„Svoris nuo šokolado neauga. Priešingai – krenta pats. Šokoladas gydo dantis, kelia nuotaiką ir potenciją. Kalorijų desertuose nereikia skaičiuoti“, – linksmai tikino D. Užpalis. Jis užsiminė pats kasdien šokolado sušveičiantis iki 400 gramų per dieną. Pasak jo, dirbdamas su šia žaliava negali nebūti smaližius. „Storas nesu, nes geriu daug kefyro. Jis išvalo organizmą“, – geros figūros paslaptį išdavė D. Užpalis.
Kefyru jis vaišino ir į naujos kolekcijos pristatymą susirinkusius svečius. Paėmę į rankas puodelį su šiuo gėrimu daugelis ėmė krizenti ir nepatingėjo paklausti: „O kodėl kefyras?“. Vieni juokėsi sakydami, kad kefyras puikiai tinka tiems, kurie negali pasilepinti taure šampano, kiti skeptiškai niurzgėjo, jog tai viso labo reklama, tačiau sumanesni paklausė meistro rekomendacijos ir vakarėliui įpusėjus, panašu, patikėjo – kefyras su šokoladu tikrai dera. Ypač tuomet, kai nuo saldėsių apsąla širdis.
„Back to the Origins“ – tai jau trečioji šokolado gaminių kolekcija desertų kūrėjo biografijoje. Maždaug ketverius metus šioje srityje dirbantis D. Užpalis sakė kaskart atrandantis ką nors nauja. Šokoladas, kaip ir drabužiai ar įvairūs daiktai, turi sekti madą ir prisitaikyti prie naujausių tendencijų.
Kalbėdamas apie paskutinę kolekciją menininkas sakė: „Šiandien ką nors nustebinti – sudėtinga, visi visko matę, daug keliavę, pažinę pasaulio. Nusprendžiau, kad pats laikas sugrįžti prie šaknų. Galvojant apie tai kilo ir kolekcijos pavadinimas“, – portalui lrytas.lt pasakojo D. Užpalis.
Pasak šokolado meistro, „Back to the Origins“ turi dvi reikšmes: pirma, tai – atsigręžimas į kiekvieno iš mūsų kilmę, parodymas, kad esame rūstūs lietuviai iš kerpių ir dumblių šalies ir tuo didžiuojamės, nes tokie esame vieninteliai; antra, šis pavadinimas rodo, kad didelę naujos kolekcijos dalį sudaro „single origin“, t. y. nemaišytos, vienos rūšies kakavos pupelės, todėl kiekvienoje plytelėje atsiskleidžia vieno ar kito regiono skonis.
„Šio kelio ieškojome daugiau nei metus, į Giedraičius kvietėmės pasaulinio lygio ekspertus iš Prancūzijos, Vokietijos, Japonijos, Rusijos, JAV. Labai nustebome matydami jų susižavėjimą Rytų Europos regionu, kurį jie laiko natūralumo ir ekologiškumo lopšiu“, – kalbėjo meistras D. Užpalis.
Atsigręžimą į lietuvišką kilmę perteikia ne tik kiekvienos plytelės užrašyta istorija. Ji užkoduota ir receptūroje, kurią kurdami meistrai konsultavosi su šalies istorikais, žolininkais, bitininkais. „Esame šiauriečiai, turintys 4 metų laikus. Gana atšiaurus klimatas ir lietuviška gamta lėmė, kad turime tik keletą grynų ir istoriškai čia vartotų produktų, tinkamų šokoladui. Todėl teko ir eksperimentuoti – sukurti, pavyzdžiui, plytelę su kava, kurios lietuviška kilmė užkoduota genetikoje“, – atskleidė manufaktūros įkūrėjas.