Geriausias darbo įvertinimas – šokolado plytelė iš kliento rankų

2014 m. lapkričio 14 d. 06:00
lrytas.lt
Nuo lapkričio pradžios šis principas įkūnytas visose atsinaujinusios koncepcijos parduotuvėse „Bottlery“ detalėse – nuo interjero ir konsultantų aprangos, iki asortimento išdėstymo ir paties prekės ženklo „Bottlery“. Atsinaujinusios parduotuvės šalia jau standartu tapusio draugiško aptarnavimo, produktų skonio derinimo su sezoniniu maistu įdiegė tokias smulkias, bet svarbias naujoves kaip individualiai pakuojamos dovanos, kokteilių receptų idėjos ir kitos. Todėl M. Tamošiūnas įsitikinęs, kad „Mineralinių vandenų“ parduotuvių atnaujinimas pagal naują koncepciją bus ne tik maloni staigmena esamiems klientams, bet ir netikėtas atradimas naujiems.
Daugiau nuotraukų (1)
„Niekada nesiekiau parduoti kiek įmanoma daugiau ir brangiau. Visuomet vadovavausi seniai išmoktu principu – elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi. O aš noriu, kad su manimi elgtųsi draugiškai, bet ne pernelyg familiariai. Padėtų išsirinkti tai, ko reikia man, o ne kitiems. Gal todėl man ir sekasi“, – šypsosi vienas garsiausių pardavimų specialistų parduotuvėse „Bottlery“. Vyno parduotuvė kaip sociologinių tyrimų laboratorija
Nuo lapkričio pradžios šis principas įkūnytas visose atsinaujinusios koncepcijos parduotuvėse „Bottlery“ detalėse – nuo interjero ir konsultantų aprangos, iki asortimento išdėstymo ir paties prekės ženklo „Bottlery“. Atsinaujinusios parduotuvės šalia jau standartu tapusio draugiško aptarnavimo, produktų skonio derinimo su sezoniniu maistu įdiegė tokias smulkias, bet svarbias naujoves kaip individualiai pakuojamos dovanos, kokteilių receptų idėjos ir kitos. Todėl M. Tamošiūnas įsitikinęs, kad „Mineralinių vandenų“ parduotuvių atnaujinimas pagal naują koncepciją bus ne tik maloni staigmena esamiems klientams, bet ir netikėtas atradimas naujiems.
Savo tikėjimą jis grindžia per dešimt darbo metų pastebėtomis tendencijomis, kad bent jau vilniečių apsipirkimo įpročiai smarkiai pasikeitė. M.Tamošiūnas dar pamena prabangiai įrengtos „Gero vyno parduotuvės“ atidarymą. Iš pradžių jos lankytojus buvo galima suskirstyti į dvi kategorijas. Pirmieji apsilankė pajamų nestokojantys ir išskirtinio skonio produktų ieškantys noveaux riches. Kita kategorija – atsitiktiniai smalsuoliai, užsukantys pasidairyti kaip į muziejų ir, pasimetę tarp etikečių bei kainų gausos, greitai pradingstantys.
Svarbiausia – nepiršti savo nuomonės ir nevaizduoti visažinio eksperto
Dabar M. Tamošiūnui dažniau tenka susidurti su žmonėms, kurie ateina patarimo, kokį vyną parinkti prie patiekalo iš oto, ieškančių tinkamiausio skonio viskio ar konjako, netgi tokių, kurie ieško iš pažiūros ne pagal kišenę prabangios dovanos mylimiems giminaičiams. „Visuomet vadovaujuosi geležine taisykle – niekuomet nespręsk apie žmogų pagal jo išvaizdą, drabužius, automobilį ar kitokius išorinius požymius. O kuo vadovautis..?“, – trumpam pritilęs Mindaugas ieško žodžių, tinkančių tiksliausiai nusakyti jo žaibiškus pirkėjo įvertinimo įgūdžius.
