„Renginio formatą padiktavo pristatomo produkto išskirtinumas. Pipirus, kaip ir gerą vyną, apibūdina kilmės vieta. Būtent joje vyraujantis klimatas ir dirvožemio ypatybės lemia šio prieskonio skonines ir aromato savybes. Tad, jei gali būti degustuojami vynai, gali būti degustuojami ir pipirai.
Tuo pirma įsitikinau pats, viešėdamas Švedijoje, o dabar džiaugiuosi turėdamas galimybę tai atskleisti savo kolegoms bei visiems, mėgstantiems gaminti ir vertinantiems kokybišką maistą“, – sako virtuvės profesionalas Justinas Kapkovičius, darbo virtuvėje paslapčių sėmęsis Škotijoje ir Norvegijoje bei dirbęs garsiuose Lietuvos restoranuose „Domm“, „La Provance“ ir „IDW Esperanza Resort“.
Pasak jo, susidomėjimas renginiu patvirtina, jog užsienyje atliktos šefų apklausos rezultatai atspindi ir situaciją Lietuvoje. Jie rodo, jog net virtuvės profesionalai nežino visko apie gausiausiai pasaulyje naudojamą prieskonį – pipirus.
68 proc. virtuvės vadovų pripažino, jog dar yra daug ką sužinoti apie juoduosius pipirus, nors net 78 proc. jų sako naudojantys pipirus bent 7-iuose iš dešimties jų gausiausiai užsakomų meniu patiekalų. Taip pat trys ketvirtadaliai iš apklausoje dalyvavusių daugiau nei 400 virtuvės vadovų teigė, jog prieskonius renkasi remdamiesi ne kaina, o jų skoniu.
Susipažinti su naujųjų „Tellicherry“ pipirų skoniu, kuriame suvienija švelniai juntamas aštrumas ir vaisių poskonis, renginio dalyviai galėjo ne tik degustacijos metu, bet ir po jos – drauge su Justinu Kapkovičiumi vaišes, pagardintas pipirais iš Indijos, vakaro svečiams ruošė dukart geriausiu Lietuvos šefu išrinktas Deivydas Praspaliauskas bei viena žinomiausių Lietuvos konditerių Rūta Šiušienė, svečius nustebinusi marcipaniniais keksiukais su braškėmis ir pipirais.