytų pažeidimų – ne tik netinkamai laikomos daržovės, aplink maisto produktus zujančios musės, bet ir gyvi kenkėjai – šliužai.
„Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai, atlikdami kebabinėje patikrinimą, skundo informaciją patvirtino.
Nustatyta, kad vykdomas nepakankamas šviežių daržovių, naudojamų kebabų gamybai, pirminis paruošimas. Rasti supjaustyti kininiai kopūstai, kurių dalis lapų nebūdingos spalvos (parudavę). Netinkamoje temperatūroje laikoma žaliava – kininiai kopūstai, neužtikrinamos gamintojo nurodytos laikymo sąlygos (nuo 0°C iki +2°C). Kininiuose kopūstuose rasti gyvi kenkėjai (šliužai).
Taip pat nustatyta, kad nevykdoma efektyvi kenkėjų kontrolė – pastebėtos musės, durys laikomos atviros. Nustatyti ir bendri, personalo higienos, produkcijos laikymo sąlygų pažeidimai, rasta maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais.
Duotas nurodymas nedelsiant ištaisyti nurodytus pažeidimus. Dėl nustatytų pažeidimų atsakingas asmuo buvo iškviestas akto svarstymui, jam taikyta administracinė nuobauda“, – atlikto tyrimo išvadas komentavo Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji specialistė A.Seniūnienė.