„Net nežinau, kaip tai tiksliai įvardinti. Atrodo, užmeti akį ir iškart matai, ko jis atėjo. O jeigu suabejoji, svarbiausia – nepiršti savo nuomonės, nevaizduoti viską išmanančio eksperto prieš žmogų, kuris dar tik pradeda rimtai domėtis tuo, ką perka. Be to, pats nuolat mokausi, todėl tikrai sunkiai suvaidinčiau tokį išminčių. Nors ir esu baigęs someljė mokyklą, domiuosi ne tik vynu, bet ir viskiu, romu. Tačiau kuo daugiau žinai, tuo daugiau turi išmokti“, – įsitikinęs M.Tamošiūnas.
Parduotuvės vadovas taip pat pastebi, kad bendraujant su klientais nevalia vadovautis stereotipais, o reikia stengtis padėti surasti individualų sprendimą. „Viduriniąjai klasei priklausantys – ypač jaunesni: studentai ar neseniai baigę mokslus, – mielai bendrauja, drąsiai klausinėja, ieško geriausio skonio ir aromato varianto kartu su manimi.“
Žaidimas , kurio dalyviai ieško ir suranda skonį
Atsinaujinusios parduotuvės „Bottlery“ bus dar draugiškesnės ir prieinamesnės smalsiems pirkėjams, kurie nutaria pirmą kartą peržengti specializuotos alkoholio parduotuvės slenkstį ir pasinerti į klausimų –atsakymų žaidimą. Jo pabaiga aiški – išsirinkti tinkamiausią pirkinį. Žaidimas, aišku, turi kad ir kelias, bet savo taisykles.
Didžiausia pagunda, anot M.Tamošiūno, – susilaikyti nuo savo paties skonio piršimo. „Aš vertinu Italiją“, – konstatuoja M. Tamošiūnas. „Ir ne tik jos vyną, grapą, vin santo ar kitus gėrimus. Taip pat maistą, gamtą, architektūrą, kalbą, kultūrą. Tačiau juk nepradėsi savo skonio brukti kitam žmogui. Todėl pirmiausia visuomet išklausau kliento. Tik tuomet galiu duoti gerą patarimą. Noras gauti patarimus mane džiugina dar ir dėl to, kad viskas pasikeitė į gerąją pusę per dešimt metų. Dabar visiems įdomu, koks vyno skonis tinka prie kokio patiekalo, ką galima pateikti medžiotojų globėjo šv. Huberto dieną, o ką Božolė savaitę (užuomina, šio jauno vyno pavadinimas prasideda raide B). Iš apsipirkimo įpročių akivaizdu, kad žmonės ieško naujų skonių, naujų potyrių. Su tokiais žmonėmis pats daug greičiau randu bendrą kalbą“. Kada bus galima įsigyti 2025 m. derliaus „Chateau Gediminas“? Nors kaip ir kiekvienas someljė, M.Tamošiūnas kartais pasvajoja apie nuosavą vyno ūkį kur nors Toskanoje, vis dėlto jis visiškai patenkintas savo dabartine profesija ir skeptiškai žiūri į prognozes, kad atšilus klimatui Lietuvoje irgi bus galima gaminti aukštos kokybės vyną.
„Labai jau cikliški tie atšilimai ir atšalimai“, – istoriko balsu prabyla someljė. „Todėl šiandien mieliau džiaugiuosi, kad prisimenu klientų šunų vardus, jie su manim sveikinasi gatvėje, užsuka su maloniomis ir simboliškomis dovanėlėmis, pavyzdžiui, šokolado plytele prieš Kalėdas. Žodžiu, jaučiu, kad jie mane vertina ir laiko ne tik pardavėju, bet ir bičiuliu“.
Visų šių siekių realizavimas naujoje „Bottlery“ koncepcijoje, kuria vadovaudamasis parduotuvių tinklas siekia tapti draugiškesnis, įdomesnis ir betarpiškesnis klientams, jam netapo siurprizu, todėl radikalių pokyčių nereikalaus.
„Naujoje aplinkoje pirkėjai lengviau ras sau artimą skonį ir įgys naudingų žinių “, – sako M.Tamošiūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.