Ieškodami naujų skonio potyrių, lietuviai savo mityboje sėkmingai derina globalumą ir lokalumą. Šalia tradicinio maisto atsirado vietos kitų šalių virtuvėms, tačiau kartu nemažėja vietinio, pagal geriausias „slow food“ tradicijas išauginto arba pagaminto maisto poreikis. Šiandien prasidedančioje didžiausioje Baltijos šalyse maisto ir gėrimų parodoje BAF pristatomi naujausi Lietuvos bei užsienio gamintojų maisto produktai, kulinarinės improvizacijos bei svarbiausios maisto kultūros, sveikatingumo tendencijos.
Netikėtų skonių paieškos keičia ir tradicinę virtuvę
Lietuvoje pastebimai daugėja ieškančiųjų netikėtų skonių bei naujų derinių, sveiko, ekologiško maisto. Vienas įmonės „Kepsnių tiekimas“ įkūrėjų Liutauras Daugirdas sako, kad tokios tendencijos jau yra gerai prigijusios.
„Sakyčiau, pagrindinė maisto tendencija, rodanti, kad nutolome nuo tradiciškai lietuviškomis laikytų skonio tradicijų – sparčiai populiarėjanti vadinamoji estetinė virtuvė, kuri jungia netikėtus skonio derinius ir patenkina įvairių naujų potyrių poreikį. Negaliu sakyti, kad visa tauta keičia valgymo įpročius, bet tendencija tikrai pastebima jau kurį laiką: pastaruosius penkerius metus situacija kryptingai kito šia linkme“, – sako L.Daugirdas.
Anot jo, vienas ryškiausių pokyčio ženklų – išaugusi drąsa eksperimentuoti, maišyti europietišką virtuvę su azijietiška, išbandyti naujus prieskonius bei patiekalus.
„Estetinė virtuvė nebūtinai visuomet yra susijusi su sveiku maistu, nors gali būti ir taip. Tačiau veikiau kalbame apie naujus maisto derinius ir netikėtus eksperimentus, kurių nevaržo taisyklės, o svarbiausia čia – skonis“, – sako vienas „Kepsnių tiekimo“ įkūrėjų.
Netikėtais atradimais Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF dalinsis ne tik Lietuvos gamintojai, bet ir svečių delegacijos iš Italijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Vokietijos.
Sveiko maisto paieškos – jaunųjų privilegija
Dar viena Lietuvoje įsitvirtinanti skonio tendencija sutampa su pasauliniais maisto madų vėjais ir yra susijusi su sveika mityba, ekologiško maisto populiarėjimu. Tai, kad vis dažniau ieškoma ne tik sveiko, bet ir vietinio maisto, ypač mėsos, daržovių ir vaisių, patvirtina ir biodinaminio ūkio „Ilzenbergo dvaras“ atstovas.
„Mūsų specializacija – sveiki, natūraliai auginti produktai bei pieno gaminiai. Gaminame paprastai, tradiciškai, taip, kaip gamino mūsų protėviai, tačiau galime garantuoti kokybę. Ir drąsiai galiu pasakyti, kad sveikų produktų, gryno skonio poreikis didėja. Žmonės jau patys važiuoja, perka, ieško“, – sako „Ilzenbergo dvaro“ projektų vadovas Ramūnas Rogovas.
Jis sutinka, kad žmonėms nebėra taip įdomu ir aktualu didžiųjų gamintojų produkcija, o mažiesiems dėl to atsiranda daug naujų rinkų.
„Sveiki, ekologiški produktai, žinoma, brangesni, bet juos ir renkasi aukštesnes pajamas gaunančios, jaunos šeimos, besirūpinančios savo bei vaikų sveikata ir mityba. Be to, maži gamintojai labai operatyviai ir lanksčiai reaguoja į rinkos pokyčius, kelias iki pirkėjų yra trumpesnis ir greitesnis, o tai didelis privalumas lyginant su didžiaisiais gamintojais“, – sako įmonės „Kepsnių tiekimas“ vienas iš įkūrėjų L.Daugirdas.
Naujų skonių derinių ieškojimo tendencijos veikia ir didžiuosius gamintojus. Tai, kad užtepėles, pagardus, arbatas gaminančio fabriko „Gerovė“ produkcija vis dažniau randa kelią ne tik ant masinio vartotojo, bet ir ant tikrų gurmanų stalų, vadovų teigimu, yra sąmoningo apsisprendimo pasekmė.
„Taip pat derinamės prie pasaulinės sveiko maisto bangos – vengiame priedų, siekiame išsaugoti natūralų skonį“, – sako „Gerovės“ generalinė direktorė Asta Jurėnienė.
Paroda BAF – įkvėpimas visiems gurmanams
Keturias dienas Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF lankytojai galės susipažinti ne tik su Lietuvos maisto rinkos naujovėmis, bet degustuoti ir Italijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Uzbekistano, Vokietijos gamintojų sukurtus produktus. Maisto ekspertų išrinkti geriausi lietuviški gaminiai bus apdovanoti BAF medaliais.
Dar vieni medaliai laukia pakuočių kūrėjų. Antrą kartą parodoje bus įteikti „Nacionaliniai pakuotės dizaino apdovanojimai (NAPA)“, lankytojai galės apžiūrėti į nugalėtojų sąrašą patekusių pakuočių ekspoziciją.
Kartu, bet viena diena trumpiau, vyks tarptautinė parduotuvių, restoranų ir viešbučių įrangos paroda „Baltshop. Balthotel. Baltgastro“, kurios metu rengiami tradiciniai „Geriausio Lietuvos virėjo“ bei kiti konkursai.
Pirmąją parodų dieną profesionalų laukia svetingumo konferencija „Meniu360: svetingumo verslo sėkmės formulė“, kurioje bus kalbama apie tai, nuo ko pradėti kurti sėkmingą restoranų verslą, kaip parengti sėkmingą komunikacijos strategiją ir tapti madingu traukos centru.