Šalia vyno – alus
Kalbame ne tik apie dizainerių kolekcijas, rūbų ir aksesuarų madas, bet ir stilingą publiką, šiuolaikišką kultūrinę aplinką, muziką ir netgi gėrimus, kurie siūlomi lankytojams. Būtent pastarieji galėtų gerokai nustebinti panašaus pobūdžio renginiuose senokai buvusius ar tam tikrų stereotipų apie madą įsikibusius gyventojus.
Manantiems, kad mados pasaulyje vyrauja perdėtas pretenzingumas, fone skamba vien klasika, o stiliaus elitas gurkšnoja tik vyną, tokį gerokai senstelėjusį įvaizdį reikėtų pamiršti. Šiandien kolekcijų pristatymus dažnai lydi techno muzika, o dalis publikos šalia krištolo taurių rankose laiko ir craft alaus buteliukus. Kaip bebūtų, mada visuomet eina naujausių tendencijų priešakyje ir aktyviai formuoja šiuolaikinės kultūros kraštovaizdį.
Šiųmetės „Mados infekcijos“ metu dėmesį iš tiesų galėjo atkreipti renginyje siūlomų gėrimų pasirinkimas. Be įprastų tokiems renginiams vyno ir putojančių gėrimų, dažnas lankytojas rinkosi ir elegantišką „Raudonų plytų alaus dirbtuvių“ crafto buteliuką. Ir tokį vaizdą išvysti galima vis dažnesniame kultūros renginyje. Kaipgi alus atrado vietą ne krepšinio arenoje ar roko koncerte, o mados festivalyje?
Alui tenka panko vaidmuo
„Manau, kad yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl alų šiandien vis dažniau galima išvysti ne tik mados, bet ir kino, meno renginiuose, parodų atidarymuose. Pirmiausia – alaus pasaulis plečiasi ir darosi vis įvairesnis. Aluje atsiranda daugiau ir įvairesnių skonių, todėl šis gėrimas natūraliai gali užimti įdomesnę poziciją, būti ne vien tik sporto varžybų ar vakarėlių palydovas“, – sakė „Raudonų plytų alaus dirbtuvių“ aludaris ir alaus kultūros propaguotojas Andrius Bagdzevičius.
Antroji priežastis, aludario manymu, – alus yra ne tik kokybiškas ir įdomus, bet tuo pačiu išlieka nepretenzingas ir pernelyg neįpareigojantis gėrimas. Anot A.Bagdzevičiaus, visuomenė vis rečiau nori eiti standartiniu ir įprastu keliu, žmonėms reikia alternatyvos.
„Alus yra alternatyva pretenzingumui, kurio pilna mados pasaulyje. Alus mados renginiuose tinka todėl, kad pats mados pasaulis labai įvairus, o karčiajam gėrimui tenka užimti panko rolę“, – sakė nemažai naujų galimybių alaus ragavimui Lietuvoje atvėręs A.Bagdzevičius.
Kelius atveria dėmesys detalėms
„Mados infekcijos“ organizatoriai tuo metu pažymi, kad toli gražu ne bet koks alus tokią alternatyvos poziciją gali užimti ir įsilieti į mados renginio kontekstą.
„Tikrai nesakytume, kad alus apskritai pakeičia vyną, tačiau tam tikras alus papildo ir praplečia su stiliumi bei geru skoniu susijusiems renginiams ir įvykiams tinkamų gėrimų paletę. Tai alus, kurį kuriant daug dėmesio skiria detalėms, skoniui, išbaigtumui, o tai būdinga tiek mados industrijai, tiek jos žiūrovams bei dalyviams. Dėmesys detalėms, gebėjimas atskirti subtilius pustonius ir atspalvius visame, kas yra kuriama, vartojama bei plačiąja šios žodžio prasme – „ragaujama“, yra daugelio sričių kūrėjus vienijanti savybė“, – sakė „Mados infekcijos“ rinkodaros vadovas Mindaugas Morkūnas.
M.Morkūno teigimu, sąlygas alui atrasti savo vietą kultūros ir mados renginiuose sudaro aiškiai pastebima tendencija, kuomet šalia masinio alaus skonių ir produktų, kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje ima formuotis elegantiška alaus ragavimo, o ne gėrimo kultūra.
„Masinis alus ir stambios jo pakuotės buvo svetimos renginiuose ir kultūros įvykiuose, kuriuose buriasi publika, vertinanti ne kiekybę, o kokybę. Tai publika, kuriai mažiau yra daugiau. Maži buteliukai, savitas skonis, su produktu susijusi istorija atveria alui vartus ten, kur šis gėrimas anksčiau buvo labiau svetimas nei savas“, – sakė „Mados infekcijos“ organizatorių atstovas.
Draugauja su kultūra
M.Morkūno įsitikinimu, lietuviai jau yra pakankamai atviri naujovėms, kalbant tiek apie mados, tiek apie maisto ir gėrimų pasaulį. Jo teigimu, daugybė žmonių Lietuvoje jau senokai gyvena europietišku ritmu, todėl gėrimų asortimente esantį alų daugelis „Mados infekcijos“ dalyvių ir lankytojų priėmė kaip pakankamai natūralų dalyką.
„Mados infekcija“ – ne pirmasis ir ne vienintelis kultūros renginys, kuriame „Raudonų plytų“ alus yra pastebimas ir ragaujamas.
Štai Vilniaus tarptautiniam kino festivaliui „Kino pavasaris“ dirbtuvės tiek praėjusiais metais, tiek šiemet sukūrė specialias alaus rūšis. Savo proginiu alumi išsiskyrė ir gatvės meno festivalis „Vilnius street art“. A.Bagdzevičiaus inicijuotos alaus dirbtuvės paįvairina ir parodų atidarymus jau minėtame Šiuolaikinio meno centre.
„Šios alaus dirbtuvės paskutinius keletą metų nuolat dalyvauja kultūriniame gyvenime ir tai, be abejo, jas išskiria iš kitų prekės ženklų. Madoje perteikiamas individualumas, dėmesys smulkiausioms detalėms, saviraiška yra vienos iš pamatinių vertybių. Tokiomis vertybėmis turėtų vadovautis ir „Mados infekcijos“ partneriai, galvodami apie savo produkciją, jos pateikimą, savo reputaciją. Džiugu, kad šiuo požiūriu festivalio ir „plytų“ vertybės sutampa“, – sako M.Morkūnas.
Tendencija – ieškoti ir atrasti
Jei alus gali puikiai derėti prie mados ir eiti koja kojon su ja, tai pačiame aluje A.Bagdzevičius sako negalintis išskirti tam tikrų madų. Svarbiausia – nuolatinis ieškojimas ir laisvė kurti bei ragauti tai, kas patinka.
„Aluje iš esmės galima kalbėti apie tam tikras skonio tendencijas, bet ne madas. Štai, pavyzdžiui, dabar itin populiarus kvietinis alus, į sceną sparčiai veržiasi IPA, manau, kad stautai taip pat bus vis dažniau užsisakomi baruose. Tačiau pagrindinė ir aiškiausiai pastebima tendencija, sakyčiau, yra vis didėjantis noras eksperimentuoti, kurti ir atrasti naujus skonius – tai pagrindinė kryptis, stumianti alaus pasaulį į priekį“, – apie tai, kas šiuo metu „ant bangos“ alaus pasaulyje, pasakojo A.Bagdzevičius.