Daugiau nei 16 metų dirbęs „Michelin“ restoranuose Ispanijoje, Belgijoje ir Prancūzijoje, prieš devynerius metus Javieras atsidūrė Lietuvoje, čia dirbo įvairiuose gurmanų įvertintuose restoranuose.
Prieš pusmetį jis į rankas paėmė „Kempinski“ viešbučio restorano „Telegrafas“ vyriausiojo šefo samtį ir gerokai pakeitė virtuvę.
Kokiomis taisyklėmis savo virtuvėje vadovaujasi iš Katalonijos kilęs J.Lopezas?
„Tai labiau normos. Virtuvėje nemėgstu žodžio „taisyklė“, – teigė katalonas.
10 auksinių virtuvės šefo Javiero Lopezo taisyklių
1. Reikia iš tiesų mylėti savo darbą. Turi būti atviras ir lankstus, nes dirbi darbą, kuriam reikia kūrybos ir kuris yra svečių aptarnavimo dalis.
2. Vyriausiasis šefas turi būti geras komandos lyderis bei treneris, palaikyti puikius santykius su savo komandos nariais, gerbti savo virtuvės šefus bei kitus virtuvės darbuotojus, padavėjus, padėti jiems nepaslysti įvairiose situacijose – o netikėtumų viešbutyje ir restorane tikrai pakanka.
3. Jeigu nori pasiūlyti klientui tai, kas yra geriausia, būtina visuomet siekti kontakto. Būtina bendrauti, kad suprastum, kas jiems patinka.
4. Lėkštėse pasaulis keičiasi kiekvieną dieną. Tad norint neatsilikti turi žiūrėti į priekį, sužinoti naujausias gaminimo technikas ir kitas naujoves.
5. Darbo metu būtina pamiršti visus savo ego, problemas bei vidines dramas. Tai tik didina stresą, o jis nieko gero neduoda.
6. Ieškoti naujų, įdomių, dar neatrastų produktų ir ingredientų, – tik taip galima sukurti naujų receptų ir rasti puikių derinių.
7. Virtuvės šefas tur būti labiau nei pasiruošęs bet kokiems valgiaraščio pokyčiams – juk visuomet gali atsirasti klientų, kurių poreikiai bus kitokie ar sutriks tiekėjų darbas. Kai esi tam pasiruošęs, labiau valdai savo emocijas ir sulauki geresnio rezultato.
8. Vadovauti virtuvei yra didelė gyvenimo dovana, todėl reikia mėgautis savo darbu 200 procentų ir stengtis žmonėms suteikti daugiau laimės, kurti valgiaraštį, ragauti naujus patiekalus...
9. Virtuvės vadovas turi būti linksmas ir entuziastingas, keliauti bei ragauti naujus skonius, aromatus, tekstūras ar bet ką, kas įkvepia.
10. Ir galiausiai – mėgautis vakariene savo paties darbo vietoje, pasijusti klientu ir paragauti patiekalų, mėgautis laisvu laiku, atsipalaiduoti ir pamatyti savo darbą iš šalies.