1. Dovanokite savo laiką ir dėmesį. „Paskambinkite kolegai ar užsukite į kolegos kabinetą ne pasikalbėti apie darbo reikalus, o tiesiog pasiteirauti, kaip jam sekasi. Jei matote, kad jis sunkiai tvarkosi su konkrečiomis užduotimis, pasiūlykite savo pagalbą, – sako V. Matusevičiūtė. – Tai nieko nekainuoja, tačiau gali labai pagerinti tarpusavio santykius.“
2. Dalinkitės žiniomis bei įgūdžiais. Konsultantė atkreipia dėmesį, kad organizacijose įvairių švenčių proga įprasta dovanoti čekius kolegoms, norintiems išmokti naujos kalbos, skambinti pianinu ar nardyti. Visgi dažnai pamirštama, kad turimomis žiniomis galima dalintis tarpusavyje: išmokyti kolegą groti, ruošti patiekalus, derėtis ar kalbėti prieš auditoriją.
3. „Statykite tiltus“. Organizacijų psichologės teigimu, šis laikotarpis yra tinkamiausias kalbėtis apie įsisenėjusias, ignoruojamas problemas bei ieškoti joms sprendimų, sutaikyti susipykusius kolegas.
4. Įkvėpkite ir padrąsinkite. Svarbu atrasti laiko sustoti ir pasidžiaugti kolegų pasiekimais, paaukštinimais, sėkmingai užbaigtais projektais, bendro darbo rezultatais. Konsultantė pataria nevengti pagirti kolegos kitų akivaizdoje, atšvęsti visus pasiekimus – tai suteikia energijos produktyviam darbui.
5. Šypsokitės. Jau daugiau nei prieš 300 metų buvo atrasta, jog ir atsitiktinio žmogaus šypsena sukelia praeivių šypsenas. Naujausių tyrimų duomenimis, gerai nusiteikę asmenys dirba produktyviau ir efektyviau nei suirzę kolegos, tad konsultantė siūlo išbandyti šypsenos testą. „Susirinkimo ar diskusijos metu spinduliuokite savo komandos nariams gerą nuotaiką ir pasitikėjimą savimi – kalbėkite garsiai ir aiškiai, žiūrėkite kitiems į akis, šypsokitės. Įamžinkite akimirkas, kur šypsosi jūsų kolegos – įvairių švenčių, kelionių, kitų renginių ar progų metu. Pasistenkite šias nuotraukas padėti ne tik sau, bet ir kitiems kolegoms matomiausioje vietoje – greitai įsitikinsite, kad tai tikrai veikia,“ – sako V.Matusevičiūtė.
Pasak jos, svarbu mokėti ne tik dovanoti, bet ir gauti: „Žinoma, kokybiškas bendravimas yra ne tik dovana kolegoms, bet ir sau. Todėl svarbu mokėti ir priimti tai, ką gauname iš kolegų – priimti jo asmenybę, nuomonę, įdėmiai ir aktyviai klausytis, padėkoti už pastangas ir pagalbą. Ilgainiui toks elgesys taps įpročiu, o stipresni tarpasmeniniai santykiai kolektyve – dovana, kuriai įteikti neieškosime specialios progos,“ – sako organizacijų psichologė.